מכונת הטיפים בפוטושופ-9

עודכן: 21 באוג׳ 2021

עם‭ ‬כל‭ ‬כך‭ ‬הרבה‭ ‬מאפיינים‭ ,‬תפריטים‭ ‬ופקודות‭,‬ לעיתים‭ ‬די‭ ‬בטיפ‭ ‬אחד‭ ‬קטן‭ ‬שמשנה‭ ‬את‭ ‬האופן‭ ‬בו‭ ‬אנחנו‭ ‬עובדים‭ ‬עם‭ ‬התוכנה‭.‬ פוטושופ‭ ‬היא‭ ‬לבטח‭ ‬אחת‭ ‬התוכנות‭ ‬המורכבות‭ ‬והעמוסות‭ ‬ביותר‭ ‬בשוק‭.‬ משתמשים בה‭ ‬מגוון‭ ‬רחב‭ ‬של‭ ‬אנשים‭,‬ החל‭ ‬בבעלי‭ ‬מקצוע‭ ‬מיומנים‭ ‬וכלה‭ ‬בחובבים‭.‬ דבר‭ ‬אחד‭ ‬משותף‭ ‬לכולם‭-‬ האהבה ‬לתוכנה‭.‬ במדור‭ ‬שבועי ‬זה‭ ‬נספק‭ ‬טיפ‭ ‬שימושי‭ ‬על‭ ‬פוטושופ‭.‬ כדאי‭ ‬לעקוב‭!‬ עוד לא חברים בדף הפייסבוק של האתר? כדאי להצטרף עוד היום ולקרוא מאמרים טיפים וסרטוני הדרכה המתפרסמים על בסיס קבוע.


טיפ מס׳ 444 - תיקון הילות סביב אובייקטים

פוטושופ מציעה עשרות כלים רבי עוצמה שבכוחם לתקן תמונות אבודות, אך גם להרוס תמונות טובות. לא אחת אני נתקל בתמונה שעברה עריכת צבע מוגזמת. על פניו אם התיקון בולט מאוד לעין - זהו סימן שהוא בוצע שלא כהלכה. מה קורה אם נפלה לידכם תמונה שבוצע בה חידוד מופרז? תמונה זו תציג הילות בהירות סביב קצוות אובייקטים - עובדה המסגירה את השגיאה גם בעיניים בלתי מיומנות. על מנת לטפל בבעיה כדאי לנסות להשתמש בכלי ותיק ושיטות שילוב הנחשבות לזניחות ברשימה.

לפני הכל, קיימים שני סוגי הילה- הראשונה היא הילה בהירה בלבד ומיד נסביר כיצד להעלים אותה בקלות והשניה היא הילה בהירה מצד אחד של הקצה וכהה מהצד השני. במידה וההילה שלכם בהירה בלבד והאובייקט כהה מהרקע נסו להשתמש בשלבים הבאים:

  1. יש לבחור בכלי חותמת הגומי הזמין גם באמצעות לחיצה על מקש S במקלדת.

  2. באפשרויות הכלי יש להחליף את שיטת השילוב של הכלי ל-Darken - שיטת שילוב זו תשפיע רק על האזורים בהירים יותר בשכבה - משמע ההילה הבהירה (A).

  3. כעת יש לדגום את הרקע סביב האובייקט על ידי החזקת מקש option במק או alt בחלונות ולחיצה על הרקע. כעת יש לצבוע את אזור ההילה (B). מומלץ לבצע מספר רב של דגימות וצביעה עד להעלמת ההילה. שימו לב שבמקרים מסויימים שיטת השילוב Darken עלולה לצבוע גם אזורים באובייקט. אם זה המקרה החליפו את שיטת השילוב של הכלי ל-Darker Color והמשיכות לדגום ולצבוע.

אוקיי, אבל מה קורה אם ההילה סביב האובייקט שלנו בהירה מצד אחד וכהה מהצד השני? במקרה זה שיטת שילוב שמכהה בלבד לא תפתור את הבעיה, מאחר ועדיין נישאר עם הילה כהה מהצד השני של קצה האובייקט. במקרה זה מומלץ להשתמש בשיטה הבאה:

  1. יש לבחור את האובייקט באמצעות שימוש באחד מכלי הבחירה (כלי הבחירה המהירה, כלי בחירת האובייקט וכו׳).

  2. כעת יש להקטין את אזור הבחירה באופן שזו לא תכלול את ההילה הכהה. כדי לעשות זאת יש להפעיל את הפקודה Contract מתפריט Select>Modify ובחלון שנפתח לקבוע ערך נמוך (3-1 פיקסלים) בהתאם לרוחב ההילה.

  3. כעת יש להפוך את אזור הבחירה כך שאזור הבחירה יהיה סביב הרקע באמצעות הפקודה Inverse מתפריט Select.

  4. בשלב זה מומלץ לרכך מעט את אזור הבחירה בעזרת הפקודה Feather מתפריט Select>Modify - בחלון שנפתח יש לקבוע ערך נמוך נמוך (3-1 פיקסלים) בהתאם לרכות קצוות האובייקט ולאשר את החלון (OK).

  5. יש ליצור שכבה חדשה ולהעניק לה את השם המתאים.

  6. כעת יש לבחור בכלי חותמת הגומי ובאפשרויות הכלי להחליף את שיטת השילוב ל-Normal ולוודא שבאפשרויות הדגימה נבחרה Current & Bellow (C) לדגום אזור מהרקע בקרבת קצה האובייקט ולצבוע את ההילה להסרתה. יש לחזור על התהליך מסביב לאובייקט עד להסרת ההילה.

  7. הערה: על מנת למנוע הילות סביב לאובייקט יש להימנע מחידוד בכמות וברדיוס גבוה בפילטרים לחידוד שפוטושופ מציעה. בנוסף- מומלץ להשתמש בשכבות התאמה כדי שניתן יהיה, במידת הצורך לעמעם השפעתן על התמונה.

 

טיפ מס׳ 443 - הצלת תמונות מוצללות

צילום ביום שטוף שמש עשוי לגרום לתמונות בעלות ניגודיות גבוהה ולצללים כהים במיוחד. לא תמיד מדובר בבעיה, אך לעיתים צללים אלו עשויים שלא להחמיא למצולם. פוטושופ מציעה לא מעט שכבות התאמה שביכולתן לטפל בבעיה, אך דווקא חלון ה-Camera Raw הזמין באמצעות שימוש ב-Adobe Bridge ובנוסף כפילטר בתוכנה מפשט את הטיפול בבעיה.

  1. בשלב ראשון, יש להמיר את השכבה לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter.

  2. כאמור המטרה שלנו היא להבהיר את הצללים כדי לחשוף פרטים בפני המצולם כדי לעשות זאת יש להפעיל את הפקודה Camera Raw Filter מתפריט Filter.

  3. בחלון שנפתח יש קודם להבהיר את התמונה באמצעות מכוון החשיפה (Exposure). יש לגרור את המכוון ימינה באופן שלא מבהיר מדי את האזורים הבהירים.

  4. כעת יש להבהיר את הצללים בתמונה בעזרת גרירת מכוון Shadows ימינה.

  5. לעיתים הבהרת הצללים לא מספיקה ולפעמים אפילו גורמת להדגשת רעש. במקרים אלו כדאי לנסות לפעול הפוך מהמקובל ולגרור את מכוון הניגודיות (Contrast) שמאלה כדי להבהיר את הצללים ולרכך את המעבר בינם לגווני הביניים.

  6. כעת, על מנת לפצות על אובדן הניגודיות יש לגרור את מכוון השחורים (Blacks) שמאלה ובמידת הצורך גם את מכוון הלבנים (Whites) ימינה.

  7. לפיצוי נוסף על אובן הניגודיות בגווני הביניים - ניתן לגרור את מכוון הצלילות (Clarity) מעט ימינה.

  8. כל שנותר הוא לאשר את החלון (OK).

  • שימו לב שיש לגרור את המכוונים בהתאם לתמונה. הערכים בדוגמא מתאימים לתמונה זו.

צילום המסך מציג את גרירת המכוונים בתמונה זו. הדוגמא העליונה מציגה את תמונת המקור והתחתונה לאחר השלבים המתוארים בטיפ זה.

 

טיפ מס׳ 442 - צביעת עצמים שחורים בכל צבע

כל מקצוען פוטושופ מכיר מספר שיטות להחלפת צבעים של עצמים ואזורים בתמונה. הבעיה היא שמרבית השיטות לא מתאימות להחלפת צבעי עצמים שחורים. המפתח לצביעה איכותית הוא לרוב הגנה על האזורים הכהים ביותר באובייקט. השיטה הבאה מאפשרת לצבוע כל אובייקט שחור בכל צבע. לצורך דוגמא שלפניכם בחרנו להחליף את צבע החליפה של המצולם בצבע צהוב. צבע זה מאתגר בעיקר כי הוא בהיר והחליפה שחורה.

  1. בשלב ראשון, יש לבחור את האובייקט שברצונכם להחליף לו צבע- בדוגמא זו השתמשנו בכלי המסלולים לסימון החליפה ולאחר יצרנו אזור בחירה מהמסלול באמצעות קיצור המקלדת Cmd+Enter במק או Ctrl+Return בחלונות.

