המדריך לטיפול בבעיות התוכנה- 5

טבען‭ ‬של‭ ‬בעיות‭ ‬לצוץ‭ ‬בעיתוי‭ ‬הכי‭ ‬לחוץ‭.‬ החיבור‭ ‬לענן‭ ‬היצירתי‭ ‬של‭ ‬Adobe‭ ‬טומן‭ ‬בחובו‭ ‬לא‭ ‬מעט‭ ‬יתרונות,‭ ‬המשפרים‭ ‬את‭ ‬תזרים‭ ‬העבודה‭,‬ אך‭ ‬גם‭ ‬בעיות‭ ‬שונות‭ ‬ומשונות‭.‬ מה‭ ‬עושים‭ ‬למשל‭ ‬כשלא‭ ‬ניתן‭ ‬לעדכן‭ ‬את‭ ‬התוכנה‭,‬ או‭ ‬אפילו‭ ‬להתקין‭ ‬אותה‭?‬ מה‭ ‬קורה‭ ‬אם‭ ‬יש‭ ‬בעיות‭ ‬רישוי‭,‬ או‭ ‬חיבור‭ ‬לענן‭?‬ מה‭ ‬אם‭ ‬התוכנה‭ ‬פתאום‭ ‬דורשת‭ ‬מספר‭ ‬סידורי‭?‬ מה‭ ‬לגבי‭ ‬סימני‭ ‬שאלה‭ ‬וסימני‭ ‬קריאה‭ ‬המופיעים‭ ‬בדמות‭ ‬השכבה‭ ‬ולמה‭ ‬למען‭ ‬השם‭ ‬אנחנו‭ ‬לא‭ ‬מצליחים‭ ‬ליצור‭ ‬שני‭ ‬מסלולים‭ ‬חופפים‭ ‬היוצרים‭ ‬חור‭?‬ על‭ ‬זאת‭ ‬ועוד‭ ‬במאמר‭ ‬החמישי ‬בסדרת‭ ‬המאמרים‭ ‬על‭ ‬בעיות‭ ‬נפוצות‭ ‬בפוטושופ. נתקלתם בבעיה, שלחו לנו אותה ואנו נשתדל להשיב בהקדם.

בנוסף, לרשותכם באתר מדורי שאלות ותשובות לאינדיזיין, אילוסטרייטור, לייטרום וכמובן פוטושופ. במדורים אלו מתפרסמות שאלות ותשובות של גולשי האתר.

בעיה 23- לא‭ ‬ניתן‭ ‬להתקין‭ ‬את‭ ‬התוכנה‭ / ‬עדכונים

לפוטושופ‭ ‬דרישות‭ ‬מערכת‭ ‬המחמירות‭ ‬ככל‭ ‬שהגירסה‭ ‬חדשה‭ ‬יותר‭.‬ למשל, מחשבי‭ ‬מק‭ ‬בעלי‭ ‬מערכת‭ ‬ההפעלה‭ ‬10.9‭ ‬לא‭ ‬יוכלו‭ ‬לעדכן‭ ‬את‭ ‬פוטושופ‭ ‬לגירסה ‭ ‬ .CC2017‬ לפני‭ ‬התקנת‭ ‬גירסה‭ ‬חדשה‭ ‬מומלץ‭ ‬לגלוש ‬לאתר‭ ‬החברה‭ ‬ולבדוק‭ ‬מהן‭ ‬דרישות‭ ‬המערכת‭.‬ בנוסף‭,‬ כדאי‭ ‬לוודא‭ ‬שיש‭ ‬שטח‭ ‬פנוי‭ ‬מספיק‭ ‬להתקנה‭ ‬ושימוש‭ ‬בתוכנה‭.‬‭ ‬במידה‭ ‬ויש‭ ‬כוונה‭ ‬להתקין‭ ‬את‭ ‬התוכנה‭ ‬במחשב‭ ‬אחר‭,‬ בגירסאות‭ ‬ה‭ ‬CS‭-‬הישנות אדובי‭ ‬ממליצה‭ ,‬לפני‭ ‬הסרת‭ ‬התוכנה‭ ‬לבצע‭ ‬השבתה‭ ‬שלה‭ ‬באמצעות‭ ‬הפעלת‭ ‬הפקודה‭ ‬Deactivate‭ ‬מתפריט‭ ‬.Help‭ ‬בגירסאות‭ ‬הענן‭ ‬היצירתי‭ ‬‭(‬CC‭)‬‭ ‬ניתן‭ ‬להתקין‭ ‬את‭ ‬התוכנה‭ ‬על‭ ‬שני‭ ‬מחשבים‭ .‬לפני‭ ‬התקנה‭ ‬על‭ ‬מחשב‭ ‬נוסף‭ ‬יש‭ ‬לצאת‭ ‬באחד‭ ‬מהמחשבים‭ ‬מהענן‭ ‬(לחיצה‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬(Sign‭ ‬Out‭ ‬בלוח‭ ‬הבקרה‭ ‬או‭ ‬הפעלת‭ ‬פקודה‭ ‬זו‭ ‬מתפריט‭ ‬Help‭ ‬באחת‭ ‬מהתוכנות‭.‬

