top of page

מה חדש באילוסטרייטור - גירסה 28

גירסה 28 של אילוסטרייטור היא לא פחות ממהפכה ולו בשל האפשרות ליצור יצירות וקטוריות באמצעות תיאור מילולי. אכן המילוי הגנרטיבי הגיע גם לאילוסטרייטור והוא יוצר תוצאות לא רעות. גירסה זו מוסיפה חלון חדש ליצירת מוקאפים, זיהוי פונט בתמונות והמרתו למלל חי, בקרות חדשות לשליטה בהחלקת מסלולים ויצירת קישורים לשיתוף קובציPDF לסקירה. סה״כ מדובר בגירסה שדי בחידוש המרכזי בה כדי לפתות כל משתמש לעדכן. מאמר זה מסכם בפירוט אודות כל החידושים.

 

01 מילוי גנרטיבי וקטורי

הבינה המלאכותית הגיעה לאילוסטרייטור והיא יודעת לתרגם תיאור מילולי לאובייקטים גראפיים וקטוריים.

איך זה עובד?

  1. בראש החלון תמצאו את שורת המשימות ההקשרית. אם אינכם רואים אותה הפעילו את הפקודה Contextual Task Bar מתפריט Window.

  2. כעת יש לבחור בכלי המלבן ולשרטט את האזור בו תרצו ליצור את האיור. גודלו של המלבן קובע את מימדי היצירה. במידה ותקלידו תיאור ללא יצירה של אובייקט כלשהו, אילוסטרייטור תיצור ריבוע בגודל של 512 פיקסלים רבועים ובתוכו תייצר את האיור.

  3. יש לבחור בכלי החץ השחור להצגת שורת המשימות.

  4. בשורת המשימות ההקשרית יש ללחוץ על כפתור Generate (Beta) (A) ולהקליד תיאור של הסצינה, או האובייקט שברצונכם ליצור. ניתן להקליד גם בעברית. כל שנותר הוא ללחוץ על כפתור (A) Generate (Beta) והבינה המלאכותית תיכנס לפעולה וכעבור מספר שניות היצירה תוצג לפניכם. חלון Properties יציג 2 אפשרויות נוספות (B). לחיצה על כל אחת מהן תחליף את היצירה המסומנת בזו שנבחרה.

  5. לצד שורת המשימות ההקשרית, גם חלון Properties מאפשר להקליד תיאור מילולי ואף לבחור מתפריט Type בסוג היצירה שאנו מבקשים ליצור (C): Subject - אובייקט גראפי ללא רקע Scene - סצינה הכוללת את התיאור שהקלדתם בתוספת התרחשות בדומה לדוגמא. Icon - אייקון (דמות המייצגת רעיון, סמל) Pattern - תבנית החוזרת על עצמה

  6. במידה ומצאתם שהתוצאה לא מספקת, לחיצה על כפתור Generate תיצור תוצאות חדשות.

סוג היצירה: בדוגמא שלפניכם הקלדנו בשורת המשימות את התיאור: a cowboy riding the street ולאחר ניסינו את התיאור בכל אחת מהאפשרויות: שימו לב שהתוצאה ב-Icon ו-Subject אין התייחסות לרחוב. בחירה ב-Pattern יצרה תבנית ובחירה ב-Scene יצרה את התיאור כולל הרחוב.


סגנון: במקרים מסויימים נרצה ליצור איור בהשראת תמונה, או יצירה אחרת. לחיצה על כפתור בוחר הסגנון (Style Picker) (A) ולאחר לחיצה על התמונה הרצוייה (B) תדגום את סגנון התמונה. כעת לחיצה על כפתור Generate (B) תיצור איור בהתאם לתיאור (C) ובהתאם לסגנון הנדגם. בדוגמא דגמנו ציור של אנדי וורהול והתוצאה, לפחות מבחינה צבעונית, דומה.

רמת פירוט - כברירת מחדל רמת הפירוט של היצירה נמוכה באופן יחסי. לחיצה על כפתור גלגל השיניים (A) תאפשר לבחור בין רמת פירוט נמוכה (1-2), בינונית (3), או גבוהה (4-5). ראוי לציין שלא תמיד רמת הפירוט באה לידי ביטוי באופן קיצוני.


