top of page

מה חדש באילוסטרייטור גירסה 28.3

תמונת הסופר/ת: יגאל לוייגאל לוי

עודכן: 5 במרץ 2024

עדכון 28.3 לאילוסטרייטור מציע מספר חידושים שימושיים, ביניהם כלי חדש המאפשר למדוד אזורים ולהתוות בקלות מידות כמו מרחק, זוית ורדיוס. חלון Retype, המאפשר לזהות פונט בתמונה ולהמירו למלל חי מציע כעת אפשרויות נפרדות של התאמת פונט ועריכת מלל, חלון Properties, שקיבל בגירסה 28 את היכולת ליצור תבניות באמצעות תיאור מילולי, מאפשר כעת להגביל את ערכת הצבעים ממנה תיוצר התבנית לצבעים מסויימים שבחר המשתמש. מעדכון זה ניתן סוף סוף להצמיד את שורת המשימות למיקום לבחירתכם. עדכון זה הופך את כלי הכוכב לצורה חיה הניתנת לעריכה באופן ידידותי וקל. החל בגירסה זו ניתן לבחור אובייקטים באופן חכם יותר וברירת המחדל למלל הכוללת מיקוף הוסרה. מאמר זה מסכם את כל השיפורים והחידושים.

 

מדידה והתוויית ממדים

אילוסטרייטור התחילה את דרכה כתוכנת איור והתפתחה להרבה יותר מזה. עדכון 28.3 מציג כלי שיתכן וקורץ לתוכנות שרטוט ותכנון. ב-adobe החליטו לקרוא לו כלי המימד (Dimension tool) וזאת כי הוא מאפשר למדוד אזורים ולהתוות בקלות מידות כמו מרחק, זוית ורדיוס.

בדוגמא זו אנו רוצים להציג מימדים של עיצוב קופסה.

איך משתמשים?

  1. יש לבחור בכלי המימד הממוקם מתחת לכלי מעבר הצבעים (A). אם מסיבה כלשהי אינכם מוצאים את הכלי, ליחצו על כפתור 3 הנקודות הממוקם בתחתית חלון הכלים (B) וגררו אותו מהחלון הנשלף לחלון הכלים.

  2. כעת יוצג חלון צף (שורת משימות) המאפשר לעבור בקלות בין סוגי כלים שונים: מימד קווי (C), זוויתי (D) ומעגלי (E). לפני שימוש בכלי ודאו שבחרתם מהחלון הצף בכלי הנכון. יש לקרב את הכלי לצלע האובייקט למדידה לבצע לחיצה אחת (F) בקצה אחד ולחיצה כפולה בקצה השני (G). בעת גרירת הסמן אילוסטרייטור תציג קווי עזר חכמים המוודאים שאתם מדייקים במיקום הלחיצה.

  3. לאחר ביצוע הלחיצה הכפולה יוצג קו וחצים בשני קצוותיו, קו התוחם את החצים ומידה (H). לפני שתמשיכו עם שאר הצלעות, יתכן ובשלב זה תחליטו שאינכם מרוצים מהעיצוב של החצים, או מהגופן שאילוסטרייטור בחרה למימדים. כדי להגדיר לתוכנה את העדפותיכם ליחצו על כפתור גלגל השיניים שבסרגל אפשרויות הכלי (I) ובחלון שנפתח תוכלו לקבוע מגוון רחב של העדפות (J).

 

שיפורים בחלון Retype

גירסה 28 הציגה לראשונה את חלון Retype המאפשר לזהות פונט בתמונה ולהמירו למלל חי. עדכון 28.3 מציע כעת אפשרויות נפרדות של התאמת פונט ועריכת מלל.

איך משתמשים?

  1. על מנת להשתמש במאפיין זה יש להציג את חלון Retype (Beta) מתפריט Window. להפעלה ראשונית של המאפיין יש ללחוץ בתחתית החלון על כפתור ההורדה.

  2. כעת יש לוודא שהמלל הוא תמונה או מסלול - יש לסמן אותו ובחלון Retype יש ללחוץ על כפתור Match Font הממוקם בתחתית החלון (הכפתור יוצג במיקום של כפתור Apply בדוגמא) (A). אילוסטרייטור תנתח את התמונה/האובייקט ותציג הצעות לפונטים הדומים במבנהם לאובייקט המסומן. התוכנה מנתחת רק מספר תווים בזמן נתון - אם אתם מעוניינים בתוים אחרים יש ללחוץ עליהם במסמך (B) והתוכנה תנתח גם אותם. בשלב זה התוכנה תציג כ-10 הצעות לפונטים דומים המסודרים בסדר יורד מהדומה ביותר לפחות דומה. במידה והפונט קיים במערכת שלכם או ב-Adobe Fonts הוא מאופשר באופן אוטומטי, אך להפעלתו יש ללחוץ על דמות הענן שבקצה העליון של החלון (C). במידה ואתם מעוניינים להציג רק את הפונטים הקיימים במערכת שלכם, יש ללחוץ על כפתור הסינון (D) ומהתפריט הנשלף לבטל את הסימון מהאפשרות From Adobe Fonts.