לעיתים‭ ‬לא‭ ‬ניתן‭ ‬לראות‭ ‬עדכונים‭ ‬שהופצו‭ ‬לציבור‭ ‬בלוח‭ ‬הבקרה‭.‬ הדרך‭ ‬הראשונה‭ ‬להתמודדות‭ ‬עם‭ ‬התופעה‭ ‬היא‭ ‬פשוט‭ ‬לחכות‭ ‬עד‭ ‬שלוח‭ ‬הבקרה‭ ‬יתעדכן‭.‬ אפשרות‭ ‬אחרת‭ ‬היא‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬גלגל‭ ‬השיניים‭ ‬ולהפעיל‭ ‬את‭ ‬הפקודה ‭ ‬Check‭ ‬for‭ ‬App‭ ‬Updates‬‭ ‬. אם‭ ‬גם‭ ‬זה‭ ‬לא‭ ‬עוזר‭,‬ כדאי‭ ‬לנסות‭ ‬לצאת‭ ‬מהענן‭ ‬‭(‬Sign‭ ‬Out‭)‬‭ ‬ולהיכנס‭ ‬שוב‭) ‬זאת‭ ‬בהנחה‭ ‬ויש‭ ‬בידך‭ ‬את‭ ‬סיסמת‭ ‬המשתמש‭.‬

במידה‭ ‬ומופיעים‭ ‬שני‭ ‬הסמלילים‭ ‬שבדוגמא‭,‬

זהו‭ ‬סימן‭ ‬שיש‭ ‬לך‭ ‬גישה‭ ‬לשרתי‭ ‬האקטיבציה‭ ‬של ‭.Adobe‭

בשלב‭ ‬זה‭ ‬עליך‭ ‬לנסות‭ ‬להיכנס‭ ‬לחשבון‭ ‬בלוח‭ ‬הבקרה‭ ‬‭.(‬Sign In‭)‬‭ ‬לא‭ ‬הצלחת‭ ‬להתחבר‭ ?‬מערכות‭ ‬הפעלה‭ ‬נעזרות‭ ‬בקבצים‭ ‬הממפים‭ ‬את‭ ‬שמות‭ ‬המחשב‭ ‬המארח‭ ‬ככתובת ‭‬.IP קובץ‭ ‬מארח‭ (‬Host File‭) ‬שאינו‭ ‬מוגדר‭ ‬כהלכה‭ ‬עלול‭ ‬להשפיע‭ ‬על‭ ‬היכולת‭ ‬של‭ ‬המחשב‭ ‬לתקשר‭ ‬עם‭ ‬השרתים‭ ‬של‭ ‬Adobe‭ ‬.Adobe‭ ‬מספקת‭ ‬קבצי‭ ‬תיקוני‭ ‬גישה‭ ‬לטיפול‭ ‬בבעיה‭:‬

חלונות

מק

שים‭ ‬לב‭ !‬איפוס‭ ‬הקובץ‭ ‬המארח‭ ‬עשוי‭ ‬לפתור‭ ‬הודעות‭ ‬הקשורות‭ ‬לגירסת‭ ‬ניסיון‭ ("‬The Creative Cloud applications are available in trial mode‭"‬‭)‬

לאחר‭ ‬הורדת‭ ‬הקובץ‭ ‬יש‭ ‬להפעיל‭ ‬אותו‭ ‬כמנהל‭ ‬מערכת‭:

‬בחלונות‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬עם‭ ‬לחצן‭ ‬ימני‭ ‬על‭ ‬קובץ‭ ‬ההתקנה‭ ‬ולבחור‭ ‬בתפריט‭ ‬הנשלף‭ ‬בפקודה‭ .‬Run as Administrator‭ ‬במק‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬לחיצה‭ ‬כפולה‭ ‬על‭ ‬הקובץ‭ ‬ובחלון‭ ‬שנפתח‭ ‬יש‭ ‬להקליד‭ ‬סיסמה‭.‬

ניתן‭ ‬לאפס‭ ‬את‭ ‬הקובץ‭ ‬המארח‭ ‬ידנית‭ ‬בהתאם‭ ‬להוראות‭ ‬בקישור‭ ‬הבא:

חלונות

מק

 הערה‭:‬‭‬ לעיתים‭ ‬בעיות‭ ‬התקנה‭ ‬יכולות‭ ‬לנבוע‭ ‬מחומת‭ ‬אש‭,‬ או‭ ‬תוכנת‭ ‬אנטיוירוס‭ ‬המונעת‭ ‬מסיבה‭ ‬כלשהי‭ ‬התקנה‭.‬ במידה‭ ‬והפתרונות‭ ‬לעיל‭ ‬לא‭ ‬הושיעו‭,‬ נטרל‭ ‬זמנית‭ ‬את‭ ‬חומת‭ ‬האש‭ ‬ותוכנת‭ ‬האנטי‭ ‬וירוס‭ ‬ונסה‭ ‬לבצע‭ ‬התקנה‭.‬ בתום‭ ‬ההתקנה‭ ‬אל‭ ‬תשכח‭ ‬להפעיל‭ ‬חזרה‭ ‬את‭ ‬חומת‭ ‬האש‭ ‬ותוכנת‭ ‬האנטיויורוס‭.‬

בעיה 24- בעיות‭ ‬רישוי‭ ‬או‭ ‬חיבור‭ ‬לענן‭ ‬היצירתי

פתאום‭ ‬ביום‭ ‬בהיר‭ ‬תוכנת‭ ‬פוטושופ‭ ‬שברשותכם‭ ‬עלולה‭ ‬להחליט‭ ‬שאינכם‭ ‬מחוברים‭, ‬או‭ ‬שלא‭ ‬ניתן‭ ‬לחברכם‭ ‬לשירות‭. ‬הודעת‭ ‬כגון‭:‬

"‬We are unable to activate Adobe Photoshop‭.‬
‭ ‬Product activation is required to use this product‭..."

ו‭/‬או‭ .‬‭"‬Please connect to the Internet and retry”‭ ‬עלולות‭ ‬לצוץ‭ ‬ללא‭ ‬התראה‭ .‬כמו‭ ‬כן‭ ‬שגיאות‭ ‬הטוענות‭ ‬שהתוכנות‭ ‬ייפעלו‭ ‬במצב‭ ‬ניסיון‭.‬ ככלל‭,‬ תוכנות‭ ‬הענן‭ ‬מתחברות‭ ‬לאינטרנט‭ ‬פעם‭ ‬ביום‭ ‬כדי‭ ‬לאמת‭ ‬את‭ ‬תקפות‭ ‬הרישיון‭.‬ לאחר‭ ‬אישור‭ ‬הרישיון‭ ‬התוכנה‭ ‬תפעל‭ ‬לפחות‭ ‬99‭ ‬יום‭ ‬ללא‭ ‬חיבור‭ ‬לאינטרנט‭.‬ זה‭ ‬לא‭ ‬אומר‭ ‬שהתוכנה‭ ‬לא‭ ‬תציק‭ ‬בדבר‭ ‬החיבור‭ ‬לאינטרנט‭ .‬במידה‭ ‬והאינטרנט‭ ‬פועל‭ ‬והרישיון‭ ‬תקף‭ ‬ועדיין‭ ‬יש‭ ‬בעיות‭,‬ כדאי‭ ‬לבדוק‭ ‬את‭ ‬הנקודות‭ ‬הבאות‭:‬

