מכונת הטיפים בפוטושופ- חלק 4
עם כל כך הרבה מאפיינים ,תפריטים ופקודות, לעיתים די בטיפ אחד קטן שמשנה את האופן בו אנחנו עובדים עם התוכנה. פוטושופ היא לבטח אחת התוכנות המורכבות והעמוסות ביותר בשוק. משתמשים בה מגוון רחב של אנשים, החל בבעלי מקצוע מיומנים וכלה בחובבים. דבר אחד משותף לכולם- האהבה לתוכנה. בחודשים האחרונים פרסמנו במסגרת הטיפ היומי טיפ חדש אודות פוטושופ, בכל יום עסק הטיפ בנושא אחר. חלק מהטיפים מוכרים לשועלי קרבות מנוסים וחלקם הצליחו להרים גבות גם בקרב אלו האוחזים ב׳חגורה שחורה׳ בתחום. בכוחו של טיפ טוב לכל הפחות להעלות חיוך, או להדליק נורה. במקרים מסויימים, כפי שהעדתם, הטיפ שינה את אופן העבודה והבהיר את עיניכם. מקצוען אמיתי לא חדל אף פעם ללמוד. הטיפ היומי לא עוצר כאן, אלא רק מציין מיקום. כדאי לעקוב!
טיפ 151: שימוש בצבעי שכבת ההתאמה Photo Filter
שכבת ההתאמה Photo Filter מנסה לחקות את המסננים הצבעוניים המסורתיים שהורכבו על העדשה. מסננים אלו מאפשרים למצלמה לקלוט אורכי גל מסויימים ולסנן את אלה שאינם רצויים וכך להשיג אפקטים מיוחדים. חלון ההתאמה מאפשר לבחור בין מספר מסננים בצבעים שונים. חלון דוגמיות הצבע הזמין באמצעות הפקודה Window>Swatches מאפשר לבחור במגוון צבעים. מעבר לצבעים אלו ,ניתן לטעון לחלון ספריות צבעים נוספות דרך התפריט הצדדי. אחת מהן היא ספריית הצבעים Photo Filter Colors. בחירה בספרייה זו תציג חלון ובו עליך ללחוץ על כפתור Append להוספת ספריית הצבעים לספרייה הנוכחית.
-
השימוש בצבעים אלו ליצירת אפקט קל ביותר ,יש לבחור בצבע הרצוי בחלון .Swatches
-
כעת יש להוסיף שכבת מילוי מסוג Solid Color באמצעות לחיצה על הכפתור המתאים בחלון השכבות או באמצעות הפעלת הפקודה Layer>New Fill Layer>Solid Color . בשלב זה יש לאשר את החלון שהופיע ואת חלון בורר הצבע שנפתח.
-
כל שנותר הוא להחליף את שיטת השילוב של השכבה ל-Soft Light ולהפחית את אחוז אטימות השכבה עד להשגת האפקט הרצוי. בדוגמא זו בחרנו בצבע כתום ובשיטת שילוב Soft Light ב-58% אטימות.
טיפ 152: שמור לתיקייה המקורית
כברירת מחדל, הפעלת הפקודה Save as מתפריט File תפתח חלון ובו מיקום הקובץ האחרון שנשמר. מיקום שעשוי להיות שונה מהמיקום המקורי של הקובץ הנוכחי .אם אתה מעוניין שבעת השמירה בשם פוטושופ תמיד תפתח את החלון בו ממוקם הקובץ עליו אתה עובד, פתח את העדפות התוכנה Cmd+K) במק,Ctrl+K בחלונות), בקטגוריה File Handling סמן את האפשרות Save As to Original Folder ואשר את החלון.
טיפ 153: יצירת אזור בחירה ממספר מסלולים
מה אם יש לכם מספר מסלולים ואתם רוצים ליצור אזור בחירה אחד מכולם?
עד לגירסאות הענן מחזיקים את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות בתוספת מקש Shift ולוחצים על דמויות המסלולים הרצויים. בגירסאות הענן מסמנים את כל המסלולים בחלון המסלולים באמצעות החזקת מקש ,Shift לחיצה על המסלול הראשון ולחיצה נוספת על המסלול האחרון (לבחירת מסלולים שאינם רציפים יש להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות).
