
צילום- דף הבית

10 טיפים לצלמי מסעות
צילום לא מתחיל ונגמר במצלמה או בציוד שברשותכם, הוא לא קשור לטכניקות בהן אתם משתמשים ואפילו לא תלוי בתוצאות היפות יותר או פחות שאתם מייצרים. היצירות המשובחות שיש לעולם להציע מספרות סיפור, מעבירות מסר, יוצרות חיבור ולא אחת מעוררות רגש. צילום הוא כלי ליצירת מודעות והבנה על פני תרבויות, קהילות ומדינות. בשנים האחרונות טיילתי במספר מדינות ביבשות שונות, חוויתי תרבויות מגוונות ומצאתי עצמי מתעד רגעים שרתקו אותי הן כצלם והן כבן אנוש סקרן. במאמר זה אספק טיפים שאני מוצא חשובים להשגת תמונות המספרות סיפור.
5 הנחות יסוד מוטעות בצילום-2
בשנים האחרונות אני יוצא למסעות צילום בארץ ובעולם ולא אחת אני שומע צלמים מתבטאים באופן המעורר השתאות. חלקם פורשים משנתם ומשוכנעים, מנסיונם האישי כמובן, שקביעותיהם 'דברי אלוהים חיים'. אך גם אם דברים נאמרים באופן נחרץ, לא תמיד יש מאחוריהם אמת. למעשה, חלק מהמיתוסים בצילום הם חצאי אמיתות, חלקם מבוססים על צילום אנלוגי ולא מעט נשענים על בטחונו העצמי של הצלם .במאמר הקודם סימנו חמש תפיסות מוטעות וניסינו להעמידן על דיוקן. מאמר זה ממשיך מאותה נקודה ומסמן חמש תפיסות נוספות.
5 הנחות יסוד מוטעות בצילום-1
את צילום הלילה הראשון שלי עשיתי בשלהי שנות השמונים. שירתתי בחיל האויר, בין היתר כצלם צבאי ועל כתפיי הצרות באותה תקופה הונחו משימות צילום רבות ומאתגרות. לא אחת נאלצתי לאלתר עקב מגבלות התקציב ומצאתי עצמי למשל, ממלא שק בגרעיני תירס ששימש כמייצב למצלמה, במקום חצובה שנפלה בקרב. צילום בחשיפה ארוכה תמיד היה מועדף עלי, בייחוד כי התהליך לא מצריך מאמץ גדול ולמעשה, מלבד הצד הטכני, הוא תובע מהצלם בעיקר מנות גדולות של סבלנות. בפתחו של מאמר זה עליי לציין כי הוא עוסק בחשיפות ארוכות בלילה. צילום בחשיפות ארוכות ביום הוא סיפור מעט שונה ועליו נדון במאמר נפרד. מעבר לצד הטכני שיבוא בהמשך, הטיפים הבאים עשויים לשפר את איכות התוצאה. חלקם אולי בסיסיים, אך הם הכרחיים להשגת תוצאה ראוייה.