האם‭ ‬השעה‭ ‬והתאריך‭ ‬בשעון‭ ‬המחשב‭ ‬מדוייקים‭ ?‬‭‬שעה‭ ‬ו‭/‬או‭ ‬תאריך‭ ‬לא‭ ‬מדוייקים‭ ‬עשויים‭ ‬לחולל‭ ‬בעיות‭ ‬שונות‭.‬

האם‭ ‬התחברת‭ ‬לענן‭ ‬עם‭ ‬שם‭ ‬המשתמש‭ ‬שלך‭ ‬מיותר‭ ‬משני‭ ‬מחשבים‭ ?‬חיבור‭ ‬למחשב‭ ‬שלישי‭ ‬עשוי‭ ‬לנתק‭ ‬אותך‭ ‬משאר‭ ‬המשתמשים‭ .‬כדי‭ ‬להתנתק‭ ‬מאחד‭ ‬המחשבים‭ ‬יש‭ ‬לבחור‭ ‬מאחת‭ ‬התוכנות‭ ‬בתפריט‭ ‬Help>Sign Out‭ ‬במידה‭ ‬ואיבדת‭ ‬את‭ ‬היכולת‭ ‬להתנתק‭ ‬מהמחשב‭ ‬המיותר‭) ‬המחשב‭ ‬אבד‭,‬ נגנב‭,‬ הושבת‭ ‬וכדומה)‭, ‬ניתן‭ ‬לנתק‭ ‬את‭ ‬המחשב‭ ‬מחשבונך‭ ‬דרך‭ ‬דפדפן‭ ‬האינטרנט‭.‬ יש‭ ‬לגלוש‭ ‬לאתר‭ ‬של‭ ‬Adobe‭ ‬ ללחוץ‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬Sign In‭ ‬ולהקליד‭ ‬את‭ ‬שם‭ ‬המשתמש‭ ‬והסיסמה‭ ‬ב‭.‬Adobe‭-‬ כעת‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬Manage Plan‭ ‬ותחת ‭ ‬Activated Devices‭‬ יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬X‭ ‬שלצד‭ ‬המחשב‭ ‬המושבת‭/‬שנגנב.‭

במידה‭ ‬והחיבור‭ ‬לשרתי‭ ‬Adobe‭ ‬לא תקין ‬יצוצו‭ ‬בעיות‭ ‬שונות‭.‬ לבדיקת‭ ‬תקינות‭ ‬החיבור‭ ‬שברשותך‭ ‬לשרתים‭ ‬של‭ ‬Adobe‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬קישור‭ ‬זה.‬

בעיה 25- הפעלת‭ ‬התוכנה‭ ‬דורשת‭ ‬מספר‭ ‬סידורי‭ (‬Serial Number‭) ‬

שילוב‭ ‬המקשים‭ ‬Ctrl+alt+R‭ ‬בחלונות‭, ‬או‭ ‬Cmd+alt+R‭ ‬במק‭ ‬לחיפוש‭ ‬עדכונים‭. ‬בשלב‭ ‬זה‭ ‬יישום‭ ‬ה-‭ ‬Creative Cloud‬יפעיל‭ ‬עצמו‭ ‬מחדש‭.‬ אם‭ ‬לא‭ ‬הופעל‭ ‬יש‭ ‬להפעילו‭ ‬מתיקיית‭ ‬התוכנות (‭ ‬Applications‭‬במק,‭ ‬Program Files‭ ‬בחלונות)‭.‬

במידה‭ ‬והבעיה‭ ‬לא‭ ‬נפתרה‭ ‬יש‭ ‬לבדוק‭ ‬שכתובת‭ ‬החיוב‭ ‬של‭ ‬החשבון‭ ‬ב-‭‬Adobe‭ ‬תקינה‭ .‬יש‭ ‬לגלוש‭ ‬לאתר‭ ‬Adobe‭ ‬ולהיכנס‭ ‬לחשבון‭ (‬Sign In‭) ‬וללחוץ‭ ‬על‭ ‬כפתורManage Account‭ ‬‭‬. בחלון‭ ‬שנפתח‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬לשונית‭‬ Communication‭ ‬ ולבדוק‭ ‬שכל‭ ‬הפרטים‭ ‬אודותיך‭ ‬נכונים‭ ‬ומעודכנים‭ .‬‭‬במידה‭ ‬והם‭ ‬אינם‭ ‬מעודכנים‭ ‬יש‭ ‬לעדכן‭ ‬אותם‭ ‬ולבדוק‭ ‬אם‭ ‬הבעיה‭ ‬נפתרה‭.‬