כל שנותר הוא ללחוץ על הכפתור המתאים בתחתית חלון המסלולים. רגע, מה לגבי החסרת אחד המסלולים מאזור הבחירה? גם זו לא בעיה, מחזיקים את מקש Cmd במק ,או Ctrl בחלונות, בתוספת מקש alt ולוחצים על דמות המסלול להחסרה.
טיפ 154: קיצור המקלדת המסתורי המציל קבצים
ככלל אצבע ההמלצה שלנו היא להימנע מעריכת שכבת הרקע. לעריכה מומלץ להשתמש בשכבות חדשות ולעריכת צבע מומלץ להשתמש בשכבות התאמה. במידה ויש צורך להפעיל פילטר על השכבה, אנו ממליצים להמיר את השכבה קודם לשכבת פילטר חכמה(Filter>Convert for Smart Filters) .
עד כאן המלצות מוכרות וידועות. אך במידה וערכתם את שכבת הרקע בטעות, או שפשוט אתם מעוניינים להשיב אותה למצבה הראשוני ,יש לסמן אותה בחלון השכבות ולהפעיל את הפקודה Fill מתפריט .Edit בחלון שנפתח בתפריט Contents יש לבחור ב History-ולאשר את החלון .(OK) פוטושופ תמלא את השכבה במידע משכבת הרקע המקורית. ניתן לקצר תהליכים באמצעות סימון השכבה ושימוש בקיצור המקלדת Cmd+alt+Delete במק, או Ctrl+alt+Backspace בחלונות. שים לב! קיצור זה, או הפקודה שצויינה, לא יעבדו אם מימדי השכבה ו/או מודל הצבע של הקובץ השתנו מאז פתיחת הקובץ.
טיפ 155: יצירת מסלול מאזורי בחירה
פוטושופ מאפשרת המרת אזור בחירה למסלול בעזרת לחיצה על הכפתור המתאים בחלון המסלולים (A). הבעיה היא שברירת המחדל להמרת המסלול לאזור בחירה היא 2 פיקסלים. כתוצאה מכך המסלול שנוצר עלול להיות מורכב ממספר רב של נקודות- בעייתי, במיוחד אם יש כוונה לשמור את הקובץ עם מסלול נגזר (Clipping Path). הפעלת הפקודה Make Work Path מהתפריט הצדדי בחלון המסלולים, או החזקת מקש alt ולחיצה על הכפתור המתאים בתחתית החלון (B) תפתח חלון ובו ניתן להגדיר רגישות גבוהה יותר, מה שייצור מסלול מפושט יותר, אך גם פחות מדוייק.
טיפ 156: מסיכה וקטורית מדורגת
בטיפ מס' 133 סיפקנו חמש עובדות על מסיכות וקטוריות. בטיפ האחרון הזכרנו שעל אף שהמסיכה וקטורית ניתן לרכך את קצוותיה באמצעות גרירה ימינה של מכוון Feather בחלון .Properties טיפ זה מרחיב את הרעיון ומסביר כיצד זה עובד.
-
ראשית, ליצירת מסיכה וקטורית יש ליצור מסלול באמצעות כלי המסלולים ,או כלי הצורות, להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות וללחוץ על כפתור המסיכה בתחתית חלון השכבות.
-
לחילופין ניתן להוסיף מסיכה וקטורית) כפי שתואר בסעיף הקודם) ורק אז ליצור את המסלול באמצעות כלי המסלולים, או אחד מכלי הצורות. במקרה זה לחיצה עם חלון המסלולים תסתיר את התמונה והמשך יצירת המסלול יחשוף אותה.
-
לריכוך המסיכה ניתן כאמור להציג את חלון Properties מתפריט Window ולגרור את מכוון Feather ימינה.
-
במידה וברצונך ליצור מסיכה וקטורית המדורגת מצד אחד בלבד, למשל כדי לשלב בין שתי תמונות, צור מסלול היוצא מגבולות המסמך מכל צדדיו, למעט אזור התפר.
-
שים לב שניתן בכל עת לערוך את המסיכה באמצעות כלי הבחירה הישירה) החץ הלבן) ואף לערוך את דירוג המסיכה באמצעות גרירת מכוון Feather בחלון .Properties
טיפ 157: קישור בין שכבה למסיכה
כברירת מחדל כל מסיכה מקושרת לשכבה. הקישור מיוצג באמצעות דמות שרשרת הממוקמת בין דמות השכבה לדמות המסיכה. לחיצה על דמות הקישור תבטל את הקישור בין המסיכה לשכבה ותאפשר להזיז כל אחת מהן באופן נפרד.