  3. שימו לב שניתן להקליד מלל אחר בשדה המתאים (E), אם למשל, אתם רוצים לבדוק אותיות נוספות.

  4. במידה ואהבתם את התוצאה ואתם מעוניינים בפונט המוצג תוכלו ללחוץ על כפתור Apply (A) בדף עצמו להפעלתו - אילוסטרייטו8ר תךחליף את המלל המקורי במלל חי.

  5. לסיום יש ללחוץ על כפתור Exit שבתחתית החלון (F).

  6. שימו לב שניתן להפעיל את פקודת התאמת הפונט גם באמצעות תפריט Type>Retype (Beta) - בשלב זה יוצגו בתפריט המשנה שתי פקודות: Match Font ו-Retype שייאפשרו לזהות את הפונט ולהחליף את המלל.

 

יצירת תבניות בעלות ערכות צבע

גירסה 28 הציגה לראשונה מילוי גנרטיבי וקטורי המאפשר לתוכנה לתרגם תיאור מילולי לאובייקטים גראפיים וקטוריים. אחד המאפיינים המעניינים שמאפיין זה מציע הוא יצירת תבניות באמצעות תיאור מילולי. החל בעדכון זה ניתן להגביל את ערכת הצבעים ממנה תיוצר התבנית לצבעים מסויימים שבחר המשתמש.

איך משתמשים?

  1. ראשית יש לבחור את האזור שבכוונתכם למלא בתבנית. בדוגמא זו בחרנו באמצעות כלי החץ השחור בשמלה (A).

  2. כעת, בחלון Properties (שאם אינו מוצג זמין מתפריט Window) יש לבחור מתפריט Type ב-Pattern (B).

  3. בחלון Prompt יש להקליד את תיאור התבנית - שימו לב שניתן להקליד גם בעברית... (C).

  4. להגדרת הצבעוניות יש ללחוץ על הכפתור המתאים הממוקם מתחת לשדה התיאור (D) ובחלון שנפתח יש ללחוץ על כפתור ההוספה (+) (E) ולבחור מחלון דוגמיות הצבע בצבע הרצוי. באופן זה יש להוסיף צבעים נוספים (ניתן לציין עד 12 צבעים).

  5. לסיום יש ללחוץ על כפתור Generate (Beta) (F) וכעבור מספר שניות תוצג התוצאה. חלון Properties יציג שתי תוצאות נוספות לבחירה.

 

הצמדת שורת המשימות ההקשרית

בואו נודה על האמת, שורת המשימות ההקשרית מזכירה לעיתים את אותו ילד שתמיד מסתובב בין הרגליים. גירסה זו מאפשרת סוף סוף להצמיד את שורת המשימות למיקום לבחירתכם ולהבטיח שהיא תישאר שם, גם אם תבחרו באובייקט אחר במסמך. התנהגות עקבית זו תאפשר לכם לגשת לכלים ולאובייקטים במסמך ללא הפרעה ולהאיץ את תזרים העבודה.

כדי לעשות זאת יש למקם את שורת המשימות במיקום הרצוי ולאחר ללחוץ על כפתור 3 הנקודות (A) ומהתפריט הנשלף לבחור בפקודה (B) Pin bar position. במידה וגררתם אותה בטעות או בכוונה למיקום אחר, תוכלו להשיבה למיקום הנעיצה באמצעות הפקודה (C) Reset bar position מאותו תפריט

 

עריכת כוכבים

עד לגירסה זו לא ניתן היה לערוך צורות שנוצרו באמצעות כלי הכוכב (1). החל בעדכון זה כוכבים שאתם יוצרים באמצעות כלי הכוכב נחשבים ל׳צורות חיות׳ וניתנים לעריכה באופן ידידותי וקל. לאחר יצירת הכוכב יופיעו עזרים המאפשרים את עריכת הצורה.

