מכונת הטיפים בפוטושופ-11

עודכן: לפני 4 ימים

עם‭ ‬כל‭ ‬כך‭ ‬הרבה‭ ‬מאפיינים‭ ,‬תפריטים‭ ‬ופקודות‭,‬ לעיתים‭ ‬די‭ ‬בטיפ‭ ‬אחד‭ ‬קטן‭ ‬שמשנה‭ ‬את‭ ‬האופן‭ ‬בו‭ ‬אנחנו‭ ‬עובדים‭ ‬עם‭ ‬התוכנה‭.‬ פוטושופ‭ ‬היא‭ ‬לבטח‭ ‬אחת‭ ‬התוכנות‭ ‬המורכבות‭ ‬והעמוסות‭ ‬ביותר‭ ‬בשוק‭.‬ משתמשים בה‭ ‬מגוון‭ ‬רחב‭ ‬של‭ ‬אנשים‭,‬ החל‭ ‬בבעלי‭ ‬מקצוע‭ ‬מיומנים‭ ‬וכלה‭ ‬בחובבים‭.‬ דבר‭ ‬אחד‭ ‬משותף‭ ‬לכולם‭-‬ האהבה ‬לתוכנה‭.‬ במדור‭ ‬שבועי ‬זה‭ ‬נספק‭ ‬טיפ‭ ‬שימושי‭ ‬על‭ ‬פוטושופ‭.‬ כדאי‭ ‬לעקוב‭!‬ עוד לא חברים בדף הפייסבוק של האתר? כדאי להצטרף עוד היום ולקרוא מאמרים טיפים וסרטוני הדרכה המתפרסמים על בסיס קבוע.


טיפ מס׳ 494 - שימוש‭ ‬בחלון‭ ‬נסתר‭ ‬להסרת‭ ‬אובייקטים

פוטושופ מציעה מבחר כלים להסרת אובייקטים מהרקע ובראשם פקודת המילוי מודעות התכולה. הבעיה היא שלא תמיד הבינה המלאכותית של פוטושופ יודעת להשלים את המידע הרצוי, בעיקר באזורים בהם הפרטים מצריכים ידע בגיאומטריה ופרספקטיבה. במקרים אלו יש צורך לפנות לכלים המסורתיים של פוטושופ. חלון מקור הדגימה הוא אחד החלונות הנסתרים מעיני מרבית המשתמשים. חלון זה משרת את כלי חותמת הגומי וכלי מברשת הריפוי ומטרתו לאפשר צביעה באופן בו הדגימה והצביעה שונים. לדוגמא, נניח ואתם רוצים לדגום אזור מסויים בתמונה ולצבוע את המידע בהיפוך מראה.

בדוגמא שלפניכם תמונת כלב היושב על סף הדלת. הרעיון הוא להסיר את הכלב מהתמונה. ניסינו לסמן את הכלב ולהסיר אותו באמצעות הפקודה Content-Aware Fill והתוצאה הייתה רחוקה מלהשביע רצון. כדי לפתור את הבעיה נעזרנו בחלון מקור הדגימה ובשלבים הבאים:

התמונה שבדוגמא חופשית להורדה ושימוש וניתן להורידה לצורך התרגול מקישור זה

  1. על מנת לשמר את שכבת המקור יש ליצור שכבה חדשה.

  2. כעת יש לבחור בכלי חותמת הגומי באמצעות לחיצה על מקש S במקלדת.

  3. יש להציג את חלון Clone Source מתפריט Window.

  4. בחלון זה יש ללחוץ על כפתור ההיפוך על הציר האופקי (A).

  5. כעת יש לדגום אזור בתמונה החסר על הציר האופקי בצידה שני של התמונה. אנחנו דגמנו, למשל, את קצה הדלת (B). הרעיון הכללי הוא להשתמש במברשת יחסית רכה וגדולה מספיק כדי שנוכל להשלים את האזור החסר (ניתן להיעזר בקווי עזר לסימון הקצה התחתון של הדלת). רגע לפני הצביעה יש להקטין מעט את גודל המברשת ולהתחיל לצבוע להשלמת הצד הנגדי של הדלת (C). שימו לב שלרוב יש צורך בדגימה שנייה מאזור אחר וצביעה. לדוגמא, בתמונה זו דגמנו את קצה דוגמת המלבן בדלת (D) וצבענו באזור הנגדי לה.