  2. כעת, כשאזור הבחירה פעיל, יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Color Balance. יש לגרור את מכוון Yellows שמאלה עד הסוף ואת שאר המכוונים יש לגרור בכיוון ההפוך (A)- שימו לב שהכוונה היא להעניק לחליפה צבע כלשהו. בשלב זה צבע החליפה ירוק- אל דאגה- התיקון בדרך.

  3. יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Selective Color ובחלון ההתאמה יש ללחוץ בתחתית החלון על כפתור הכנסת ההתאמה לגבולות השכבה שמתחת (B) וזאת כדי שההתאמה תשפיע רק על החליפה (בהתאם למסיכה של שכבת ההתאמה Color Balance).

  4. כעת מתפריט Colors יש לבחור ב-Neutrals (C). מאחר ואנחנו מעוניינים בצבע צהוב יש לגרור את מכוון Cyan שמאלה עד הסוף, את מכוון Yellows ימינה עד הסוף וכדי שהחליפה לא תהיה כתומה את מכוון Magenta מעט שמאלה בהתאם לתמונה ולטעמכם האישי. שימו לב שבתחתית החלון נבחרה האפשרות Absolute (D).

  5. במידה והחליפה עדיין ירקרקה יש לבחור מתפריט Colors ב-Greens ולגרור את מכוון Cyans שמאלה עד הסוף.

  6. עדיין לא צהובה מספיק? אין בעיה- מתפריט Colors יש לבחור ב-Yellows ולחזור על גרירת המכוונים.

  • באופן זה ניתן להחליף את צבעם של עצמים שחורים לכל צבע. ראוי לציין שעל מנת שהמראה הסופי ייראה טבעי יש לשמר את הצללים הכהים ביותר.

בדוגמא הימנית תמונת המקור ובדוגמא השמאלית לאחר החלפת צבע החליפה לצהוב

 

טיפ מס׳ 441 - שיטה מהירה לאיזון לבן

פוטושופ מציעה מספר שיטות להסרת סטיות צבע מהתמונה ולאיזון הלבן. אחת מהן נעזרת בפקודה פחות מוכרת שנועדה להתאמת צבעוניות בין תמונות ומאפשרת גם לבצע תיקון צבע.

  1. בשלב ראשון, מאחר ולפקודה בה נשתמש אין התאמת צבע והיא מופעלת ישירות על השכבה, יש לשכפל את השכבה לתיקון באמצעות קיצור המקלדת Cmd+J במק, או Ctrl+J בחלונות.

  2. כעת יש להפעיל את הפקודה Match Color מתפריט Image>Adjustments. בחלון שנפתח יש לסמן את האפשרות Neutralize (A)- אפשרות זו תסיר סטיות צבע- בדוגמא שלפניכם חדר המואר באמצעות נורות להט צהובות המשפיעות על צבעי התמונה. סימון אפשרות זו ניטרלה את השפעת האור הצהבהב- רגע, עדיין לא לאשר את החלון.

  3. לפעמים השפעת ההתאמה מוגזמת- כדי לעמעם את השפעתה ניתן לגרור את מכוון Fade מעט ימינה בהתאם לטעמכם האישי (B) ולאשר את החלון (OK).

  4. בשלב זה, על מנת להגביל את השפעת השכבה רק על צבעי התמונה ולא על הבהירות- מומלץ להחליף את שיטת השילוב שלה ל-Color. אם בשלב מסויים נדמה לכם שהתיקון מעט מוגזם- ניתן להפחית את אטימות השכבה.

בדוגמא העליונה תמונת המקור ובדוגמא התחתונה לאחר השלבים המתוארים

 

טיפ מס׳ 440 - על קבצים זמניים שאסור למחוק ואלו שמותר

הטיפ הבא מוגש בעקבות שאלה ברשת חברתית הנוגעת לקבצים זמניים שפוטושופ יוצרת- השאלה המתבקשת הייתה אם ניתן למחוק את אותם קבצים. אם כן פוטושופ יוצרת לא מעט קבצים זמניים- אף אחד מהם לא מומלץ למחוק כשהתוכנה פעילה. הסיבה לכך שונה ממה שנדמה. בעת יצירת שכבת אובייקט חכם התוכנה חייבת ליצור קובץ זמני כדי לאפשר עריכה של הקובץ במהלך העבודה, הפעלת פילטרים וכו׳.

בנוסף, פוטושופ יוצרת קבצים זמניים כדי לאפשר שחזור הקובץ לאחר קריסת התוכנה. קבצים אלו נמצאים במיקום הבא: בחלונות:

C:/Users/your username/AppData/Roaming/Adobe Photoshop2021/AutoRecover

במק: יש להפעיל בשולחן העבודה את הפקודה Go to Folder מתפריט Go.

בחלון שנפתח יש להקליד את המשפט הבא:

Users/your username/Library/Application Support/Adobe/Adobe Photoshop 2021/AutoRecover

בשתי מערכות ההפעלה-your username אמור להיות שם המשתמש שלך.

שימו לב שיש לשנות את גירסת פוטושופ בהתאם לגירסה המותקנת אצלכם במחשב. בדוגמא זו הקלדנו את המילים Photoshop CC2021 מאחר וזו הגירסה המותקנת במחשבנו בעת כתיבת שורות אלו.

באופן כללי את הקבצים האלה אפשר למחוק אם ברור לכם שאין שום קובץ הזקוק לשחזור וכמובן כשהתוכנה סגורה.

לניקיון הדיסק אין שום קשר לכך מאחר והוא לא ניגש לקבצים אלה.


לצד קבצים זמניים אלה, יוצרת פוטושופ קובץ זמני שנמחק ברגע שיוצאים מהתוכנה. במידה ולא יצאתם מהתוכנה לאורך זמן- קובץ זה עשוי להתנפח ולגרור בשלב מסויים חלון ובו תוצג השגיאה הבאה: Could not complete the command because the scratch disk are full. כדי למנוע מצב זה מומלץ להקצות לפוטושופ דיסק ובו די אחסון פנוי. כדי לעשות זאת יש לפתוח את העדפות התוכנה (Cmd+K במק, או Ctrl+K בחלונות) ובקטגוריה Scratch Disks (A) יש לסמן את הדיסק עם הנפח הגדול ביותר הפנוי ודיסקים נוספים המחוברים למחשב אליהם תפנה פוטושופ כשאחד הדיסקים יתמלא. בדוגמא שלפניכם הגדרתי דיסק מהיר כדיסק הטיוטה בו תשתמש פוטושופ- כדי שפוטושופ תפנה אליו קודם לחצתי על כפתור החץ העליון שלצד חלון הדיסקים מספר פעמים עד שהדיסק התמקם בראש הרשימה (B). בנוסף סימנתי דיסקים נוספים המחוברים למחשב באופן קבוע (C).

שימו לב שהקצאת יותר זיכרון עבודה לפוטושופ (בקטגוריה Performance שבהעדפות התוכנה) - עשוייה גם לעזור.

לחלק מקובצי המטמון שפוטושופ יוצרת קשה להגיע, אך אל דאגה ניתן עדיין לנקות אותם באמצעות הפקודות בתת-תפריט Purge מתפריט Edit. פקודות אלו מנקות מזיכרון המחשב פעולות שבוצעו, או מידע שהועתק ללוח ובכך מפנות זיכרון עבודה. הפקודה Undo (כאמור מתפריט Edit>Purge) תנקה מהזיכרון את האפשרות לבטל את הפעולות האחרונות, אך לא תנקה אותה מההיסטוריה. לעומת זאת, הפעלת הפקודה Histories מאותו תפריט תנקה את כל פעולות ההיסטוריה מחלון ההיסטוריה ולא תאפשר חזרה לשלבים מוקדמים יותר בעבודה.

הפעלת הפקודה Clipboard תנקה מידע שהועתק ללוח באמצעות הפקודה Copy או כל פקודה אחרת ששומרת מידע בזיכרון זמני. הפקודה All תבצע ניקיון של כל הפקודות הנ״ל.

שים לב! הפעלת אחת מפקודות אלו איננה ניתנת לביטול לאחר הפעלתה. פוטושופ גם תציג הודעת אזהרה בנידון. במילים אחרות, אם אתם צריכים למשל לחזור לאחור לפעולות מוקדמות אל תפעיל את הפקודה Histories מאותו תפריט. אם אתם זקוקים למידע שהועתק ללוח, לא כדאי לנקות אותו וכן הלאה.

 

טיפ מס׳ 439 - למה פילטרים לא עובדים לי?

מאוד מאכזב לגלות שפילטר עליו קראתם במאמר מסויים אינו עובד במחשב שלכם. המחשבה הראשונה שעולה היא שהמחשב שלכם לא תקין. טיפ זה מוגש בעקבות תלונה של משתמשת שהפילטר Oil Paint לא עובד לה במחשב. פילטרים בפוטושופ עשויים להיות מעומעמים או מושבתים להפעלה מסיבות רבות. אם נתקלתם בפילטר שאינו עובד- הנה הסיבות לכך ומה לעשות.

  1. האם גירסת התוכנה שברשותכם מעודכנת? הגירסאות האחרונות של פוטושופ הציגו מספר פילטרים חדשים הזמינים רק בגירסה זו.

  2. מה מודל הצבע של התמונה? חלק מהפקודות או פילטרים עובדים במודל צבע RGB בלבד.

  3. מה עומק הצבע של התמונה? חלק מהפילטרים לא עובדים בעומק צבע של 16 או 32 סיביות. הפעילו פקודה Image>Mode ובידקו בתחתית הרשימה שהתמונה בעומק צבע של 8 סיביות (8 Bits/Per Channel).