למה זה משמש? נניח שסימנת אזור ולאחר בחרת באחת השכבות בחלון השכבות ,לחיצה על כפתור המסיכה בתחתית חלון השכבות תכניס את השכבה לגבולות המסיכה. כעת, על מנת להזיז את תכולת השכבה בגבולות המסיכה, עליך לבטל את הקישור בין המסיכה לשכבה, לסמן את השכבה ולגרור אותה באמצעות כלי ההזזה למיקום הרצוי.
שים לב שיצירת אזור בחירה והפעלת הפקודה Paste Into מתפריט Edit>Paste Special תכניס את המידע שהועתק ללוח לגבולות מסיכה בלתי מקושרת. הסיבה- כדי לאפשר למשתמש לגרור את השכבה למיקום הרצוי מבלי להזיז את המסיכה .לקישור השכבה למסיכה יש ללחוץ ברווח בין השכבה למסיכה.
טיפ 158: קיצור מקלדת להיפוך מסלול, או מסיכה וקטורית
בטיפ מספר 128 ציינו שלהיפוך מסיכה מבוססת פיקסלים ניתן ללחוץ על כפתורInvert בחלון Properties הזמין מתפריט Window או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+i במק ,או Ctrl+i בחלונות.
להיפוך מסיכה וקטורית מספר דרכים. בטיפ 134 ציינו שניתן להפוך את המסיכה באמצעות לחיצה על כפתור פעולות על מסלול בחלון אפשרויות הכלי העליון ובחירה באפשרות ,Sabtract Front Shape או על כפתור זהה בחלון Properties. אך הדרך המהירה ביותר היא ללחוץ על מקש A למעבר לכלי החץ השחור ואז ללחוץ על מקש מינוס (-) להיפוך המסיכה. להיפוך חזרה של המסיכה יש ללחוץ על מקש פלוס .(+) קיצורים אלו עובדים באותו אופן עם מסלולים ושכבות צורה וקטוריות.
שים לב! במידה והמסיכה איננה מתהפכת בחר באמצעות כלי בחירת המסלולים (כלי החץ השחור) את המסלול ואז לחץ על מקש מינוס להיפוך ,או פלוס להיפוך חזרה.
טיפ 159: יצירת עקומה באמצעות גרירת מקטע
כידוע, ניתן ליצור עקומה בעזרת לחיצה וגרירת הנקודה (לחילוץ ידיות מהנקודה) ולחיצה בנקודה אחרת וגרירת את הנקודה ליצירת מקטע בין שתי נקודות בעל עקומה. אך יצירת עקומה לא חייבת להתבצע רק באמצעות גרירת ידיות ונקודות. ניתן להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות ולגרור את המקטע עצמו לכל כיוון ליצירת עקומה. היתרון במקרה זה הוא גרירה אוטומטית ומקבילה של שתי הידיות שבתחום המקטע. באופן זה ניתן לגרור שתי ידיות באופן שווה ללא הצורך בגרירתן.
טיפ 160: פתיחת קובץ RAW ללא חלון ה-ACR
כברירת מחדל פתיחת קובץ בפורמט RAW כלשהו Nef) של ניקון, CR2 של קנון, DNG וכן הלאה) תפתח את חלון ה.Camera Raw- לעיתים אין צורך בחלון זה וכל שהמשתמש רוצה הוא לפתוח את הקובץ בפוטושופ, בייחוד אם הקובץ כבר עבר עיבוד .כדי 'לעקוף' את חלון הCamera Raw- ולפתוח את הקובץ ישירות בפוטושופ יש להפעיל את הפקודה Open מתפריט ,File או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+O במק ,או Ctrl+O בחלונות) לסמן את הקובץ, או הקבצים לפתיחה, להחזיק את מקש Shift ולאשר את החלון. פוטושופ תפתח את הקבצים בפוטושופ ותדלג על חלון ה.Camera Raw-
טיפ 171: העתקת תכולת המסמך למסמך חדש
מה קורה אם אתם מעוניינים להעתיק את תכולת כל המסמך למסמך חדש, אולי כדי ליצור עותק במודל צבע אחר ,בגודל אחר וכדומה. אחת השיטות היא לבחור את תכולת המסמך (Select>All) ולהעתיק גירסה משוטחת של המסמך (בהנחה שהמסמך כולל שכבות) באמצעות הפקודה Copy Merged מתפריטEdit , ליצור מסמך חדש (File>New) ולצרף .(Edit>Paste) אפשרות זו קבילה ועובדת. אך היא כוללת העתקת מידע רב ללוח, מה שעלול לפגוע בביצועים) ראה טיפ הבא) .אפשרות אחרת ,בריאה יותר, היא לבחור בפקודה Duplicate מתפריט .Image בחלון שנפתח ניתן להעניק למסמך שם ואפילו לסמן את האפשרות Duplicate Merged Layers Only שבפועל תיצור עותק משוטח של המסמך.