הסיבות‭ ‬לבעיה‭ ‬זו‭ ‬רבות‭ -‬יתכן‭ ‬ובהפעלה‭ ‬ראשונית‭ ‬של‭ ‬התוכנה‭ ‬לא‭ ‬ביצעת‭ ‬הפעלת‭ ‬תקפות‭ ‬של‭ ‬הרישיון‭) ‬אקטיבציה)‭ ,‬או‭ ‬שלא‭ ‬אישרת‭ ‬זימון‭ ‬לענן‭) ‬יש‭ ‬לאשר‭ ‬זימון‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬לחיצה‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬Accept‭ ‬בהודעת‭ ‬דואר‭ ‬שנשלחה‭ ‬מ‭ .(‬Adobe‭-‬בנוסף‭ ‬יתכן‭ ‬וחסרים‭ ‬פרטים‭ ‬בפרופיל‭ ‬המשתמש‭ ‬שלך‭ ‬ב‭.Adobe‭-‬

פתרונות‭ ‬אפשריים‭-‬ לצאת‭ ‬מהמשתמש‭) ‬בלוח‭ ‬הבקרה‭ ‬של‭ ‬תוכנות‭ ‬הענן‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬גלגל‭ ‬השיניים‭ ‬בפינה‭ ‬ימנית‭ ‬העליונה‭ ‬של‭ ‬לוח‭ ‬הבקרה‭ ‬ובתפריט הנשלף לבחור‭ ‬ב‭ ‬Preferences‭-‬ולאחר‭ ‬לחיצה‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬(Sign Out‭ ‬ולהתחבר‭ ‬שוב‭ (‬Sign In‭) ‬. במידה‭ ‬ופעולה‭ ‬זו‭ ‬לא‭ ‬פותרת‭ ‬את‭ ‬הבעיה‭,‬ יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬בלוח‭ ‬הבקרה‭ ‬על‭

בעיה 26- שני‭ ‬מסלולים‭ ‬חופפים‭ ‬לא‭ ‬יוצרים‭ ‬חור

אופן‭ ‬יצירת‭ ‬המסלול‭ ‬או‭ ‬הצורה‭ ‬גורם‭ ‬לבעיה‭.‬ בעת‭ ‬יצירת‭ ‬מסלול‭,‬ או‭ ‬צורה‭ ‬הכוללת‭ ‬אזור‭ ‬חופף‭ ‬פנימי‭ ‬(חור)‭ ‬כדאי‭ ‬לרוב‭ ‬לבחור‭ ‬באפשרות‭ ‬.Exclude Overlapping Shapes‭ ‬ אפשרות‭ ‬זו‭ ‬תחסיר‭ ‬את‭ ‬האזורים ‬החופפים‭ ‬ותיצור‭ ‬חור‭ ‬באזור‭ ‬הפנימי‭.‬ ניתן‭ ‬לצפות‭ ‬בתוצאת‭ ‬החפיפה‭ ‬בחלון‭ ‬המסלולים‭-‬ האזורים‭ ‬הלבנים‭ ‬בדמות‭ ‬המוקטנת‭ ‬מייצגים‭ ‬שטח‭ ‬שיומר‭ ‬לאזור‭ ‬בחירה‭ ‬ואילו‭ ‬האזורים‭ ‬האפורים‭ ‬מייצגים‭ ‬אזורים‭ ‬מחוץ‭ ‬לאזור‭ ‬הבחירה‭.‬ במידה‭ ‬ואזור‭ ‬הבחירה‭ ‬שנוצר‭ ‬מהמסלול‭ ‬הפוך‭, ‬ניתן‭ ‬לתקן‭ ‬זאת‭ ‬באמצעות‭ ‬סימון‭ ‬המסלול‭ ‬ובחירה‭ ‬באפשרות‭ ‬הנ"ל‭.‬

בעיה 27- חלק‭ ‬מהשכבות‭ ‬מופיעות‭ ‬עם‭ ‬סימני‭ ‬שאלה‭ ‬ו‭/‬או‭ ‬תמרור‭ ‬עם‭ ‬סימן‭ ‬קריאה