  4. האם המחשב שברשותך מיושן? מחשבים בעלי מעבדים חלשים ו/או כרטיסי מסך מיושנים עלולים שלא להריץ חלק מהתכונות של פוטושופ, כגון תלת-מימד ופקודות הנעזרות בכרטיס המסך (פילטר Oil Paint למשל). כדי לבדוק אם כרטיס המסך שלכם נתמך יש לפתוח את חלון העדפות התוכנה (Cmd+K במק, או Ctrl+K בחלונות). כעת ובקטגוריה Performance יש לוודא שהאפשרות Use Graphics Processor מסומנת (A). עדיין באותו חלון יש ללחוץ על כפתור Advanced Settings (B) ובחלון שנפתח יש לוודא שהאפשרות Use OpenCL מסומנת (C). במידה ואפשרות זו איננה פעילה- יתכן וכרטיס המסך שברשותכם מיושן או זקוק לעדכון מנהל ההתקן (Driver) שלו.

  5. האם אתם מחפשים במקום הנכון? לאורך השנים הזיזו ב-Adobe פילטרים מסויימים ממקומם וכעת ניתן למצוא אותם בתפריט אחר. כך למשל הפילטר Oil Paint היה ממקום בתפריט Filter וכיום הוא ממקום בתפריט Filter>Stylize. פילטרים מסויימים ממוקמים בחלון גלריית הפילטרים (Filter Gallery) הזמין מתפריט Filter וחלק ניכר מהפילטרים החדשים הנוספים לתוכנה בגירסאות האחרונות ממוקמים בחלון Neural Filters.

  6. האם הפילטר מובנה בפוטושופ? חלק מהפילטרים בהם אתם נתקלים במאמרים וסרטוני הדרכה אינם מותקנים בתוכנה ושייכים ליצרנים שונים. חלקם ניתנים להורדה חופשית וחלקם בתשלום. במידה והפילטר לא מופיע בתםפריטי התוכנה- בדקו שהפילטר אכן שייך ל-Adobe ואמור להופיע כברירת מחדל בתוכנה.

  7. האם אתם מקבלים שגיאה? לעיתים הפילטר נמצא ופעיל והפעלתו גוררת הודעת שגיאה- באופן כללי הקפידו לקרוא את השגיאה- לרוב ההודעה תפרט מדוע הפילטר לא עובד. פילטר לא יעבוד ממספר סיבות- למשל, אם ניסיתם להפעיל אותו על שכבה ריקה- את מרבית הפילטרים בפוטושופ ניתן להפעיל רק על שכבה בה יש מידע. בנוסף יתכן והפילטר דורש זיכרון אחסון, או זיכרון עבודה (RAM) פנוי שחסר כרגע להפעלתו- במקרה זה אתחול התוכנה ו/או המחשב עשויים לסייע.

  • טיפ בונוס- במידה ונעלם לכם פילטר- ניתן לבקש מפוטושופ עזרה באיתורו. כל שיש לעשות הוא להפעיל את הפקודה Search מתפריט Edit. בחלון שנפתח יש להקליד את שם הפילטר (D) והתוכנה תציג אותו ברשימה. לחיצה על שורת התוצאה (E) תפעיל את הפילטר.

 

טיפ מס׳ 438 - טכניקה להעתקת צבעים בין תמונות

כמה פעמים נתקלתם ברשתות החברתיות בתמונה המציגה שילוב צבעים המוצא חן בעיניכם? אני מניח שלא מעט. אבל מה אם יכולתם להעתיק את שילוב הצבעים ולהחיל אותו על תמונה אחרת. הטכניקה הבאה מאפשרת להעתיק טבלת צבעים מתמונה אחת ולהחיל אותה על תמונה אחרת.

  1. ראשית יש להציג את התמונה ממנה אתם מעוניינים להעתיק את טבלת הצבעים ולהפעיל את הפקודה הותיקה Save for web (Legacy) מתפריט File>Export.

  2. בחלון שנפתח מתפריט הפורמטים יש לבחור ב-(A) PNG-8, מתפריט Diffusion יש לבחור ב-(B) No Dither, מתפריט Colors יש לבחור את הערך 64 (C) ומתפריט Color Table יש לבחור בפקודה (D)Save Color Table.

  3. בחלון שנפתח יש להעניק לטבלה שם, לבחור במיקום שמירת הקובץ הרצוי ולאשר את החלון (Save).

  4. כעת יש לבטל את חלון הייצוא על ידי לחיצה על כפתור Cancel בתחתית החלון (E).

  5. בשלב זה יש לעבור לתמונת היעד- לה נחליף את הצבעים. יש להפעיל את הפקודה Indexed Color מתפריט Image Mode.

  6. בחלון שנפתח מתפריט Palette יש לבחור ב-(F) Custom.

  7. בחלון שנפתח יש ללחוץ על כפתור Load (G) ובחלון שנפתח אחריו יש לבחור את הקובץ שייצאתם ולאשר את החלון.

  8. בשלב זה מראה הצבעים יהיה מקוטע בשל הגבלת הצבעים- יש לבחור את תכולת המסמך (Select>All) ולהעתיק אותו ללוח (Edit>Copy).

  9. כעת יש לבטל את שתי הפעולות האחרונות באמצעות קיצור המקלדת Cmd+Z במק או Ctrl+Z בחלונות. יש להפעיל את קיצור המקלדת פעמיים.

  10. בשלב זה יש לצרף את התמונה שהעתקנו ללוח באמצעות הפקודה Paste מתפריט Edit.

  11. יש להחליף את שיטת השילוב של השכבה ל-Color.

  12. צבעי התמונה עדיין ייראו מקוטעים וכדי למנוע זאת יש להפעיל את הפילטר Gaussian Blur מתפריט Filter>Blur ובחלון שנפתח יש לקבוע ערך נמוך עד בינוני (10-3) ולאשר את החלון.

  • הערה: ניתן ליישם טכניקה זו בכל גירסה של פוטושופ.

התמונה הימנית היא תמונת המקור. שתי התמונות הנותרות הן תמונות שהוחלה עליהן טבלת הצבעים של תמונת המקור. שימו לב שצבעי התמונות הוחלפו והוגבלו רק לטבלת הצבעים.

 

טיפ מס׳ 437 - שיטה חכמה להגדלת רוויית הצבעים

פוטושופ מציעה מגוון רחב של שיטות להגברת רוויית הצבעים בתמונה. החל בהתאמות Hue/Saturation ו-Vibrance וכלה ב-Channel Mixer. על כל השיטות הללו דנו בהרחבה במאמר נפרד. אחת השיטות היעילות ביותר להגדלת רוויית צבעים היא באמצעות שיטת שילוב מיוחדת שביכולתה לחלץ צבעים גם מתמונה שקרובה לגווני אפור.

  1. ראשית יש לשכפל את שכבת הרקע (Cmd+J במקף או Ctrl+J בחלונות). אם התמונה שלכם כוללת מספר שכבות- סמנו את השכבה העליונה, החזיקו את מקש option במק או alt בחלונות והפעילו את הפקודה Merge Visible מתפריט Layer.

  2. כעת יש להפוך את צבעי התמונה באמצעות הפקודה Invert מתפריט Image>Adjustments, או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+i במק, או Ctrl+i בחלונות.

  3. כעת יש לבטל את רוויית הצבעים בשכבה באמצעות הפקודה Desaturate מתפריט Image>Adjustments, או פשוט להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+Shift+U במק, או Ctrl+Shift+U בחלונות.

  4. בשלב זה יש להחליף את שיטת השילוב של השכבה ל-Hard Mix- צבעי התמונה יהיו רויים באופן מוגזם- אל דאגה- מיד הפתרון.

  5. כל שנותר לעשות הוא להפחית את אטימות מילוי השכבה (Fill) ל-90% ומטה- בהתאם לתמונה ולטעמכם האישי.

  6. מאחר ושיטה זו אגרסיבית מאוד- לעיתים יש צורך בהפחתת העוצמה רק מצבע אחד- בדוגמא שלפניכם צבעי השמיים היו כחולים מדי לטעמנו ולכן כדי לתקן בעיה זו יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Hue/Saturation.

  7. כעת יש ללחוץ בחלון ההתאמה על על כפתור המטרה בעל דמות של יד עם חץ דו־כיווני (ממוקם משמאל לתפריט Master), ללחוץ על צבע השמיים ולגרור את סמן העכבר שמאלה להפחתת הרווייה בצבעים הכחולים. במידה ובתמונה קיים צבע נוסף רווי מדי יש לחזור על הפעולה עם צבע זה.

בדוגמאות: מימין תמונת המקור ומשמאל לאחר הגברת רוויית הצבעים באמצעות השלבים המתוארים

 

טיפ מס׳ 436 - אפקט שני צבעים פופ ארטי

האפקט הבא נעזר בשכבת התאמה שנועדה בעיקר ליצירת אפקטים צבעוניים. ניתן להיעזר בכל תמונת דיוקן, או להוריד את התמונה שבדוגמא מקישור זה כדי לעקוב אחר שלבי האפקט. התמונה צולמה על ידי Alex Lbi.

  1. ראשית יש להפריד את האובייקט מהרקע בכל דרך שנוחה לכם, אנחנו נעזרנו בפקודה Subject שמתפריט Select ולחיצה על כפתור המסיכה שבתחתית חלון השכבות.