  6. עם סיום הצביעה בסגנון ״מראה״ יש ללחוץ שוב על כפתור השיקוף (A) בחלון מקור הדגימה, כדי להשיב את התנהגות הכלי לברירת המחדל. כמו תמיד יתכנו תיקונים קטנים שניתן לבצע בעזרת דגימה וצביעה באמצעות כלי חותמת הגומי או באמצעות כלי מברשת הריפוי.

מימין תמונת המקור ומשמאל לאחר הסרת הכלב באמצעות השלבים המתוארים

 

טיפ מס׳ 493 - יצירת‭ ‬ערימת‭ ‬שטרות‭ ‬כסף

הטיפ הבא מוגש בעקבות שאלת אחד מחברי דף הפייסבוק: ״האם אני יכול ליצור באופן אוטומטי ערימת שטרות המפוזרים באופן אקראי?״ התשובה למרבה הפלא היא חיובית. פוטושופ מצויידת במנוע לפיזור תבנית אקראית. מנוע זה נסתר ממרבית המשתמשים ובעבר פרסמנו אודותיו מאמר נרחב. כדי לפזר אובייקט כלשהו באופן אקראי יש לפעול בהתאם לשלבים הבאים:

  1. את השטר שבדוגמא הורדנו מהאתר ויקיפדיה וניתן להורידו לצורך התרגול מקישור זה

  2. ראשית יש להגדיר את תמונת השטר כתבנית באמצעות הפקודה Define Pattern מתפריט Edit. בחלון שנפתח יש להעניק לתבנית שם ולאשר את החלון.

  3. כעת יש ליצור מסמך חדש בגודל הרצוי באמצעות הפקודה New מתפריט File.

  4. בשלב זה יש ליצור שכבה חדשה ולהפעיל את הפקודה Fill מתפריט File.

  5. בחלון הפקודה מתפריט Contents יש לבחור ב-Pattern (A).

  6. בחלון התבנית יש לבחור בתבנית שהגדרנו (B).

  7. יש לסמן את האפשרות Script (C) ובתפריט שלצידו יש לבחור ב-Random Fill (D) ולאשר את החלון.

  8. בחלון שנפתח יש לקבוע את הערכים בהתאם לצרכים: מכוון Density מאפשר לקבוע את צפיפות המילוי - אם הכוונה למלא את השכבה בהרבה מאוד שטרות צפופים יש לקבוע את הערך המירבי (E). שני המכוונים הבאים קובעים את מימדי השטר - קביעת הערך 0.5 למשל, תקטין את מימדיי השטר למחצית מגודלו המקורי. יש לסמן את האפשרות Rotate Pattern כדי לאפשר לתסריט לסובב את התבנית באופן אקראי (G). שני השדות הבאים מאפשרים לשנות באופן אקראי את צבעי התבנית ובהירותה. מומלץ לכל היותר לשנות את הבהירות במעט (H). כל שנותר הוא לאשר את החלון (OK).

  9. בשלב זה יתכן והתסריט לא יימלא לגמרי את כל המסמך בשטרות וסביר שיהיה עליכם למלא את החורים. כדי לעשות זאת אפשר ליצור שכבה חדשה ולהפעיל את הפקודה שוב עם ערך Density שונה, או לשכפל את השכבה ולסובב אותה באמצעות הפקודה Rotate 180 מתפריט Edit>Transform. אם נותרו עדיין חורים שכפלו את שכבת השטרות התחתונה והזיזו אותה מעט ימינה או שמאלה.

טיפ בונוס: מומלץ להוסיף לשטר לפני הגדרתו כתבנית צל דקיק באמצעות הסגנון Drop Shadow.

 

טיפ מס׳ 492 - יצירת‭ ‬תאורת‭ ‬זרקור‭ ‬מאחורי‭ ‬דמות

צילום דיוקן איכותי עושה חסד עם המצולם ומציג אותו באופן מחמיא. לעיתים תוספת קטנה לצילום עשוייה לשפר את התוצאה ולהבליט את המצולם. לרוב שלב זה נעשה עוד בזמן הצילום - תאורת זרקור ממוקמת מאחורי המצולם ומאירה את הקיר שמאחוריו. תאורה זו יוצרת הפרדה בין המצולם לרקע ולעיתים משפרת את התוצאה. במידה ולא הייתה אפשרות למקם תאורה נוספת בעת הצילום ניתן לדמות אותה בפוטושופ באמצעות השלבים הבאים. שימו לב שאפקט זה מתאים לתמונות שצולמו בסטודיו או כאלו שצולמו כשרקע אחיד מאחורי הדמות המצולמת.