הבעיה‭ ‬נובעת‭ ‬משימוש‭ ‬בשכבות‭ ‬אובייקט‭ ‬חכם‭ ‬מקושרות‭,‬ או‭ ‬שכבות‭ ‬שנוספו‭ ‬למסמך‭ ‬מחלון‭ ‬הספריות‭.‬ גירסאות‭ ‬הענן‭ ‬של‭ ‬פוטושופ‭ ‬מאפשרות‭ ‬להוסיף‭ ‬למסמך‭ ‬שכבות‭ ‬אובייקט‭ ‬חכם‭ ‬מקושרות באמצעות‭ ‬הפקודה‭ ‬Place‭ ‬Linked‭ ‬מתפריט‭ ‬.File ‬‭‬ לשימוש‭ ‬בשכבות‭ ‬אבוייקט‭ ‬חכם‭ ‬מקושרות‭ ‬מספר‭ ‬יתרונות‭ ,‬אך‭ ‬החיסרון‭ ‬הוא‭ ‬שבדומה‭ ‬לתוכנות‭ ‬אחרות,‭ ‬כגון‭ ‬אינדיזיין‭ ‬ואילוסטרייטור‭,‬ לא‭ ‬מומלץ‭ ‬לשנות‭ ‬את‭ ‬מיקום‭ ‬הקבצים‭ ‬המקושרים‭ ‬בדיסק‭ ‬הקשיח‭,‬ מאחר‭ ‬ואז‭ ‬התוכנות‭ ‬לא‭ ‬יימצאו‭ ‬אותם‭. ‬במידה‭ ‬ופתחת‭ ‬קובץ‭ ‬הכולל‭ ‬שכבה‭ ‬מקושרת‭ ‬חסרה‭,‬ או‭ ‬נכס‭ ‬מספרייה‭ ‬שנמחק‭,‬ או‭ ‬נוצר‭ ‬במחשב‭ ‬אחר‭,‬ הרי‭ ‬שפוטושופ‭ ‬לא‭ ‬תמצא‭ ‬את‭ ‬הנכס‭,‬ או‭ ‬את‭ ‬קובץ‭ ‬המקור‭ ‬ולכן‭ ‬יופיעו‭ ‬סימני‭ ‬אזהרה‭ ‬בדמות‭ ‬השכבה ‭.(A)‬ בסביבה‭ ‬ארגונית, על מנת למנוע הופעת סימנים אלו,‭ ‬מומלץ‭ ‬לשתף‭ ‬ספריות‭ ‬באמצעות‭ ‬הפקודה‭ ‬Collaborate‭ ‬בתפריט‭ ‬הצדדי‭ ‬של‭ ‬חלון‭ ‬הספריות‭.‬ באופן‭ ‬זה‭ ‬מספר‭ ‬אנשים‭ ‬יכולים‭ ‬לחלוק‭ ‬את‭ ‬אותה‭ ‬ספריה‭.‬ בגירסאות‭ ‬הענן‭ ‬של‭ ‬פוטושופ‭ ‬כשפותחים‭ ‬מסמך,‭ ‬פוטושופ‭ ‬תשאל ‬אם‭ ‬ברצונך‭ ‬לייבא‭ ‬את‭ ‬מרכיבי‭ ‬הקובץ‭ ‬לספריה‭ ‬ולהחליף‭ ‬את‭ ‬המרכיבים‭ ‬הקיימים‭ ‬במרכיבים‭ ‬מקושרים‭ ‬מהספרייה ‭.(B)‬ מדובר‭ ‬בכוונות‭ ‬טובות‭,‬ אך‭ ‬כאלו שעלולות להניב ‬תוצאות ‬בעייתיות, ‬מאחר‭ ‬ומעתה‭ ‬פתיחת‭ ‬הקובץ‭ ‬במחשב‭ ‬אחר‭ ‬תציג ‬שכבות‭ ‬עם‭ ‬תמרורי‭ ‬אזהרה‭.‬ על‭ ‬מנת‭ ‬שלא‭ ‬ליפול‭ ‬בפח‭ ‬זה‭ ‬יש‭ ‬לסמן‭ ‬את‭ ‬האפשרות ‭ ‬(C) Don’t Show Again‭ ‬בתחתית‭ ‬החלון‭.‬ לאיתור‭ ‬קבצים‭ ‬חסרים‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬עם‭ ‬לחצן‭ ‬ימני‭ ‬על‭ ‬שם‭ ‬השכבה‭ ‬ומהתפריט‭ ‬הנשלף‭ ‬לבחור‭ ‬בפקודה‭ ‬.Relink to File‭ ‬בחלון‭ ‬שנפתח‭ ‬יש‭ ‬לאתר‭ ‬את‭ ‬הקובץ‭, ‬לסמנו‭ ‬ולאשר‭ ‬את‭ ‬החלון‭.‬ במידה‭ ‬והשכבה‭ ‬נמצאת‭ ‬בספרייה‭ ‬יש‭ ‬להפעיל‭ ‬מאותו‭ ‬תפריט‭ ‬את‭ ‬הפקודה‭,‬Relink to Library Graphic‭ ‬ לאתר‭ ‬את‭ ‬הנכס‭ ‬באחת‭ ‬מהספריות‭ ‬בחלון‭,‬ לסמנו‭ ‬וללחוץ‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬Relink‭ ‬בתחתית‭ ‬חלון‭ ‬הספריות‭.‬