בשורה התחתונה - מדובר בלא פחות ממהפכה שסביר שתשנה את אופן היצירה שלנו

 

02 יצירת הדמיות (מוקאפים) ריאליסטיות

גירסה 28 מאפשרת ליצור הדמיות של עיצובים שלכם על גבי אובייקטים כמו אריזות מוצרים, ספלים, חולצות ועוד. בעת החלת העיצוב על התמונה ניתן לגרור אותו על גבי התמונה וזה ייכבד את העקומות והקצוות של האובייקט בתמונה ויתאים עצמו לאובייקט באופן הניתן לעריכה

איך זה עובד?

  1. יש לבחור בכלי החץ השחור ולסמן הן את העיצוב והן את תמונת המוקאפ (A).

  2. כעת יש להפעיל את הפקודה Make מתפריט Object>Mockup (Beta).

  3. בשלב זה יופיע חלון ובו יש ללחוץ על כפתור Install להתקנת התוסף. נפח התוסף כ-400 מגהבייט ויש צורך בחיבור לאינטרנט להורדתו. משך ההורדה בהתאם לחיבור האינטרנט שברשותכם.

  4. לאחר הורדת התוסף יופיע חלון בשם Mockup (Beta) - לחיצה על כפתור Mockup תגרום לחלון לנתח את התמונה וליצור רשת (בלתי נראית) שתאפשר הזזת העיצוב על גבי התמונה. בשלב זה יופיע עיגול סביב העיצוב, יש לגרור אותו למיקום הרצוי (B) ולהקטין או להגדיל אותו בהתאם לטעמכם האישי - העיצוב יתאים עצמו לאובייקט ולגיאומטריה שלו אופן אוטומטי.

לאחר החלת העיצוב על גבי המוקאפ, חלון המוקאפים יציג את העיצוב על גבי מוצרי ביגוד שונים (A). לחיצה על אחד מהם תחיל אותו על המוצר (B) - שימו לב שהתמונות יופיעו עם סימן מים ולהורדה של התמונה יש לרכוש אותה באתר Adobe Stock. ניתן בכל שלב לתקן ולהתאים את האובייקט על גבי התמונה. כדי לעשות זאת יש ללחוץ על כפתור עריכת התכולה (C). לעריכת התמונה יש ללחוץ על הכפתור הסמוך (D) ולעריכת העיצוב כקבוצה (לצורך מיקום מחדש או שינוי מימדים) יש ללחוץ על הכפתור המתאים (E).

בראש חלון המוקאפים תפריט ממנו ניתן לבחור ממספר קטגוריות של מוקאפים (F).

לחיצה כפולה על העיצוב יכניס אתכם למצב בידוד (Isolation) ובו תוכלו לערוך את העיצוב.

לניתוק העיצוב מהמוקאפ יש לבחור אותו ולהפעיל את הפקודה Release מתפריט Object>Mockup (Beta).

 

03 זיהוי פונט בתמונות והמרתו למלל חי

משימת זיהוי פונטים הופכת למשימה קשה ולעיתים בלתי אפשרית. בשוק נפוצים אלפי פונטים של עשרות יצרנים, חלקם דומים מאוד. כבר בעדכון הקודם הציעה אילוסטרייטור חלון שמטרתו לזהות פונטים בתמונה או מלל שהומר למסלול. מראש נציין שמדובר עדיין במאפיין בגירסת התנסות (בטא). בנוסף, בדומה למזהי פונטים אחרים, מנגנון זה לא מזהה פונטים עבריים - אבל מיד נסביר למה הוא עדיין שימושי לכם.

איך משתמשים?

  1. על מנת להשתמש במאפיין זה יש להציג את חלון Retype (Beta) מתפריט Window. להפעלה ראשונית של המאפיין יש ללחוץ בתחתית החלון על כפתור ההורדה (A).