על גבי תיבת הטרנספורמציה יוצג עיגול הכולל חצים דו־כיווניים (A) - גרירת העיגול כלפי מעלה (B) תגדיל את מספר הצלעות וגרירה כלפי מטה (C) תקטין אותם עד לצורה המורכבת מ-3 קודקודים.


על גבי הצורה ניתן למצוא עיגול (D) שגרירתו כלפי חוץ (E) תגדיל את שטח הכוכב עד לחזרתו למצולע ומשם חזרה לצורת כוכב. גרירת העיגול כלפי פנים (F) תקטין את השטח ותיצור כוכב המורכב מקודקודים בלבד.


גרירת העיגול שמחוץ לגבולות הכוכב (G) תסייע לעיגול הפינות הפנימיות שלו. לעומת זאת גרירת העיגול שעל גבי אחד הקודקודים תגרום לעיגול הפינות שלהם (H).

את מאפייני צורת הכוכב ניתן לערוך גם באמצעות חלון Properties. לחיצה על כפתור 3 הנקודות (1) הממוקם מתח לשדות המימדים והמיקום תציג אפשרויות לשליטה במספר הצלעות, עיגול פינות הצורה ועוד (2). אפשרויות העריכה זמינות גם מחלון Transform הזמין מתפריט Window.

 

בחירת אובייקטים במלואם באמצעות מלבן סימון

כברירת מחדל, בשימוש בכלי החץ השחור, במידה והקפתם מספר אובייקטים (A) - אילוסטרייטור בחרה את כל האובייקטים שהכלי הקיף גם באופן חלקי (B). מה אם אנחנו מעוניינים לבחור רק את האובייקטים שהקפנו במלואם? מגירסה זו זה אפשרי וכדי לעשות זאת יש לבחור בכלי החץ השחור ולהקיף את האובייקטים, בעת ההקפה יש לבצע לחיצה אחת על מקש E ולשחרר את הלחיצה. אילוסטרייטור תציג לצד סמן החץ דמות של סוגריים (C) המסמנים שרק אובייקטים שהקפתם במלואם ייכללו בבחירה (D). בפועל זה אומר שעליכם להקפיד להקיף רק את האובייקטים שאתם מעוניינים בבחירתם ולהתעלם מאובייקטים שבחרתם באופן חלקי מאחר והם לא ייכללו בבחירה.

אפשרות זו עובדת גם עם כלי בחירת הקבוצות (E) השוכן בצוותא עם כלי הבחירה הישירה (כלי החץ הלבן). במידה ואתם מעוניינים בבחירת אובייקט אחד מתוך קבוצה, יש לבחור בכלי, להתחיל בהקפת העצם הנדרש, לבצע לחיצה אחת על מקש E ולסיים את ההקפה. אילוסטרייטור תבחר רק את האובייקט שהשלמתם את הקפתו.

אגב, אם תוך כדי גרירה לחצתם בטעות על מקש E - לחיצה שניה תשיב את התנהגות כלי החץ השחור לברירת המחדל.

 

שימוש בקיצורי מקלדת לעיצוב מלל

החל בגירסה זו ניתן להחיל סגנונות פונטים נפוצים כמו הדגשה, הטייה וקו־תחתי על מלל באמצעות קיצורי מקלדת.

שימו לב! קיצורי המקשים לסגנונות מודגשים ונטויים לא יפעלו אם סגנונות אלה לא נמצאים במשפחת הגופנים או אם הסגנונות לא מותקנים במערכת. אם תנסו לעבור מסגנון מודגש/נטוי לרגיל אבל במשפחת הגופנים אין סגנון רגיל, ברירת המחדל תהיה סגנון באותה משפחת גופנים שקרוב ביותר ל-Myriad Pro Regular.

חלונות

מק

סגנון‭ ‬מלל

Shift‭  ‬‭+‬Ctrl‭  ‬‭+‬B

Shift‭  ‬‭+‬Command‭ ‬‭+‬‭ ‬B

הדגשה

Shift‭ + ‬Ctrl‭ + ‬i

Shift‭ + ‬Command‭ + ‬i

הטייה

Shift‭ + ‬Ctrl‭ + ‬U

Shift‭ + ‬Command‭ + ‬U

קו‭ ‬תחתון

 

הוספת טקסט ללא מיקוף כברירת מחדל

הנה חידוש קטנטן שפותר תסכול רב שנים. עד לעדכון זה, כברירת מחדל (אכן מחדל…), כל תיבת מלל שיצרנו כללה מיקוף.

החל בעדכון זה מיקוף המלל מושבת כברירת מחדל ובא לציון גואל…

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page