בעיה 28- דמות כלי דוגם הצבע השתנתה ומופיעה ככוונת

ראשית‭ ‬יש‭ ‬לוודא‭ ‬שמקש‭ ‬Capslock‭ ‬לא‭ ‬לחוץ‭.‬ במידה‭ ‬והמקש‭ ‬לא‭ ‬לחוץ’‭ ‬יש‭ ‬לפתוח‭ ‬את‭ ‬חלון‭ ‬ההעדפות‭ ‬ובקטגוריה‭ ‬Cursors‭ ‬יש‭ ‬לוודא‭ ‬שהאפשרות‭ ‬Standard‭ ‬ מסומנת‭.‬

בעיה 29- קובצי‭ ‬הענן‭ ‬מילאו‭ ‬את‭ ‬הדיסק‭ ‬הקשיח

אחד‭ ‬מיתרונות‭ ‬השימוש‭ ‬בענן‭ ‬היצירתי‭ ‬של‭ ‬Adobe‭ ‬הוא‭ ‬נפח‭ ‬האחסון‭ ‬הנדיב‭ ‬שהוא‭ ‬מציע‭ ‬100)‭ ‬ג'יגהבייט)‭ .‬הבעיה‭ ‬היא‭ ‬שניצול‭ ‬נפח‭ ‬זה‭ ‬גוזל‭ ‬שטח‭ ‬נרחב‭ ‬מהדיסק‭ ‬הקשיח‭. ‬חלקכם‭ ‬ודאי‭ ‬תוהה‭ ‬מדוע‭ ‬זו‭ ‬בעיה‭,‬ בעידן‭ ‬בו‭ ‬מחשבים‭ ‬מצויידים‭ ‬בדיסקים‭ ‬קשיחים‭ ‬עתירי‭ ‬נפח‭.‬ אך‭ ‬שימוש‭ ‬בתוכנות‭ ‬הענן‭ ‬בדיסק‭ ‬מסוג‭ ‬SSD‭ ‬בעל‭ ‬נפח‭ ‬צנוע‭ ‬של‭ ‬128‭-‬256 ‭ ‬ג'יגהבייט‭,‬ עלול‭ ‬לגרום‭ ‬לבעיות‭ ‬נפח‭ ‬מוקדם‭ ‬מהצפוי‭.‬ במקרים‭ ‬כאלה‭ ‬כדאי‭ ‬להפנות‭ ‬את‭ ‬שמירת‭ ‬קובצי‭ ‬הענן‭ ‬לדיסק‭ ‬אחר‭ ‬המותקן‭ ‬במחשב‭ ‬בדרך‭ ‬הבאה‭:‬