  2. כעת יש להכניס את השכבה לקבוצה באמצעות לחיצה על כפתור הקבוצה בתחתית חלון השכבות או באמצעות קיצור המקלדת Cmd+G במק, או Ctrl+G בחלונות.

  3. כעת יש להחליף את שיטת השילוב של הקבוצה ל-Normal.

  4. לאיפוס צבע החזית והרקע יש ללחוץ על מקש D. כעת צבע החזית הוא שחור וצבע הרקע לבן.

  5. להמרת צבעי התמונה לשחור ולבן יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Gradient Map.

  6. בשלב זה יש לשכפל את שכבת ההתאמה באמצעות קיצור המקלדת Cmd+J במק או Ctrl+J בחלונות.

  7. יש להחליף את שיטת השילוב של השכבה ל-Hard Light.

  8. לעריכת ההתאמה יש לבצע לחיצה כפולה על דמות שכבת ההתאמה ובחלון Properties יש ללחוץ על פס מעבר הצבע לפתיחת חלון עורך מעבר הצבע.

  9. בחלון עורך מעבר הצבע יש לבצע לחיצה כפולה על המכוון הימני התחתון (A) ובחלון בורר הצבע יש לבחור בצבע כתום (f37021#) ולאשר את החלון ואת החלון שאחריו (OK).

  10. כעת יש לסמן את המסיכה של שכבת ההתאמה, לבחור בכלי המכחול ובמברשת רכה וגדולה ולצבוע את חציה השמאלי של הדמות באזורים הבהירים- אין חובה לדייק.

  11. יש לשכפל את השכבה (Cmd+J במק או Ctrl+J בחלונות).

  12. כעת יש לסמן את המסיכה של ההתאמה ולהפוך את צבעיה באמצעות קיצור המקלדת Cmd+i במק או Ctrl+i בחלונות.

  13. יש לסמן את דמות שכבת ההתאמה ובחלון Properties יש ללחוץ על פס מעבר הצבעים. בחלון עורך מעבר הצבע יש לבצע לחיצה כפולה על המכוון הימני התחתון (A) ובחלון בורר הצבע יש לבחור בצבע תכלת (00d8ff#) ולאשר את החלון ואת החלון שאחריו (OK).

  14. כעת יש לבחור בצבע חזית כתום (f37021#) וצבע רקע תכלת (00d8ff#) ולאחר ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Gradient. בחלון שנפתח יש לבחור במעבר מצבע חזית לצבע רקע (המעבר הראשון בקבוצת Basic), יש לקבוע את הזוית 0 ואת הגודל (Scale) בהתאם לתמונה ולאשר את החלון (OK).

  15. כל שנותר הוא לגרור את השכבה לתחתית חלון השכבות מחוץ לקבוצה.

 

טיפ מס׳ 435 - פתרון‭ ‬לבעיית‭ ‬שמירת‭ ‬קובץ‭ ‬בפורמט ‭ ‬JPEG

כזכור, עדכון מאי של פוטושופ (גירסה 22.4) הסיר את האפשרות לשמור קבצים מרובי שכבות בפורמט JPEG. מי שניסה לעשות זאת גילה שפורמט זה פשוט לא מופיע בתפריט הפורמטים שבחלון השמירה. כדי לשמור את הקובץ בכל זאת היה עליכם להפעיל את הפקודה Save a Copy מתפריט File. הסיבה לכך נובעת בעיקר מהחלטה של Apple הנוגעת למערכות ההפעלה האחרונות שלהם (10.15.x ומעלה), אבל גם כדי למנוע דריסת קובץ המקור בעותק משוטח שלו. החלטה זו גרמה לבלבול רב בקרב משתמשים ומן הסתם לזעם מוצדק ולגל תלונות ברשתות החברתיות. עדכון 22.4.2 מתקן, לפחות באופן חלקי, את הבעיה ומאפשר להשיב את המצב לקדמותו.

  1. לפני הכל יש לפתוח את לוח הבקרה של הענן היצירתי, בצידו השמאלי ללחוץ על Updates ולאחר ללחוץ על כפתור Update שלצד העדכון האחרון של פוטושופ. אם אינכם רואים את העדכון ליחצו על כפתור 3 הנקודות הממוקם בפינה הימנית העליונה של חלון זה ובתפריט הנשלף ביחרו בפקודה Check for Updates. אם עדיין העדכון לא מופיע- נסו לאתחל את המחשב (Restart).

  2. לאחר הזנקת התוכנה הפעילו את הפקודה File Handling מתפריט Photoshop>Preferences במק, או מתפריט Edit>Preferences בחלונות. בחלון שנפתח נוספו שתי העדפות חדשות בראש החלון (A). הראשונה- Enable legacy "Save as" - תאפשר להפעיל את הפקודה Save as ולשמור את הקובץ בכל פורמט כולל JPEG.

  3. ההעדפה השניה Do not append "copy" to filename when savin a copy לא תוסיף את המילה Copy לעותק של הקובץ. באופן כללי סימון האפשרות הראשונה תציג חלון (B) ובו האזהרה שפוטושופ תחדל להוסיף את המילה Copy לשם הקובץ. ההודעה מוסיפה ומזהירה שחזרה לשמירה כזאת עלולה לגרום לכם לדרוס בטעות קובץ בקובץ אחר עקב השם הזהה ולגרום לאובדן עבודה- יש לאשר את החלון (OK). בפועל סימון האפשרות הראשונה יסמן באופן אוטומטי את האפשרות השניה. אישור החלון לא יציג אמנם שום שינוי, אבל כעת, הפעלת הפקודה Save as תאפשר לשמור את הקובץ בפורמט הרצוי כולל JPEG- ובא לציון גואל.

  4. זה המקום להזכיר שאם אינכם מעוניינים לקחת את הסיכון של דריסת קובץ בטעות- פשוט הימנעו מסימון האפשרויות הנ״ל ולשמירת קובץ כעותק השתמשו בפקודה Save a Copy מתפריט File, או היעזרו בקיצור המקלדת Cmd+option+S במק, או Ctrl+alt+S למשתמשי חלונות.

 

טיפ מס׳ 434 - השיטה‭ ‬המהירה‭ ‬ביותר‭ ‬לריכוך‭ ‬מראה‭ ‬העור

חלון ה-Camera Raw בפוטושופ נחשב בעיני צלמים רבים לכלי המרכזי והחשוב ביותר בתוכנה. חלון זה משמש בעיקר צלמים ב׳פיתוח׳ התמונות, אך מספק מספר אפשרויות שעשויות לעניין גם מעצבים. בין יתר המכוונים שחלון זה מציע ניתן למצוא מכוון שמטרתו להדגיש או לעמעם פרטים עדינים בתמונה. ניתן להשתמש בו למגוון משימות- אחת מהן לרכך את מראה העור.

  1. לפני הכל מומלץ להמיר את שכבת הדמות לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter.

  2. כעת יש להפעיל את הפקודה Camera Raw Filter מתפריט Filter.

  3. על מנת לסמן לתוכנה את האזורים לריכוך יש לבחור במברשת ההתאמות הממוקמת בפינה הימנית העליונה של חלון הפילטר (A). מומלץ בשלב ראשון לסמן את האפשרות Mask Options - אפשרות זו תצבע, לצורכי תצוגה בלבד, את האזור שייצבע בצבע כחול או כל צבע אחר שייבחר המשתמש (B). במידת הצורך ניתן לערוך את הצבע בעזרת לחיצה על מלבן הצבע שלצד האפשרות ובחירה בצבע הרצוי בחלון שנפתח.

  4. בחלון אפשרויות הכלי ניתן לקבוע את גודל ורכות המברשת (C). ניתן לשלוט על גודל המברשת גם באמצעות גלגלת העכבר. כעת יש לצבוע את עור הפנים של המצולם. יש להימנע מצביעת השיער, העיניים והפה.

  5. עם סיום הצביעה יש לבטל את הסימון מהאפשרות Mask Options (B).

  6. כל שנותר הוא לגרור את מכוון Texture שמאלה (D). אין חובה כמובן לגרור את המכוון שמאלה עד הסוף, למעשה לרוב כדאי להימנע מכך. הריכוך הנדרש הוא בהתאם לתמונה ולתוצאה הנדרשת. המטרה היא לעמעם את הנקבוביות והקמטים ולא להעלימם כליל.

  7. יש לאשר את החלון באמצעות לחיצה על מקש Enter/Return או באמצעות לחיצה על כפתור (E) OK.

  • שימו לב! שיטה זו איננה טובה יותר משיטות מורכבות אחרות כמו הפרדת תדרים, אך היא מהירה ויעילה למי שמעוניין בריכוך מהיר של העור.

  • טיפ בונוס- גרירת המכוון ימינה תעמיק פרטים ותחדד אותם.

מימין תמונת המקור ומשמאל לאחר השלבים המתוארים

 

טיפ מס׳ 433 - שימוש‭ ‬יעיל‭ ‬בחלון‭ ‬נווט‭ ‬התצוגה

פוטושופ מציעה לא מעט פקודות וחלונות שסביר שלא ידעתם על קיומם, או שהכרתם אך התעלתם מהם. חלון נווט התצוגה הזמין באמצעות הפקודה Navigator מתפריט Window מאפשר להגדיל ולהקטין את התצוגה ולנווט בה כשהתצוגה מוגדלת. על פניו, אין סיבה שתשתמשו בחלון זה אם כלי הזכוכית המגדלת מאפשר להגדיל ולהקטין את התצוגה במהירות. אך בפועל חלון זה מציע מספר אפשרויות שימושיות שעשויות להקל על תזרים העבודה שלכם.