  2. כעת יש לוודא שהמלל הוא תמונה או מסלול - יש לסמן אותו ובחלון Retype יש ללחוץ על כפתור Enter הממוקם בתחתית החלון. אילוסטרייטור תנתח את התמונה/האובייקט ותציג הצעות לפונטים הדומים במבנהם לאובייקט המסומן. התוכנה מנתחת רק מספר תווים בזמן נתון - אם אתם מעוניינים בתוים אחרים יש ללחוץ עליהם במסמך (B) והתוכנה תנתח גם אותם. בשלב זה התוכנה תציג כ-10 הצעות לפונטים דומים המסודרים בסדר יורד מהדומה ביותר לפחות דומה. במידה והפונט קיים במערכת שלכם או ב-Adobe Fonts הוא מאופשר באופן אוטומטי, אך להפעלתו יש ללחוץ על דמות הענן שבקצה העליון של החלון. במידה ואתם מעוניינים להציג רק את הפונטים הקיימים במערכת שלכם, יש ללחוץ על כפתור הסינון (C) ומהתפריט הנשלף לבטל את הסימון מהאפשרות From Adobe Fonts.

  3. שימו לב שניתן להקליד מלל אחר בשדה המתאים (D), אם למשל, אתם רוצים לבדוק אותיות נוספות.

  4. במידה ואהבתם את התוצאה ואתם מעוניינים בפונט המוצג תוכלו לבצע לחיצה כפולה על המילה בדף עצמו להפעלתו (B).

  5. לסיום יש ללחוץ על כפתור Exit שבתחתית החלון (E).

  • טיפ בונוס - אז נכון שחלון זה עדיין בגירסת בטא ונכון שהוא לא מזהה פונטים בעברית. אבל עדיין, אם הפונט בו אתם משתמשים איננו דו־לשוני ואין לו גירסה לטינית - זהו מנגנון מצויין לאיתור פונטים לטינים דומים שמתאימים לשילוב עם העברית.

 

04 בקרות שליטה בהחלקת מסלולים

כלי ההחלקה קיבל שיפור בדמות מכוון השולט על עוצמת ההחלקה.

איך משתמשים?

  1. כדי להחליק מסלול או חלק ממנו יש להפעיל את הפקודה Smooth מתפריט Object>Path.

  2. בשלב זה יופיע חלון ובו מכוון שגרירתו ימינה תחליק את המסלול. לחילופין ניתן ללחוץ על כפתור ההחלקה האוטומטית (B) ואילוסטרייטור תחליק את המסלול בהתאם לתכולה שלו. כאמור, כלי זה יעיל גם להחלקה של חלק מהאיור - כל שיש לעשות הוא לבחור את המסלול להחלקה באמצעות כלי הבחירה הישירה ולהפעיל את פקודת ההחלקה.

 

05 יצירת קישורים לשיתוף קובצי PDF לסקירה

תזרים עבודה בריא פותר לא מעט בעיות. נניח שאתם רוצים לשלוח את העיצוב שלכם ללקוח, אבל לא מעוניינים שהלקוח יוכל להשתמש בעיצוב, אלא רק לספק הערות. פקודת השיתוף החדשה מאפשרת לשתף לקוחות או עמיתים לעבודה עם קישור לצפייה בקובץ. ולאפשר לו להוסיף הערות תיקון.

איך משתמשים?

  1. כדי לשתף את הלקוח יש קודם לשמור את הקובץ (File>Save).

  2. כעת יש ללחוץ בפינה הימנית העליונה של חלון התוכנה על כפתור Share או להפעיל את הפקודה Share for Review NEW מתפריט File.

  3. בשלב זה ייפתח חלון ובו עליכם להעניק שם לקישור המשותף (A).

  4. כעת מתפריט הגישה (B) ניתן לקבוע מי יוכל להגיב לקובץ שבקישור: Only Invited people can Comment - בחירה באפשרות זו תיצור קישור ולאחר תציג את האפשרות (C) Invite People שלחיצה עליה תפתח חלון נוסף ובו ניתן להקליד כתובות דוא״ל של עמיתים או לקוחות - רק הם יוכלו להגיב בקובץ. Anyone with the link can comment - בחירה באפשרות זו תאפשר לכל מי שיש לו את הקישור להגיב.

  5. בתחתית החלון ניתן ללחוץ על כפתור (D) Copy להעתקת הקישור ללוח. בשלב זה ניתן לשלוח את הקישור לעמיתים או לקוחות.

  6. לחיצה על הקישור תציג את העיצוב בדפדפן אינטרנט ותאפשר ללקוחות להגיב על העבודה. המעצב יוכל לצפות בהערות ולהוסיף משלו.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page