יש‭ ‬לפתוח‭ ‬את‭ ‬לוח‭ ‬הבקרה‭ ‬של‭ ‬הענן‭ ‬היצירתי‭  (        ‬‭ ) ‬הזמין‭ ‬בחלונות‭ ‬בפינה‭ ‬הימנית‭ ‬התחתונה‭ ‬בשורת‭ ‬המשימות‭ ‬ובמק‭ ‬בסרגל‭ ‬העליון‭.‬ כעת‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬על‭ ‬גלגל‭ ‬השיניים‭ ‬בפינה‭ ‬הימנית‭ ‬העליונה‭ ‬של‭ ‬החלון‭ ‬ולבחור‭ ‬בתפריט‭ ‬הנשלף‭ ‬בפקודה ‭ ‬.Preferences  ‬בחלון‭ ‬שנפתח‭ ‬יש‭ ‬לבחור‭ ‬בלשונית ‭ ‬.Creative‭ ‬Cloud ‬כעת‭ ‬יש‭ ‬ללחוץ‭ ‬בקטגוריה‭ ‬Folder‭ ‬Location‭ ‬ על‭ ‬התפריט‭ ‬ולבחור‭ ‬באפשרות‭ ‬.Other‭ ‬בחלון‭ ‬שנפתח‭ ‬יש‭ ‬לבחור‭ ‬בדיסק‭ ‬קשיח‭ ‬אחר‭ ‬המותקן‭ ‬במחשב‭ ‬המכיל‭ ‬נפח‭ ‬נדיב‭ ‬ולאשר‭ ‬את‭ ‬החלון‭ .‬‭(‬Open‭)‬‭

בעיה 30- ‭ ‬לאן‭ ‬נעלמו‭ ‬התסריטים

מדי‭ ‬גירסה‭ ‬גדלה‭ ‬כמות‭ ‬הפקודות‭ ‬בפוטושופ‭,‬ מה‭ ‬שהופך‭ ‬אותה‭ ‬לתוכנה‭ ‬עמוסה‭ ‬שטעינתה‭ ‬איטית‭ ‬יותר‭.‬ על‭ ‬מנת‭ ‬להקל‭ ‬ולפשט‭ ‬את‭ ‬התוכנה‭ ‬ב‭ ‬Adobe‭-‬מוותרים‭ ‬על‭ ‬פקודות‭ ‬מסויימות‭ ‬ומותירים‭ ‬משתמשים‭ ‬אובדי‭ ‬עצות‭.‬

הפקודות ‭ ‬,Layer‭ ‬Comps‭ ‬to‭ ‬Files‭, Layer‭ ‬Comps‭to‭ ‬Pdf Artboards‭ ‬to‭ ‬Pdf‭ ‬ ועוד‭ ‬נעלמו‭ ‬מתפריטי‭ ‬התוכנה‭ .‬אך‭ ‬אין‭ ‬זה‭ ‬אומר‭ ‬שלא‭ ‬ניתן‭ ‬להשתמש‭ ‬בהן‭ ‬יותר‭.‬ הפעלת‭ ‬הפקודה‭ ‬File‭>‬Scripts‭ ‬תציג‭ ‬בתחתית‭ ‬התפריט‭ ‬את‭ ‬הפקודה‭ .‬Browse‭ ‬בחירה‭ ‬בה‭ ‬תפתח‭ ‬חלון‭ ‬ובו‭ ‬יש‭ ‬לנווט‭ ‬לתיקיית‭ ‬התוכנה (‭,‬Adobe‭ ‬Photoshop‭ ‬CC‭ ‬2017 ‬או‭ ‬כל‭ ‬גירסה‭ ‬אחרת)‭.‬

התסריטים‭ ‬החסרים‭ ‬נמצאים‭ ‬בתיקיית‭ ‬Scripts‭ ‬שבתיקיית‭ .‬Presets‭ ‬

רגע, זה הכל?

חמשת מאמרים אלו אינם מכסים את כל הבעיות בהן אתם עשויים להיתקל. למעשה, חלק מהבעיות הן נחלתם של בודדים וחלק  יתרחשו בנסיבות מסויימות. ניתן לשלוח לנו שאלות לבעיות דרך האתר, או דף הפייסבוק בכל עת ואנו נשתדל להשיב בהקדם.

תגיות: פוטושופ, בעיה, רישוי, מספר סידורי, תסריט, חסר, נעלם, דיסק קשיח מלא, לא עובד, דוגם צבע, סימן שאלה, סימן קריאה , מסלול, יגאל לוי, פוטושופמאסטר, Scratch Disks, חיבור לענן, Error ,Standard, Don't Show Again, Photoshopmaster ,Serial Number, SN, Update, License, Yigal Levi ,Problem, Creative Cloud, Log In, Log Out, Browse, Internet, Scripts

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page