  1. גרירת תצוגה- כמה פעמים מצאתם עצמכם בתצוגה מוגדלת גוררים את התצוגה באמצעות כלי היד בחיפוש אחר אזור מסויים בתמונה. חלון נווט התצוגה מציג מלבן אדום המקיף את האזור שכרגע מוגדל בחלון המרכזי (A). ניתן לגרור את המלבן בחלון לאזור הרצוי ופוטושופ תציג אותו מיידית בחלון המרכזי.

  2. הגדלה/הקטנת תצוגה- אז נכון שכלי הזכוכית המגדלת מאפשר הגדלה והקטנת התצוגה, אבל חלון נווט התצוגה מאפשר זאת במספר דרכים יעילות- בפינה השמאלית התחתונה של החלון תמצאו שדה ובו אחוז הגדלת התצוגה (B). ניתן לקבוע את אחוז ההגדלה הרצי על ידי הקלדתו בשדה זה. בנוסף, ניתן להגדיל או להקטין את התצוגה על ידי גרירת המכוון שבתחתית החלון (C)- גרירה ימינה תגדיל את התצוגה ומן הסתם גרירה שמאלה תקטין אותה. בנוסף, משני צידי המכוון ממוקמים כפתורים (D) שלחיצה עליהם מקטינה או מגדילה את התצוגה. ניתן להגדיל את התצוגה עד פי 128 לערך (12800%) ולהקטין אותה עד ל-0.05%!

  3. ניווט בתצוגה- מעבר לאפשרות לגרור את התצוגה ניתן להזיז אותה ללא צורך בעכבר באמצעות מקשי המקלדת. מדובר במקשי החצים הממוקמים מתחת למקשי ה-F במקלדת מק או חלונות. ניתן להשתמש בהם כשהתצוגה מוגדלת בלבד. לחיצה על מקש Home (במק מקש חץ עליון עם קו עליון) תציג את הפינה השמאלית העליונה בתמונה. לחיצה על מקש End (במק מקש חץ תחתון בתוספת קו תחתון) תציג את הפינה הימנית התחתונה. לחיצה על מקש PgDn (במק- מקש חץ תחתון) תגרור את התצוגה כלפי מטה ולחיצה על מקש PgUp (במק- מקש חץ עליון) תגרור את התצוגה כלפי מעלה. שימוש במקשים אלו מאפשר לבחון את התמונה באופן מדוקדק כפי שהסברנו בטיפ מס׳ 237). שימו לב שבמקלדות של מחשבים ניידים, או במקלדות מקוצרות ניתן להשיג תוצאות דומות באמצעות שימוש במקש Fn ולחיצה על מקשי החצים הרגילים.

  4. תצוגה צבעונית- חלון נווט התצוגה מאפשר להתגבר על בעיה נפוצה הקשורה לעבודה עם ערוצי הצבע (Channels)- בעת לחיצה על אחד מערוצי הצבע פוטושופ תציג את התמונה בגווני אפור. חלון נווט התצוגה לעומת זאת תמיד יציג את שילוב הערוצים- משמע בצבע (בהנחה שהתמונה צבעונית כמובן).

  5. טיפים אודות חלון התצוגה

  • כברירת מחדל המלבן המייצג את אזור התצוגה (A) אדום. ניתן לשלוט על צבעו של המלבן בעזרת לחיצה על כפתור התפריט הממוקם בפינה הימנית העליונה של החלון (E) ובחירה בפקודה Panel Options בחלון שנפתח ניתן לקבוע את הצבע הרצוי מהתפריט או בעזרת לחיצה על ריבוע הצבע ובחירה בצבע הרצוי בחלון בורר הצבע.

  • חלון נווט התצוגה ניתן להגדלה או הקטנה באמצעות גרירת הפינה של החלון או באמצעות גרירת אחת הצלעות של החלון.

  • כברירת מחדל הצגת החלון מצמידה אוותו כחלון נשלף- לחיצה על המילה Navigator (F) תסגור את החלון.

  • ניתן ללחוץ על כפתור החלון (G) ולגרור אותו מסרגל הכלים כך שיצוף במסמך, או לגרור אותו לאחד מהחלונות המוצגים בצידו הימני של המסך כך שיוצג כלשונית קבועה.

 

טיפ מס׳ 432 - שתי‭ ‬פקודות‭ ‬שימושיות‭ ‬שאולי‭ ‬לא‭ ‬הכרתם

כלי הגזירה בפוטושופ מאפשר גזירה מדוייקת של גבולות התמונה. אך לעיתים כל שצריך הוא לגזור את התמונה בהתאם לתכולתה. לדוגמא, בתמונה שלפניך דמות של איכר שנגזרה מהרקע. המטרה שלנו היא לגזור את התמונה באופן שלא יוותרו שוליים סביב האיכר. במילים אחרות לגזור את התמונה בהתאם לתכולתה.

  1. כדי לעשות זאת יש להפעיל את הפקודה Trim מתפריט Image. פקודה זאת מזהה פיקסלים פעילים (המכילים מידע) וגוזרת מהתמונה את האזורים המיותרים סביב לאובייקט.

  2. בחלון שנפתח אפשר להגדיר מה ייגזר מהתמונה. בחלקו העליון של החלון 3 אפשרויות (A): Transparent Pixels- פוטושופ תגזור את התמונה בהתאם לפיקסלים השקופים במסמך- משמע כאלה שללא מידע- שימו לב שבמידה והשקיפות במסמך נוצרה על ידי מסיכה- פוטושופ לא תזהה את השקיפות ועלולה שלא לגזור את התמונה. בנוסף, אם לשכבה סגנון כדוגמת צל נופל- פוטושופ תתחשב בצל ולא תגזור אותו. Top Left Pixel Color- אפשרות זו נועדה למקרים בהם האובייקט לגזירה לא הופרד מהרקע. כדי לדעת מה לגזור פוטושופ תדגום את הצבע הממוקם בפינה השמאלית העליונה של המסמך ותגזור את התמונה עד לקצה העליון של האובייקט. Bottom Left Pixel Color- גם אפשרות זו נועדה למקרים בהם האובייקט לגזירה לא הופרד מהרקע. כדי לדעת מה לגזור פוטושופ תדגום את הצבע הממוקם בפינה הימנית התחתונה של המסמך ותגזור את התמונה עד לקצה התחתון של האובייקט.

  3. בחלקו התחתון של החלון ניתן להגביל את הגזירה לאזורים מסויימים, בהתאם למה שסומן בחלקו העליון של החלון (B): Top- סימון אפשרות זו יגרום לפוטושופ לגזור את האזור העליון בלבד. Bottom- סימון אפשרות זו יגרום לפוטושופ לגזור את האזור התחתון בלבד. Left- סימון אפשרות זו יגרום לפוטושופ לגזור את האזור השמאלי בלבד. Right- סימון אפשרות זו יגרום לפוטושופ לגזור את האזור הימני בלבד. אפשר כמובן לקבוע שפוטושופ תגזור, למשל, את האזור העליון והאזור השמאלי בלבד (סימון האפשרויות Top ו-Left וביטול הסימון משאר האפשרויות). במקרה זה האזור התחתון והאזור הימני לא ייגזרו. בדוגמא הימנית שלפניכם מסביב לדמות האיכר ״שטח מת״ המגדיל את נפח הקובץ. הפעלת הפקודה Trim מתפריט Image וסימון האפשרות Transparent Pixels כשכל האפשרויות בחלקו התחתון של החלון מסומנות ואישור החלון (OK) גרם לפוטושופ לגזור את התמונה בהתאם לגבולות האיכר.

כשם שיש פקודה להסתרת פיקסלים שקופים, פוטושופ מציעה פקודה הפוכה שמטרתה לחשוף אזורים בעלי פיקסלים פעילים המוסתרים בתמונה. לדוגמא, תמונת השמיים שלפניכם נגזרה באמצעות כלי הגזירה (C). על מנת לחשוף את חלקי התמונה שהוסתרו הופעלה הפקודה Reveal All מתפריט Image ופוטושופ הגדילה את שטח התמונה בהתאם לאזורים שהוסתרו (D). שימוש נוסף שיש לפקודה הוא כשמצרפים מסמך שכבה שמימדיה גדולים משטח התמונה הנוכחי אתם מעוניינים לחשוף את מלוא גודלה מבלי להקטין אותה.

שימו לב! על מנת לגזור תמונות בלי למחוק את המידע שמחוץ לאזור הגזירה יש לוודא ששכבת הרקע הומרה לשכבה רגילה ולוודא לפני אישור תיבת הגזירה שהאפשרות Delete Croped Pixels בחלון אפשרויות הכלי איננה מסומנת.

