top of page

צילום- דף הבית

המפתח לתמונות מושלמות

צילום הוא אמנות שדורשת לא רק כישרון וציוד, אלא גם הכנה מדוקדקת. בין אם אתם חובבים שיוצאים לצלם נופים בסוף השבוע, או מקצוענים שמתכוננים לצילום אירוע, תכנון מוקדם יכול לעשות את ההבדל בין תמונות בינוניות ליצירות שמותירות רושם. תכנון נכון חוסך זמן, מפחית תסכול ומאפשר לכם להתמקד ביצירתיות ברגע האמת. במאמר זה נציג את הצעדים החיוניים לתכנון יום צילום מוצלח – מהשראה וציוד ועד בחירת מיקום ותיאום – כדי שתוכלו להגיע לכל צילום מוכנים ובטוחים - כדאי לקרוא!

10 טיפים לצלמי רחוב

בואו נודה על האמת, בצילום רחוב יש מרכיב פולשני. בצילום אנשים ללא ידיעתם וללא רשותם יש גם מרכיב מציצני שלא לכולם נוח איתו. יש הטוענים שמדובר במעשה לא מוסרי, נוכח העובדה שחלק מהמצולמים ודאי לא מעוניינים בכך, אבל זהו פרט שצלמי רחוב צריכים לחיות איתו. אחת הבעיות המרכזיות של צלמי רחוב היא הבושה. לא תמיד נעים לכוון למישהו עדשה לפרצוף, בייחוד כשמדובר בעדשה ארוכת מוקד בעלת מראה מאיים. יש המעדיפים לבקש רשות מהמצולם כדי להימנע מחוסר נעימות, או להסתבך בצרות, אבל, בינינו, לא תמיד זה אפשרי. בצילום בו למראה הספונטאני ערך רב, הסיכוי לפספוס הפריים האותנטי גבוה במיוחד. זו הסיבה שכדאי להצטייד במספר שיטות לצילום סצינות מבלי לעורר חשד. במאמר זה אספנו עבורכם מספר טיפים שימושיים שיסייעו בהשגת הפריים הרצוי .

10 כללי קומפוזיציה שכדאי להכיר

יופי אינו מקרי ועם זאת על השאלה ״מה עושה תמונה לטובה״ קיימות לא מעט תשובות. אף על פי כן קיימת תמימות דעים שהמרכיב החשוב ביותר בכל תמונה כמעט הוא הקומפוזיציה שהיא מציגה. בכוחה לרתק את הצופה ולמשוך את עיניו לנושא ולשאר המרכיבים בסדר הרצוי. קומפוזיציה טובה לא תלוייה באיכות הציוד שברשותכם וניתן להשיגה באמצעים פשוטים יחסית. ההמלצה הכללית שלנו היא קודם כל לצלם היטב ולא להסתמך על שלב העריכה. אך במקרים מסוימים שלב זה יכול להפוך תמונה טובה למצויינת. מאמר זה מציג טיפים אודות קומפוזיציה הישימים עוד בעת הצילום ובחלקם אפשריים לביצוע גם בשלב העריכה (המאמר מתארח בבלוג של מנטור) - כדאי לקרוא!

5 טעויות שצלמים עושים

על כל בעל מקצוע לשאול עצמו איפה הוא מבחינה מקצועית לעומת השנה החולפת. האם השיג ידע חדש, האם למד מטעויות, האם התקדם והאם שכלל מיומנויות. כל אחד יכול לצלם תמונות יפות, אבל לא כולם יודעים ללכוד באופן שיטתי את היופי, הרגש והסיפור של כל רגע. בין אם אתם צלמים חובבים, או מקצוענים המתפרנסים מצילום, במאמר זה נדון במספר טעויות נפוצות שאולי אתם עושים וכיצד להימנע מהן. נשתף אתכם ב-5 עצות חשובות שיוכלו לקחת את הצילום שלכם לשלב הבא ולצלם תמונות טובות יותר.

מפעל הפורמטים - DNG

על כל בעל מקצוע לשאול עצמו איפה הוא מבחינה מקצועית לעומת השנה החולפת. האם השיג ידע חדש, האם למד מטעויות, האם התקדם והאם שכלל מיומנויות. כל אחד יכול לצלם תמונות יפות, אבל לא כולם יודעים ללכוד באופן שיטתי את היופי, הרגש והסיפור של כל רגע. בין אם אתם צלמים חובבים, או מקצוענים המתפרנסים מצילום, במאמר זה נדון במספר טעויות נפוצות שאולי אתם עושים וכיצד להימנע מהן. נשתף אתכם ב-5 עצות חשובות שיוכלו לקחת את הצילום שלכם לשלב הבא ולצלם תמונות טובות יותר.

10 טיפים לצלמי מסעות

צילום לא מתחיל ונגמר במצלמה או בציוד שברשותכם, הוא לא קשור לטכניקות בהן אתם משתמשים ואפילו לא תלוי בתוצאות היפות יותר או פחות שאתם מייצרים. היצירות המשובחות שיש לעולם להציע מספרות סיפור, מעבירות מסר, יוצרות חיבור ולא אחת מעוררות רגש. צילום הוא כלי ליצירת מודעות והבנה על פני תרבויות, קהילות ומדינות. בשנים האחרונות טיילתי במספר מדינות ביבשות שונות, חוויתי תרבויות מגוונות ומצאתי עצמי מתעד רגעים שרתקו אותי הן כצלם והן כבן אנוש סקרן. במאמר זה אספק טיפים שאני מוצא חשובים להשגת תמונות המספרות סיפור.