טיפ 172: אל תעתיק מידע לתוכנות אחרות
ללוח גדול מדי לייצוא, או שהמעבר לתוכנה הבאה יהיה איטי מאוד בשל עבודת ייצוא המידע .כדי למנוע מצב זה יש לפתוח את העדפות התוכנה ( Cmd+K במק, Ctrl+K בחלונות), בקטגוריה General יש לבטל את הסימון מאפשרות Export Clipboard וזה יימנע מפוטושופ לייצא את המידע לתוכנות אחרות. הסיבה היחידה להשאיר אפשרות זו פעילה היא רק במקרים בהם יש צורך בהעתקת מידע מפוטושופ, ללמשל,Word או כל תוכנה שמקבלת תמונות מהלוח. אם זה לא המצב מומלץ לבטל סימון זה.
כאמור, העתקת מידע רב ללוח באמצעות הפקודה ,Copy או Copy Merged מתפריט ,Edit עלולה לפגוע בביצועי התוכנה, מאחר וזו מאחסנת אותו, כדי שניתן יהיה לצרפו במועד מאוחר יותר .הבעיה מחמירה כשעוברים, תוך כדי עבודה, לתוכנה אחרת. במקרה זה פוטושופ נאלצת להעביר את המידע מהלוח שלה לזה של מערכת ההפעלה , כדי שניתן יהיה לצרף מידע זה לתוכנה אחרת. זו יכול להוות בעיה ,בייחוד כשהתמונה, או המידע שהועתק ללוח היה גדול. במקרה זה פוטושופ עלולה להציג הודעת שגיאה הטוענת שהמידע שהועתק
טיפ 173: ניהול זיכרון האחסון בפוטושופ
eSATA= 600MB לשנייה
PCIe= 500MB לשנייה
PCIe 3= 984.6MB לשנייה
USB2= 60MB לשנייה
USB3.0= 625MB לשנייה
USB3.1= 1250MB לשנייה
USB3.2 2500MB =לשנייה
* חיבור נפוץ במחשבי מק מהדורות האחרונים.
- נתוני המהירות נלקחו מויקיפדיה
כעת, בהעדפות התוכנהCmd+K) במק, Ctrl+K בחלונות) יש לבחור בקטגוריה Scratch Disks לסמן את הדיסק המהיר (A) וללחוץ לצד החלון על החץ העליון לקביעתו כדיסק מוביל .(B) כעת יש לסגור את התוכנה ולהזניקה מחדש. פוטושופ תומכת בחיבור של מספר דיסקים לשימוש כדיסקים משניים לאחסון הקבצים הזמניים. ניתן ואף מומלץ להשתמש במערך של דיסקים עצמאיים (Raid) להאצת העבודה.