 

טיפ מס׳ 431 - תיקון‭ ‬נימות‭ ‬מסביב‭ ‬לעצמים

משימת הפרדת עצמים מהרקע עשוייה להיות מאתגרת גם אם נעזרים בבינה המלאכותית של פוטושופ. הסיבה לכך נעוצה לרוב ברקע סביב האובייקט, בעומק השדה בו צולמה התמונה ובמורכבות הקצה של האובייקט. אחת התופעות הנפוצות ביותר היא הופעת נימה זעירה סביב האובייקט. לעיתים מדובר בפיקסל בודד שאמנם נראה, על פניו, זניח, אך גורם לאובייקט להיראות מודבק בסביבה החדשה. פוטושופ מציעה מספר פתרונות לתופעה זו- חלקם באמצעות סביבת העבודה Select and Mask. הבעיה היא שפתרונות אלו הם על כלל המסיכה ולא על אזור מסויים בה. כך קורה שתיקון הילה כזו אמנם מיטיב עם קצוות האובייקט, אבל מזיק לקצוות השיער. הפתרון במקרה זה הוא להיעזר באחד הפילטרים הותיקים והיעילים שיש לפוטושופ להציע וסביר שלא הכרתם.

הטיפ הבא יוצא מנקודת הנחה שכדי להפריד את האובייקט מהרקע נעזרתם במסיכה. במידה ולאובייקט אין מסיכה- יש ליצור אזור בחירה משכבת האובייקט באמצעות החזקת מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות ולחיצה על דמות השכבה בחלון השכבות. כעת יש ללחוץ על כפתור המסיכה שבתחתית חלון השכבות.

  1. לאחר הפרדת האובייקט מהרקע יש ללחוץ על דמות המסיכה של האובייקט בחלון השכבות.

  2. כעת יש לבחור בכלי הלאסו (לחיצה על מקש L) ולסמן רק את האזורים בהם אתם מבחינים בנימה. הימנעו מסימון שיער או פרווה- לתיקון אזורים אלו מומלץ להיעזר בחלון הפקודה Select and Mask הזמין מתפריט Select.

  3. כעת יש להפעיל את הפילטר Minumum מתפריט Filter>Other. פילטר זה מצמצם אזורים בהירים ולכן יקטין את גבולות המסיכה.

  4. בתפריט Preserve יש לבחור ב-(A) Roundness. כעת יש לקבוע בשדה Radius את הערך המינימלי 0.2 ולהגדיל את הערך עד להסרת הנימה באמצעות מקש חץ עליון במקלדת (B). טיפ קטן בעניין זה- מומלץ להגדיל אזורים באובייקט כדי לבחון את הסרת הנימה באמצעות החזקת מקש Cmd במק או Ctrl בחלונות ולחיצה וגרירה לבחינת הקצה. ניתן כמובן גם לגרור את התצוגה באמצעות החזקת מקש הרווח ולחיצה וגרירה. במידה והנימה הוסרה יש לאשר את החלון (OK).

  5. שימו לב שאם הנימה עדיין קיימת רק באזור אחד בתמונה- מומלץ עדיין לאשר את חלון הפילטר, לסמן את האזור הבעייתי ולהפעיל שוב את הפילטר לתיקון אזור זה בלבד.

מימין תמונת המקור- שימו לב לנימה סביב האובייקט ומשמאל לאחר השלבים המתוארים

סרטון‭ ‬המציג‭ ‬את‭ ‬יכולות‭ ‬הפילטר‭ ‬Minimum‭ ‬והפילטר‭ ‬Maximum‭בקישור‭ ‬זה

 

טיפ מס׳ 430 - שמירת‭ ‬עותק‭ ‬לקובץ‭ ‬(מה‭ ‬קרה‭ ‬לשמירה‭ ‬ב‭(‬JPEG‭-‬

‬עדכון מאי של פוטושופ (גירסה 22.4) הצליח לעצבן לא מעט משתמשים. ניסיון לשמור עותק של הקובץ בפורמט JPEG גילה שפורמט זה פשוט לא מופיע בחלון השמירה (A). משתמשים רבים חשבו שמשהו לא תקין בתוכנה שלהם או משהו שהם עשו מונע מהם את השמירה. אך האמת קצת שונה וגם הפעם לא מדובר בבאג, אלא במאפיין חדש־ישן. לכל מי שלא הבין במה מדובר- בעבר, הפעלת הפקודה Save As איפשרה לבחור בכל פורמט נתמך ו-JPEG ביניהם. במידה והקובץ כלל שכבות- פוטושופ סימנה כברירת מחדל את האפשרות Save a Copy מאחר ו-JPEG אינו תומך בשכבות וכך קובץ המקור לא ׳נדרס׳. הבעיה היא שאם פתחתם למשל קובץ, ביצעתם מספר שינויים ובמקום לשמור אותו כגירסה שונה ביצעתם שמירה וסגרתם- דרסתם בטעות את קובץ המקור. גירסה 22.4 לכאורה נעתרת לבקשה ארוכת שנים ממשתמשים להשיב פקודה שהייתה קיימת בעבר. כעת, במקום להפעיל את הפקודה Save as יש להפעיל את הפקודה Save a Copy מתפריט File- פוטושופ תפתח חלון ובו תוכלו לבחור לבחור בכל פורמט נתמך (TIFF ,PSD ,JPEG וכו׳) (B), להעניק שם שונה ולאשר את החלון. אישור החלון לא ייפגע בקובץ הפתוח ולמעשה ניתן להמשיך לעבוד מאותו שלב. באופן זה ניתן לשמור במהלך העבודה גירסאות לקובץ ללא פגיעה בקובץ המקורי שנפתח.

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתרגזים...

  • במידה והפעלתם את הפקודה Save as וגיליתם שאינכם יכולים לשמור את הקובץ בפורמט הרצוי- אין צורך לבטל את החלון- פשוט ליחצו על כפתור Save a Copy שלצד תפריט הפורמטים (C) וחלון שמירת הקובץ כעותק ייפתח.

  • במידה והפורמט הנדרש עדיין לא מופיע בתפריט- זהו סימן שפורמט זה אינו נתמך בקובץ שלכם. לדוגמא, אם פתחתם קובץ במודל צבע Indexed Color, המשמש קובצי GIFF לא תוכלו לשמור אותו בפורמט JPEG מאחר והוא לא נתמך במודל צבע זה ומודלי צבע אחרים כמו Lab.

  • לשמירת הקובץ כעותק יש קיצור מקלדת שימושי- למשתמשי מק- Cmd+option+S ולמשתמשי חלונות Ctrl+alt+S.

  • אם התרגלתם לקיצור המקלדת Cmd+Shift+S למשתמשי מק או Ctrl+Shift+S למשתמשי חלונות- המפעיל את הפקודה Save as מתפריט File- אל ייאוש- כאמור ניתן ללחוץ על כפתור Save a Copy שלצד תפריט הפורמטים (C) למעבר לחלון שמירת העותק.

  • לפני שאתם כועסים על Adobe הסיבה האמיתית להוספת פקודה זו נעוצה דווקא בהחלטה של Apple הנוגעת למערכות ההפעלה האחרונות שלהם (10.15.x ומעלה) המונעת מהמשתמש לבחור בקביעות מסויימות בחלון הפקודה Save As.

 

טיפ מס׳ 429 - יצירת‭ ‬אזורי‭ ‬בחירה‭ ‬מההיסטוריה

חלון‭ ‬ההיסטוריה‭ ‬הזמין‭ ‬מתפריט‭ ‬Window>History‭ ‬מאפשר‭ ‬כידוע‭ ‬לחזור‭ ‬מספר‭ ‬שלבים‭ ‬לאחור‭.‬ הבעיה‭ ‬היא‭ ‬שחזרה‭ ‬לאחד‭ ‬השלבים‭ ‬וביצוע‭ ‬פעולת‭ ‬עריכה‭ ‬תמחק‭ ‬את‭ ‬כל‭ ‬השלבים‭ ‬שבוצעו‭ ‬מכאן‭ ‬ואילך‭.‬ מה‭ ‬קורה‭ ‬אם‭ ,‬למשל‭,‬ בחרתם‭ ‬אזור‭ ‬מסויים‭ ‬בתמונה‭ ‬ולא‭ ‬שמרתם‭ ‬אותו‭ ‬כערוץ‭ ‬אלפא‭,‬ המשכתם‭ ‬לעבוד‭ ‬ולאחר‭ ‬נזכרתם‭ ‬שאתם‭ ‬צריכים‭ ‬שוב‭ ‬את‭ ‬אותו‭ ‬אזור‭ ‬בחירה‭?‬

פוטושופ‭ ‬מציעה‭ ‬פקודה‭ ‬שתפעיל‭ ‬את‭ ‬אזור‭ ‬הבחירה‭ ‬האחרון‭ ‬שיצרתם‭ ‬והיא‭ ‬Reselect‭ ‬מתפריט‭ ‬Select‭ ‬. הבעיה‭ ‬היא‭ ‬שפקודה‭ ‬זו‭ ‬מתייחסת‭ ‬רק‭ ‬לבחירה‭ ‬האחרונה‭ ‬שלכם‭ ‬ולמען‭ ‬האמת‭,‬ מסיבות‭ ‬השמורות‭ ‬עם‭ ‬התוכנה‭ ‬היא‭ ‬לא‭ ‬תמיד‭ ‬זמינה‭.‬

אם‭ ‬כן‭ ‬מה‭ ‬עושים‭?‬ הפתרון‭ ‬הבא‭ ‬נעזר‭ ‬בטריק‭ ‬קטן‭ ‬שיסייע‭ ‬לכם‭ ‬בלא‭ ‬מעט‭ ‬מקרים‭- ‬ זו‭ ‬רק‭ ‬דוגמא‭ ‬אחת‭.‬

  1. כאמור, יש להציג את חלון ההיסטוריה (Window>History) ולחזור לשלב בו יצרתם את אזור הבחירה- יש ללחוץ על השלבים בחלון עד שאתם מאתרים את השלב בו יצרתם את אזור הבחירה.