5 ‬הנחות‭ ‬יסוד‭ ‬מוטעות‭ ‬בצילום-2

בשנים‭ ‬האחרונות‭ ‬אני‭ ‬יוצא‭ ‬למסעות‭ ‬צילום‭ ‬בארץ‭ ‬ובעולם‭ ‬ולא‭ ‬אחת‭ ‬אני‭ ‬שומע‭ ‬צלמים‭ ‬מתבטאים‭ ‬באופן‭ ‬המעורר‭ ‬השתאות‭.‬ חלקם‭ ‬פורשים‭ ‬משנתם‭ ‬ומשוכנעים‭,‬ מנסיונם‭ ‬האישי‭ ‬כמובן‭,‬ שקביעותיהם‭ ‬‮'‬דברי‭ ‬אלוהים‭ ‬חיים‮'‬‭.‬ אך‭ ‬גם‭ ‬אם‭ ‬דברים‭ ‬נאמרים‭ ‬באופן‭ ‬נחרץ‭,‬ לא‭ ‬תמיד‭ ‬יש‭ ‬מאחוריהם‭ ‬אמת‭.‬ למעשה‭,‬ חלק‭ ‬מהמיתוסים‭ ‬בצילום הם‭ ‬חצאי‭ ‬אמיתות‭,‬ חלקם‭ ‬מבוססים‭ ‬על‭ ‬צילום‭ ‬אנלוגי‭ ‬ולא‭ ‬מעט‭ ‬נשענים‭ ‬על‭ ‬בטחונו‭ ‬העצמי‭ ‬של‭ ‬הצלם‭ .‬במאמר‭ ‬הקודם‭ ‬סימנו‭ ‬חמש‭ ‬תפיסות‭ ‬מוטעות‭ ‬וניסינו‭ ‬להעמידן‭ ‬על‭ ‬דיוקן‭.‬ מאמר‭ ‬זה ‬ממשיך‭ ‬מאותה‭ ‬נקודה ומסמן חמש תפיסות נוספות.

5 ‬הנחות‭ ‬יסוד‭ ‬מוטעות‭ ‬בצילום-1

כל‭ ‬צלם‭ ,‬בין‭ ‬אם‭ ‬הוא‭ ‬מקצוען‭,‬ או‭ ‬חובב‭ ‬צילום‭,‬ צובר‭ ‬עם‭ ‬השנים‭ ‬תובנות‭,‬ רעיונות‭,‬ או‭ ‬תפיסות‭ ‬המסייעות‭ ‬לו‭ ‬להשיג‭ ‬את‭ ‬התוצאה‭ ‬הרצוייה‭.‬ הבעיה‭ ‬היא‭ ‬שחלק‭ ‬מתפיסות‭ ‬אלו‭ ‬לא‭ ‬נתמכות‭ ‬בעובדות‭ ‬ואין‭ ‬בינן‭ ‬לבין המציאות‭ ‬הרבה‭ .‬כך‭ ‬קורה‭,‬ למשל‭ ,‬שצלמים‭ ‬לא‭ ‬תמיד‭ ‬משיגים‭ ‬את‭ ‬החדות‭ ‬המיטבית‭ ‬בתמונה‭ ‬וזאת‭ ‬בשל‭ ‬תפיסה‭ ‬מוטעית‭ ‬לגבי‭ ‬מפתח‭ ‬הצמצם‭.‬ על‭ ‬מנת‭ ‬לרכוש‭ ‬ידע‭ ‬ומיומנות‭ ‬בכל‭ ‬מקצוע‭,‬ צריך‭ ,‬מדי‭ ‬פעם‭,‬ להעמיד‭ ‬במבחן‭ ‬תובנות‭,‬ לצאת‭ ‬מקבעונות‭ ‬ולבחון‭ ‬דרכים‭ ‬חדשות‭.‬ מאמר‭ ‬זה‭ ‬מסמן‭ ‬מספר‭ ‬תפיסות‭ ‬מוטעות‭ ‬ומנסה‭ ‬להעמיד‭ ‬אותן‭ ‬על‭ ‬דיוקן‭.‬

את צילום הלילה הראשון שלי עשיתי בשלהי שנות השמונים. שירתתי בחיל האויר, בין היתר כצלם צבאי ועל כתפיי הצרות באותה תקופה הונחו משימות צילום רבות ומאתגרות. לא אחת נאלצתי לאלתר עקב מגבלות התקציב ומצאתי עצמי למשל, ממלא שק בגרעיני תירס ששימש כמייצב למצלמה, במקום חצובה שנפלה בקרב. צילום בחשיפה ארוכה תמיד היה מועדף עלי, בייחוד כי התהליך לא מצריך מאמץ גדול ולמעשה, מלבד הצד הטכני, הוא תובע מהצלם בעיקר מנות גדולות של סבלנות. בפתחו של מאמר זה עליי לציין כי הוא עוסק בחשיפות ארוכות בלילה. צילום בחשיפות ארוכות ביום הוא סיפור מעט שונה ועליו נדון במאמר נפרד. מעבר לצד הטכני שיבוא בהמשך, הטיפים הבאים עשויים לשפר את איכות התוצאה. חלקם אולי בסיסיים, אך הם הכרחיים להשגת תוצאה ראוייה.

bottom of page