ניתן להוריד את התמונה שבדוגמא לתרגול מקישור זה. התמונה חופשית להורדה ושימוש למנויי הענן של adobe. באתר יש להיכנס עם שם המשתמש והסיסמה שלכם ב-adobe.

  1. ראשית יש לבחור את הנושא במצולם באמצעות הפקודה Subject מתפריט Select.

  2. כעת יש ליצור קבוצה חדשה על ידי לחיצה על הכפתור המתאים בתחתית חלון השכבות (A).

  3. יש ליצור מסכה מסתירה באמצעות החזקת מקש option במק או alt בחלונות ולחיצה על כפתור המסכה בתחתית חלון השכבות (B).

  4. כעת יש לבחור בכלי הבחירה האליפטי, להחזיק את מקש shift וליצור עיגול ברוחב פני המצולם.

  5. יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי (C) ולבחור ב-Levels. בחלון ההתאמה יש לגרור את המכוון האמצעי (מכון גווני הביניים) שמאלה (D) ואת המכוון השמאלי התחתון (מכוון הצללים) מעט ימינה (E). בשלב זה סביר שלא תראו שום שינוי וזה בסדר גמור - מיד הוא מגיע.

  6. יש להציג את חלון Properties מתפריט Window ולגרור את מכוון Feather ימינה (F). שימו לב שיש לגרור את המכוון בהתאם לתמונה ולא בהתאם לדוגמא (התמונה שבדוגמא באבחנה גבוהה...).

  7. מומלץ בשלב זה להחליף את שיטת השילוב של שכבת ההתאמה ל-G) Luminosity).

מימין‭ ‬תמונת‭ ‬המקור‭ ‬ומשמאל‭ ‬לאחר‭ ‬הוספת‭ ‬תאורת‭ ‬זרקור

ניתן‭ ‬להשתמש‭ ‬בטכניקה‭ ‬זו‭ ‬גם‭ ‬בתמונת‭ ‬מוצרים

 

טיפ מס׳ 491 - שתי‭ ‬שיטות‭ ‬לייבוא‭ ‬תמונות‭ ‬מ-‭‬iPhone

הטלפון הנייד שלנו הוא כלי חשוב בתזרים העבודה. הוא מאפשר לצלם סצינות בחיים שיכולים לשמש להשראה ואפילו לשימוש בעבודת העיצוב שלנו. חלק מהמשתמשים נוהגים לשלוח לעצמם את התמונות כדי שיוכלו להשתמש בהן בעבודות העיצוב. אך לפוטושופ פקודה המאפשרת לייבא תמונות מהמכשיר הנייד שלכם די בקלות ובמספר אופנים.

  1. ראשית יש לחבר את ה-iPhone שלכם למחשב באמצעות כבל ההטענה שלו.

  2. יש לפתוח את נעילת הטלפון - אם באמצעות סיסמה או זיהוי פנים.

  3. כעת הפעילו את הפקודה Images from device מתפריט File>Import.

  4. בחלון שנפתח סמנו בצידו השמאלי העליון של החלון את המכשיר שלכם (A).

  5. כעת סמנו את התמונות לייבוא (B) ומתפריט Import to בחרו בתיקייה אליה תרצו לייבא את התמונות (C). שימו לב שלא חייבים לבחור דווקא את אחת מהתיקיות שברשימה. אפשר לבחור בתחתית הרשימה ב-Other ולאחר לבחור בתיקייה הרצוייה.

  6. בשלב זה עליכם לבחור בין שתי אפשרויות הממוקמות בפינה השמאלית התחתונה של חלון הייבוא (D): Create new Photoshop document - בחירה באפשרות זו תפתח כל תמונה שנבחרה כקובץ נפרד בלשונית נפרדת. Create new layer in frontmost Document - בחירה באפשרות זו תוסיף את התמונה כשכבת אובייקט חכם לתמונה הפעילה. במידה ואף תמונה לא הייתה פתוחה התמונה תיפתח כקובץ נפרד. שימו לב שבמידה ובחרתם במספר תמונות, פוטושופ תמקם את התמונות - אחת-אחת ויהיה עליכם לאשר את תיבת ההצבה של כל אחת בנפרד. התמונות, אגב, יישמרו גם לתיקייה בה בחרתם בסעיף 5. כדי שכל זה יקרה עליכם ללחוץ על כפתור Download להורדת התמונות המסומנות (E).