פוטושופ נעזרת בזיכרון העבודה המותקן במחשב (RAM) לביצוע מטלות רבות. כשהזיכרון אוזל התוכנה פונה לזיכרון האחסון. התוכנה משתמשת בזיכרון זה גם לאחסון קבצים זמניים ולעיתים היא עלולה להיתקל במצב בו גם זיכרון העבודה (RAM) וגם זיכרון האחסון אזלו .כדי למנוע מצב זה, פוטושופ מאפשרת לנהל את זיכרון האחסון בהעדפות התוכנה .לפני שנסביר כיצד לנהל זיכרון זה נציין שכברירת מחדל פוטושופ משתמשת בדיסק הקשיח שבו מותקנת מערכת ההפעלה לשמירת הקבצים הזמניים. להשגת ביצועים טובים יותר מומלץ להתקין דיסק מהיר נוסף (עדיפות לדיסק מסוג (SSD ולהגדירו כדיסק ראשי. אם אינכם יודעים כיצד להתקין דיסק פנימי במחשב, ניתן בהחלט לחבר דיסק חיצוני בעל חיבור מהיר ולהשתמש בו כדיסק טיוטה ראשי .מומלץ לחבר למחשב דיסק מהיר בעל רוחב פס גבוה. לפני הרכישה יש לברר באילו יציאות (חיבורים) מצוייד המחשב. כדאי לדעת מהן המהירויות של חיבורים אלו:
Thunderbolt= 2x1250MB לשנייה*
Thunderbolt 2 2500MB =לשנייה*
Thunderbolt 3 5000MB =לשנייה*
טיפ 174: תיעוד היסטוריית הקובץ
כמה פעמים ביצעתם אפקט הכולל מספר רב של שלבים ולא יכולתם לחזור ולבצע אותו על תמונה אחרת, כי לא ממש זכרתם את כל השלבים? פוטושופ מאפשרת לשמור תיעוד של היסטוריית הקובץ, כך שניתן יהיה לחזור בכל שלב ולבדוק את השלבים שהביאו ליצירתו. שימושי במיוחד אם רוצים למשל להציג לחבר למקצוע את התוצאה ואת הדרך ליצירתה ,או רוצים להיזכר מה עשינו בדיוק, מבלי להסתמך על זכרוננו. כדי להפעיל את אפשרות שמירת ההיסטוריה יש לפתוח את העדפות התוכנה Preferences>History Log) מתפריט Edit בחלונות, תפריט Photoshop>Preferences במק, קטגוריה General בגירסאות מוקדמות). יש לסמן את האפשרות History Log כעת לפניך שלוש אפשרויות:
-
Metadata- היסטוריית הקובץ תישמר לתוך תגיות המידע של התמונה ותיטמע בקובץ. ניתן יהיה לצפות במידע בפוטושופ בחלון מידע אודות הקובץ (File>File Info) בקטגוריה Photoshop (בגירסאות מוקדמות לשונית .(History
-
Text File- ניתן לשמור את היסטוריית העריכה בקובץ מלל נפרד. בחירה באפשרות זו תפתח חלון ובו יש לבחור בתיקייה בה יישמרו קובצי המלל.
-
Both- ההיסטוריה תישמר הן בתגיות המידע אודות הקובץ והן כקובץ מלל .ההמלצה הכללית היא לבחור ב Metadata-כדי למנוע מצב בו כל קובץ שנערך יצר קובץ נוסף, אלא אם כן זו בחירתכם...
מתחת לאפשרויות אלו תפריט ובו ניתן לבחור מהאפשרויות הבאות:
-Sessions Onlyהמתעד את הפעולות עד לסגירת הקובץ ויציאה מהתוכנה, -Consice שומר מידע מקיף אודות הקובץ, כולל עריכות שבוצעו במועדים שונים, אך מתמצת את הפעולות.
-Detailed המקפיד לתעד את כל העריכות באריכות.
לדוגמא ,יומן שתועד באמצעות Consice ייתאר שהתמונה נגזרה באמצעות כלי הגזירה ואילו יומן מפורט (Detailed) ייתאר את מימדי הגזירה, הזוית האבחנה וכו'.
טיפ 175: סיבוב אובייקט באופן מדוייק
לסיבוב שכבה או חלק ממנה ניתן להשתמש בפקודה Free Transform מתפריט ,Editלהזיז את הסמן מחוץ לתיבה, ללחוץ ולגרור את הסמן עד להשגת הסיבוב הרצוי. העניין הוא שסיבוב השכבה באמצעות גרירה עלול להיות גס מדי ולא תמיד מדוייק. כדי להשיג דיוק מומלץ לאחר הפעלת הפקודה Free Transform ללחוץ עם סמן העכבר בשדה הסיבוב ולהשתמש במקשי החצים לתזוזות זעירות של מאית המעלה, כשמקש חץ עליון יסובב את השכבה עם כיוון השעון ומקש חץ תחתון יסובב את השכבה נגד כיוון השעון. הוספת המקש Shift למשוואה יסובב את השכבה בערכים של עשירית המעלה.