  2. כעת יש לשמור את אזור הבחירה בדרך הבאה: יש להפעיל את הפקודה Save Selection מתפריט Select. בחלון שנפתח בתפריט Document יש לבחור ב-New (A), להעניק לערוץ שם (בדוגמא אזור הבחירה שיצרתי היה של כלב ולכן שם הערוץ הוא Dog (B) ולאשר את החלון. פוטושופ שמרה את הערוץ כמסמך חדש ובפועל לא ביצעה שום שינוי בחלון ההיסטוריה מאחר ובפועל לא ביצענו שום שינוי במסמך הנוכחי.

  3. בשלב זה יש ללחוץ בחלון ההיסטוריה על השלב האחרון ברשימה שיחזיר אותנו לפעולה האחרונה שביצענו.

  4. כעת נטען את אזור הבחירה באמצעות הפעלת הפקודה Load Selection מתפריט Select.

  5. בחלון שנפתח, מתפריט Document, נבחר במסמך בו שמרנו את אזור הבחירה (שימו לב שמסמך זה נקרא Untitled-1 כי פוטושופ יצרה אותו בשם זה...) ונבחר את הערוץ שנשמר (D) ונאשר את החלון (E). פוטושופ תטען את אזור הבחירה מהמסמך ההוא.

שימו לב ששיטה זו יעילה יותר מתצלומי מצב (Snapshots) שחלון ההיסטוריה מאפשר ממספר סיבות- אחת מהן קשורה לעובדה שמדובר באזורי בחירה. אז נכון שהכי חכם מצידכם יהיה לשמור אזורי בחירה מורכבים באמצעות הפקודה Save Selection מתפריט Select. אך אם שכחתם לעשות זאת כעת יש לכם שיטה להציל אזורי בחירה שלא נשמרו.

 

טיפ מס׳ 428 - אפקט‭ ‬קומיקס

האפקט‭ ‬הבא‭ ‬לוקח‭ ‬אותנו‭ ‬למחוזות‭ ‬הקומיקס‭.‬ פוטושופ‭ ‬מציעה‭ ‬3‭ ‬דרכים‭ ‬ליצירת‭ ‬אפקט‭ ‬חצאי‭ ‬טונים‭ ‬בו‭ ‬התמונה‭ ‬מורכבת‭ ‬מנקודות‭.‬ הדרך‭ ‬הרביעית‭ ‬והמוכרת‭ ‬פחות‭ ‬היא‭ ‬באמצעות‭ ‬תבנית‭ ‬ושיטת‭ ‬שילוב‭ ‬מיוחדת‭.‬

את‭ ‬התמונה‭ ‬הבאה‭ ‬הורדנו‭ ‬מאתר‭ ‬התמונות‭ ‬החופשי‭ ‬Unsplash‭ ‬וניתן‭ ‬להוריד‭ ‬אותו‭ ‬מקישור‭ ‬זה‭ ‬כדי‭ ‬לעקוב‭ ‬אחר‭ ‬השלבים‭.‬ ניתן‭ ‬כמובן‭ ‬לבצע‭ ‬את‭ ‬השלבים‭ ‬על‭ ‬כל‭ ‬תמונה‭.‬

  1. ראשית יש להמיר את שכבת הרקע לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter.

  2. כעת יש להוריד את התבנית שלפניכם (A) מקישור זה לפתוח את הקובץ והגדיר אותו כתבנית באמצעות הפקודה Define Pattern מתפריט Edit.

  3. להוספת התבנית יש להציג את חלון התבניות (Window>Patterns) ולגרור את התבנית מהחלון למסמך.

  4. כעת יש להחליף את שיטת השילוב של שכבת התבנית ל-Hard Mix. שיטת שילוב זו תמיר את התמונה לנקודות.

  5. מאחר ושיטת שילוב זו ממירה את התמונה לשחור או לבן קצוות העיגולים יהיו מפוקסלות. כדי למנוע מראה זה יש להפחית את אטימות המילוי (Fill) של שכבת התבנית ל-90%.

  6. שימו לב שניתן לשלוט בגודל הנקודות בכל שלב. יש לבצע לחיצה כפולה על דמות שכבת התבנית ובחלון שנפתח יש לקבוע את הערך הרצוי- אנחנו קבענו את הערך 60.

  7. על מנת להגדיל את רמת הפירוט בתמונה יש לסמן את שכבת האובייקט החכם ולהפעיל את הפקודה Shadows/Highlights מתפריט Image>Adjustments. בחלון שנפתח יש להקבוע את הערך 70 בשדה העליון ביותר (Amount) ואת הערך 45 בשדה Midtone שבתחתית החלון. את הערכים ניתן לערוך בהתאם לתמונה. יש לאשר את החלון (OK).

  8. כעת מומלץ להחליק את הפרטים בתמונה וזאת באמצעות הפעלת הפילטר Gaussian Blur מתפריט Filter>Blur. בחלון שנפתח יש לקבוע את הערך 2 ולאשר את החלון.

  9. השלב הבא הוא להסיר את צבעי התמונה וזאת נעשה באמצעות הפעלת הפקודה Hue/Saturation מתפריט Image>Adjustments. בחלון שנפתח יש לגרור את מכוון Saturation שמאלה עד הסוף ולאשר את החלון.

  10. בשלב זה יתכן והתמונה לא תציג מספיק פרטים ולכן יש להפעיל את הפקודה Brightness/Contrast מתפריט Image>Adjustments ובחלון שנפתח יש לקבוע את הערכים Brighness: 30, Contrast: 10 - גם כאן ניתן לקבוע את הערכים בהתאם לתמונה ולאשר את החלון.

  11. לצביעת התמונה יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Gradient Map. בחלון שנפתח יש לבחור במעבר צבע לפי טעמכם האישי. בדוגמא שלפניכם בחרנו במעבר מכחול לאדום (המתאים לספיידרמן).

  12. להשלמת האפקט הפרדנו את ספיידרמן מהרקע

הערה: להשלמת האפקט הפרדנו את הדמות מהרקע והנחנו מאחוריה רקע צבעוני- מעליו מיקמנו שוב את התבנית.

 

טיפ מס׳ 427 - יצירת‭ ‬אפקט‭ ‬אינסטגרמי‭ ‬(כתום-טורקיז) ‬ ‬

לא מעט תמונות המתפרסמות ברשתות החברתיות עוברות עיבוד הן התוכנות עריכה כמו לייטרום ופוטושופ והן במדור העריכה שבאותה רשת. אחד האפקטים הפופולאריים ביותר מחליף את צבעי התמונה בגוונים כתמתמים וירוקים-כחלחלים. כדי להשיג אפקט זה ניתן להיעזר בשיטה הבאה. שימו לב שלשיטה זו מומלץ לבחור בתמונה עם שמיים.

  1. ראשית יש ללחוץ על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי בתחתית חלון השכבות ולבחור ב-Channel Mixer.

  2. מתפריט Output Channel יש לבחור ב-Blue (A). המטרה שלנו היא להשוות את המידע בערוץ הכחול לזה שבערוץ הירוק ולכן, יש לאפס את הערך בשדה Blue ולקבוע את הערך 100 בשדה Green (B).

  3. כעת יש ללחוץ שוב על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי בתחתית חלון השכבות ולבחור ב-Hue/Saturation.

  4. כעת יש לבחור מתפריט הצבעים ב-Reds (C) ולגרור את מכוון הגוון (Hue) ימינה עד להשגת גוונים כתומים (D).

  5. בשלב זה ניתן לגרור את מכוון הרווייה (Saturation) ימינה להשגת הרווייה הרצוייה.

  6. כעת יש להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות וללחוץ על אזור השמיים (לא על עננים!). יש לשחרר את המקש ולהגדיל את הרווייה (גרירת מכוון Saturation ימינה) עד להשגת הרווייה הרצויה.

 

טיפ מס׳ 426 - יצירת‭ ‬מסגרת‭ ‬באמצעות ‭ ‬Select‭ ‬and‭ ‬Mask

הפקודה Select and Mask משמשת בעיקר להפרדת עצמים מהרקע ו/או לשיפור אזורי בחירה. ניתן להשתמש בפקודה זו כדי ליצור מסגרת בעלת מראה מחוספס‭ ‬ואקראי די בקלות. האפקט הבא לא יעבוד על כל התמונות וליצירתו מומלץ לבחור בתמונה שבקצוותיה אין הרבה שטחים חלקים כמו שמיים נטולי עננים. ניתן להיעזר בכל תמונה עמוסת פרטים בייחוד מסביב לתמונה.

  1. כדי לעשות זאת יש לבחור בכלי הבחירה המלבני וליצור אזור בחירה הרחוק במעט מקצוות התמונה.

  2. כעת יש להפעיל את הפקודה Select and Mask מתפריט Select ובחלון שנפתח יש לגרור בקטגוריה Edge Detection את מכוון Radius ימינה עד הסוף (A). פוטושופ תאתר את הקצוות בטווח זה ותשנה את אזור הבחירה בהתאם. העניין הוא שבהתאם לאופי התמונה פוטושופ עלולה לנסות לדייק באזור הבחירה ולכן גם תרכך אותה באזורים מסויימים- זו תוצאה פחות רצוייה.

  3. כדי לפתור את הבעיה יש לגרור את מכוון Contrast ימינה עד הסוף (B).