  7. לסיום יש ללחוץ על כפתור סגירת החלון הממוקם בפינה השמאלית העליונה (F).

פוטושופ מציעה שיטה נוספת והיא באמצעות פקודה ייעודית למשתמשי iPhone ו-iPad והיא גם עובדת באופן אלחוטי.

  1. ראשית יש לחבר את ה-iPhone שלכם לרשת ה-WiFi המקומית, אם בבית או בעבודה.

  2. הפעלת הפקודה Import from iPhone מתפריט File תציג מספר פקודות: Take a Photo - בחירה בפקודה זו תפעיל את המצלמה ב-iPhone וכעת תוכלו לצלם תמונה. לאחר הצילום, במידה ואתם מרוצים מהתמונה ליחצו על המילים Use Photo הממוקמות בפינה הימנית התחתונה של הצג במכשיר ה-iPhone שלכם. אם אתם רוצים לנסות לצלם תמונה טובה יותר ליחצו על Retake הממוקמת בפינה השמאלית של התחתונה. בחירה ב-Use Photo תפתח את התמונה בפוטושופ. Scan a Document - בחירה בפקודה זו תפעיל את המצלמה ב-iPhone וכעת תוכלו לצלם מסמך - מכשיר ה-iPhone יזהה את גבולות המסמך ולחיצה על כפתור הצילום תסרוק אותו. אם אתם מרוצים מהצילום ליחצו על כפתור Save ופוטושופ תפתח את המסמך הסרוק ללא רקע מיותר סביבו! Add Sketch - בחירה בפקודה זו תפעיל ב-iPhone אפליקציה המאפשרת לצייר באופן חופשי. עם סיום הציור ניתן ללחוץ על כפתור Done שבקצה העליון של האפליקציה והאיור יופיע על רקע שקוף בפוטושופ - כמה נוח!

  • שימו לב שלפני כל פקודה יש לוודא שה-iPhone שלכם לא נעול.


הערה: הימנעו מלחיצה על כפתור Download All ולו בשל העובדה שהוא יוריד את כל התמונות למחשב. אם זו לא הייתה הכוונה - התהליך עשוי לגזול זמן יקר ונפח אחסון...

 

טיפ מס׳ 490 - הבהרת‭ ‬תמונת‭ ‬דיוקן‭ ‬כהה

לא תמיד אנו זוכים לתנאי תאורה מיטביים בעת הצילום. בנוסף, לא תמיד נכון להשתמש במבזק להארת הנושא. אז נכון שניתן להבהיר את התמונה גם לאחר הצילום, אך לעיתים, גם אחרי ההבהרה, מראה העור של המצולם לא נראה טוב. השיטה הבאה מיטיבה עם עור המצולם על ידי הפחתת ניגודיות עדינה בגווני העור. שימו לב שהתוצאה בדוגמא מעט קיצונית - אך נועדה כדי להמחיש את השינוי. בהמשך נסביר כיצד למתן אותה.

ניתן להוריד את התמונה שבדוגמא לתרגול מקישור זה

  1. ראשית יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ומהתפריט הנשלף יש לבחור ב-Curves.

  2. כעת יש ללחוץ באמצע העקומה ולגרור מעט כלפי מעלה (A). הבהרה כללית זו נועדה בעיקר לחלץ פרטים.

  3. בשלב זה נבצע הבהרה של עור הפנים ולשם כך יש ללחוץ בתחתית חלון השכבות על כפתור הוספת שכבת התאמה או מילוי ומהתפריט הנשלף יש לבחור ב-Selective Color.

  4. מתפריט Colors יש לבחור ב-Yellows (B) ולאחר לגרור את מכוון Black שמאלה עד הסוף (C). שימו לב שבתחתית חלון ההתאמה נבחרה האפשרות (D) Absolute.

  5. כעת יש לבחור בתפריט Colors ב-Reds ולגרור את מכוון Blacks מעט שמאלה (-40-10-).

  6. במידה והתוצאה מוגזמת ניתן להפחית את אטימות השכבה. שימו לב שהבחירה בצהובים ובאדומים בשכבת ההתאמה Selective Color נועדה להשפיע על גווני העור. במידה ואזורים נוספים בתמונה ניזוקו, יש לסמן את המסכה המוצמדת לשכבת ההתאמה ובאמצעות כלי המכחול ומברשת רכה לצבוע אזורים אלה.

  • הערה: במידה ואיבדתם רווייה מגווני העור, ניתן להשיבה בהתאמה Selective Color על ידי גרירה מתונה מאוד (10-15) של מכוון Cyan שמאלה באדומים (Reds).

מימין‭ ‬תמונת‭ ‬במקור‭ ‬ומשמאל‭ ‬לאחר‭ ‬השלבים‭ ‬המתוארים‭ ‬

 

טיפ מס׳ 489 - הדרך הנכונה לשימוש בעיוות הגלילי החדש

גירסה 23.4 של פוטושופ הציגה לראשונה עיוות מעטפת חדש ושימושי. פקודת המעטפת Warp הזמינה מתפריט Edit>Transform מציעה מספר ערכות עיוות מוכנות מראש. ערכות אלו מאפשרות לעוות את מעטפת השכבה לפי צורה מסויימת. אחת הצורות שנדרשה בעיקר מיצרני הדמיות ומוקאפים היא גליל. אם למשל רציתם ׳להלביש׳ תוית על בקבוק או פחית הרי שערכות העיוות שהוצעו לא באמת סייעו להשגת התוצאה הרצוייה. כעת תפריט העיוותים מציג עיוות בשם Cylinder המאפשר לעקל עיצוב שטוח כמו תוית למשטח גלילי מעוגל. עיוות זה מציע בקרות המאפשרות לדייק באופן ידני ולהשיג את התוצאה הרצוייה ללא כל מאמץ. יחד עם זאת - כדי להשיג תוצאות ראויות כדאי לעקוב אחר השלבים הבאים. בדוגמא זו אנחנו מעוניינים לעוות את התוית כך שתמוקם באופן טבעי על גבי הפחית.

  1. ראשית למקם במסמך את התוית. שימו לב שהעיוות הגלילי מבצע הרחבה של התוית וכדי למנוע עיוות בולט לעין עלינו להוסיף שטח לצידי התוית. רוחב השטח מכל צד של התוית הוא כמחצית מהתוית.

  2. מומלץ בשלב זה להמיר את השכבה לשכבת אובייקט חכם כדי שניתן יהיה בהמשך לערוך את התוית בכל עת.

  3. כעת להפחית את אטימות השכבה ל-80% כדי שניתן יהיה לדייק בעת העיוות (A).

  4. יש לסמן את שכבת התוית ולהפעיל את הפקודה Free Transform מתפריט Edit. יש להחזיק את מקש Shift ולגרור את נקודות האמצע הצדדיות לכיוון מרכז התוית כדי שאלו ייצמדו לקצה הפחית (B). לא לאשר עדיין את התיבה...

  5. כעת יש ללחוץ עם לחצן ימני בעכבר על תיבת העיוות ומהתפריט הנשלף יש לבחור ב-Warp.

  6. מתפריט Warp יש לבחור ב-Cylinder הממוקם בתחתית הרשימה (C).

  7. כל שנותר הוא לגרור את הנקודות שעל המעטפת (D) לדיוק בעיוות המעטפת ולאשר את העיוות באמצעות לחיצה על מקש Enter/Return.

  8. יש להשיב את אטימות השכבה ל-100%.

  9. הערה: בגירסה זו נוספו בקרות נוספות - אחת בפינה הימנית העליונה ואחת בפינה השמאלית התחתונה - המסייעות לדייק בהנחת התוית על גבי האובייקט (E).

  10. כעת יש להכניס את התוית לגבולות הפחית באמצעות הפקודה Create Clipping Mask מתפריט Layer. במידה והפחית לא הופרדה מהרקע יש לסמן את שכבת הפחית, לבחור אותה באמצעות הפקודה Subject מתפריט Select. כעת יש לסמן את שכבת התוית וללחוץ על כפתור המסכה בתחתית חלון השכבות (F).

  11. מומלץ בשלב זה להחליף את שיטת השילוב של שכבת התוית ל-Overlay (או שיטת שילוב אחרת) לשימור התאורה והמרקם של הפחית (G).


0 צפיות0 תגובות