  4. במידה ופוטושופ בחרה אזורים שאינכם מעוניינים בהם כדאי לבחור בכלי שיפור הקצה (C), להחזיק את מקש option במק, או alt בחלונות ולצבוע אזורים אלו כדי לגרוע אותם מאזור הבחירה. ניתן לנסות לצבוע אזורים אלו ללא החזקת מקש option/alt כדי לבחון את התוצאה.

  5. כעת יש לבחור בתפריט Output to ב-Selection (D) ולאשר את החלון (OK) (E).

  6. בשלב זה יש לנו אזור בחירה פעיל, כדי להמירו למסגרת יש להוסיף שכבת מילוי באמצעות הפקודה Solid Color מתפריט Layer>New Fill Layer. יש לאשר את החלון שהופיע ובחלון בורר הצבע יש לבחור בלבן (או בשחור...) ולאשר את החלון.

  7. כל שנותר הוא לסמן את המסיכה של שכבת המילוי ולהפוך את צבעיה באמצעות הפקודה Invert מתפריט Image>Adjustment.

  8. כעת תוכלו להשתמש במסגרת זו בכל תמונה אחרת. כל שעליכם לעשות הוא להעתיק את שכבת המסגרת ולצרף אותה בתמונה אחרת.

  • טיפ בונוס 1- שווה לנסות לסובב את המסגרת על הציר האופקי או האנכי כדי לבחון את התוצאה- יש להפעיל את הפקודה Free Transform מתפריט Edit, ללחוץ עם לחצן ימני בעכבר על התיבה ולהפעיל את הפקודה Flip Vertical או Flip Horizontal ובמידת הצורך לאשר (Enter).

  • טיפ בונוס 2- אם אתם מרוצים מהמסגרת- כדאי לגרור אותה לחלון הספריות (Window>Libraries) כדי שתוכלו בכל עת לגרור אותה לתמונות אחרות. מומלץ קודם ליצור ספריה חדשה בשם מסגרות או Frames...

 

טיפ מס׳ 425 - צביעה‭ ‬אומנותית‭ ‬מהירה

פוטושופ מספקת מעל 20 התאמות המאפשרות לערוך את צבעי התמונה, לבצע תיקונים ולהשיג את המראה הרצוי. לצד התאמות שתפקידן לבצע תיקוני חשיפה וצבע, פוטושופ מציעה מספר התאמות שביכולתן להוסיף אפקט צבעוני לתמונה ולהעניק לה פרשנות אחרת. שכבת ההתאמה Gradient Map היא אחת מהיצירתיות שיש לפוטושופ להציע. ככלל ההתאמה ממפה את צבעי התמונה ומחליפה את צבעיה בהתאם לערכי הבהירות בתמונה. ניתן להיעזר בהתאמה זו ובשיטת שילוב מיוחדת להענקת אוירה אחרת לתמונה.

  1. להוספת שכבת ההתאמה יש להפעיל את הפקודה Gradient Map מתפריט Layer>New Adjustment Layer. בחלון שנפתח יש להחליף בתפריט Mode את שיטת השילוב של השכבה ל-Hard Mix (A) ולאשר את החלון (OK).

  2. לפני הכל יש להפחית את אטימות מילוי השכבה (Fill) ל-15% (B). שימו לב ששיטת שילוב זו מגיבה אחרת להפחתת אטימות המילוי מול הפחתת אטימות השכבה (Opacity) ולכן יש להקפיד להפחית את אטימות המילוי בלבד.

  3. כעת, בחלון Properties הזמין מתפריט Window יש לבחור במעבר הצבע הרצוי (C). בחירה במעבר הכולל צבעים קרים (כחולים, ירוקים) תעניק מראה חורפי ולעומת זאת בחירה בצבעים חמים (אדומים, כתומים, צהובים) תספק מראה של שקיעה. הבחירה במעבר הצבע היא בהתאם לתמונה ולמראה שאתם מבקשים להשיג. שימו לב שבחלק ממעברי הצבע המסופקים עם התוכנה הצבע הכהה במעבר נמצא בצידו הימני של המעבר. להיפוך המעבר יש לסמן את האפשרות Reverse (D) הממוקמת מתחת למעבר בחלון Properties.

  4. לאחוז אטימות המילוי (Fill) של השכבה השפעה ניכרת על מראה האפקט. לרוב יש לקבוע אטימות מילוי הנעה בין 5% ל-20%. קביעת אחוז גבוה יותר עלולה ליצור מראה מלאכותית ולא אמין.

  5. מומלץ להתנסות במעברי צבע שונים להשגת האפקט הרצוי.

בדוגמא העליונה תמונת המקור ובתחתונה לאחר ההתאמה

 

טיפ מס׳ 424 - יצירת‭ ‬מראה‭ ‬‮'‬חלומי‮'‬

לפעמים תוספת קטנה לתמונה יכולה להעצים את הסיפור שהיא מציגה ולהשרות אווירה שונה מהמקור. האפקט הבא מרכך את התמונה ויוצר מראה שונה ומעניין, כאילו נלקח מתוך חלום.

האפקט מתאים למרבית התמונות למעט תמונות כהות.

  1. ראשית יש להציג את חלון הערוצים (Window>Channels) וליצור בחירה מהערוץ המשולב באמצעות החזקת מקש Cmd במק או Ctrl בחלונות ולחיצה על ערוץ RGB.

  2. כעת יש ליצור מאזור הבחירה שכבה באמצעות קיצור המקלדת Cmd+J במק או Ctrl+J בחלונות. יש לשנות את שם השכבה ל-Soft.

  3. לטשטוש השכבה יש להפעיל את הפילטר Gaussian Blur מתפריט Filter>Blur. בחלון שנפתח יש לטשטש את השכבה בערכים הנעים בין 10 ל-20 פיקסלים ולאשר את החלון (OK).

  4. כעת יש לשכפל את השכבה (Cmd+J במק, או Ctrl+J בחלונות). יש לשנות את שם השכבה ל-Softer ולהחליף את שיטת השילוב של השכבה ל-Soft Light. שכבה זו הוסיפה לתמונה ניגודיות והגדילה את הריכוך.

  5. בשלב זה יתכן ופרטים חשובים בתמונה, כמו העיניים והשפתיים ייראו מטושטשים ולכן יש לסמן את שכבת הטשטוש הראשונה (Soft) ולהוסיף לה מסיכה באמצעות לחיצה על הכפתור המתאים בתחתית חלון השכבות.

  6. כעת יש לבחור בכלי המכחול ובבמברשת רכה וצבע חזית שחור לצבוע אזורים אלו בעדינות.

  7. במידה ומעוניינים להעצים את האפקט יש לשכפל שכבה זו, לוודא שהשכבה מסומנת ולא המסיכה ולהפעיל את הפילטר Gaussian Blur מתפריט Filter>Blur. בחלון שנפתח יש לטשטש את השכבה בערכים כפולים מהפעם הקודמת ( משמע בין 20 ל-40 פיקסלים ולאשר את החלון (OK). ניתן במידת הצורך להפחית את אטימות שכבה זו ושאר שכבות הטשטוש בתמונה.

  8. אפשר לנסות להחליף את שיטת השילוב של שכבה זו ל-Screen להבהרת התמונה.

ניתן להוריד את התמונה שבדוגמא לצורך תרגול מקישור זה

 

טיפ מס׳ 423 - שימוש‭ ‬יצירתי‭ ‬בערוצי‭ ‬צבע

כל תמונה בפוטושופ מורכבת מערוצי צבע. תמונות במודל צבע Grayscale למשלף מורכבות מערוץ אחד, תמונות במודל צבע RGB מורכבות מ-3 ערוצי צבע ותמונות במודל צבע CMYK מורכבות מ-4 ערוצי צבע. פוטושופ מאפשרת לדמות עבודה עם ערוצי צבע באמצעות שכבות ובעזרת עיוות קל של השכבות ליצור אפקטים מעניינים. לדוגמא הבאה בחרנו בתמונה של דמות על רקע אחיד- התמונה הורדה מהקישור הבא.

  1. ראשית אם התמונה שלכם בנוייה ממספר שכבות שטחו אותה באמצעות הפקודה Flatten Image מתפריט Layer. כמו כן התמונה במודל צבע RGB Color - ודאו בתפריט Image>Mode שגם התמונה שברשותכם במודל צבע זה.

  2. כעת יש להציג את חלון הערוצים באמצעות הפקודה Channels מתפריט Window.

  3. ליצירת אזור בחירה מהערוץ האדום החזיקו את מקש Cmd במק או Ctrl בחלונות והקליקו על דמות ערוץ Red.

  4. כעת יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Solid Color. בחלון שנפתח יש לבחור צבע אדום (ff0000#) ולאשר את החלון.

  5. יש להסתיר את השכבה באמצעות לחיצה על דמות העין שלצד דמות השכבה בחלון השכבות.

  6. כעת יש לחזור על הפעולות עם שאר הערוצים- ליצירת אזור בחירה מהערוץ הירוק החזיקו את מקש Cmd במק או Ctrl בחלונות והקליקו על דמות ערוץ Green.

  7. כעת יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ולבחור ב-Solid Color. בחלון שנפתח יש לבחור צבע ירוק (00ff00#) ולאשר את החלון.

  8. יש להסתיר את השכבה באמצעות לחיצה על דמות העין שלצד דמות השכבה בחלון השכבות.