טיפ 176: טיפים לעבודה עם מברשות- חלק שלישי
בטיפים מס' 167 ו- 168סיפקנו מספר תובנות לעבודה עם מברשות. להלן טיפים נוספים לעבודה על כלים מבוססי מברשת.
-
כשכלי מבוסס מברשת (כמו כלי המכחול, כלי מברשת הערבוב, כלי מברשת ההיסטוריה וכו') נבחר בחלון הכלים, לחיצה על מקש 1 תפחית את אחוז אטימות הכלי ל ,10%-לחיצה על מקש 2 תפחית את אחוז אטימות הכלי ל 20%-וכן הלאה .לחיצה על מקש 0 תשיב את אחוז אטימות הכלי ל.100%-
-
החזקת מקש Shift ולחיצה על מקשי הספרות תשנה את אחוז אטימות זרימת הצבע .(Flow)
-
שים לב, במידה וכפתור ריסוס הצבע (Airbrush) לחוץ, לחיצה על מקשי הספרות תשנה את אחוז אטימות זרימת הצבע .(Flow) כדי לשנות את אחוז אטימות הכלי יהיה עליך להחזיק את מקש Shift בעת לחיצה על מקשי הספרות.
טיפ 177: טיפים לעבודה עם מברשות- חלק רביעי
-
כשכלי מבוסס מברשת נבחר בחלון הכלים, ניתן לשנות את שיטת שילוב הכלי באמצעות החזקת מקש Shift ולחיצה על מקש פלוס (+) במקלדת למעבר לשיטת השילוב הבאה, או מינוס (-) לחזרה לשיטת השילוב הקודמת.
-
ניתן להחליף את שיטת השילוב של המברשת באמצעות קיצורי מקלדת. לדוגמא, החזקת המקשים alt+Shift ולחיצה על מקש M תחליף את שיטת השילוב של הכלי ל-Multiply.
שימוש בקיצור המקלדת alt+Shift+S יחליף את שיטת השילוב של הכלי ל .Screen-לחזרה לשיטת שילוב Normal יש להשתמש בקיצור המקלדת .alt+Shift+N -
כדי לשרטט קווים ישרים עם כלים מבוססי מברשת יש להחזיק את מקש Shift בעת השרטוט. הזזת הסמן באלכסון בעת החזקת מקש Shift תשרטט קו אלכסוני בזוית של 45 מעלות. שים לב שהחזקת מקשShift ולחיצה בנקודות שונות תחבר בין הנקודות באמצעות קווים.
טיפ 178: טיפים לעבודה עם חלון בורר הצבע- חלק ראשון
לחיצה בתחתית חלון הכלים על ריבוע צבע החזית, או ריבוע צבע הרקע תפתח את חלון בורר הצבע. חלון זה מאפשר לבחור צבע מריבוע צבע בצידו השמאלי של החלון, או לקבוע ערכים מספריים בשדות שבצידו השמאלי של החלון.
להלן מספר טיפים לעבודה עם חלון זה:
-
בצידו הימני של חלון בורר הצבע ארבעה מודלי צבע:
CMYK ,Lab ,RGBו) HSB-האחרון לא מוצג כמודל צבע בתפריט Image>Mode בפוטושופ). -
לחיצה על אחד העיגולים שלצד אותיות מודל הצבע תציג בצידו השמאלי של החלון צבעוניות שונה .לחיצה על העיגול שלצד האות (Blue) B במודל הצבע RGB תציג דווקא את הצבעים ירוק (G) ואדום .(R) לחיצה על העיגול שלצד האות (Red) R תציג דווקא את הצבעים ירוק (G) וכחול .(B) גרירת המכוון שבפס הצבעים הסמוך תשנה את הצבעוניות בהתאם. שים לב שלכל מודל צבע היגיון שונה בשל מבנה מודל הצבע. כברירת המחדל מסומן העיגול שלצד האות (Hue) H שבמודל הצבע HSB.
-
שים לב שמודל הצבע CMYK לא זכה לעיגול בורר צבע וזאת משום שמודל צבע זה נועד להדפסה.
-
כשמודל הצבע HSB מסומן ,ניתן לגרור את העיגול שבגבולות ריבוע הצבע לקצה השמאלי של ריבוע הצבע לקבלת גווני אפור. גרירת העיגול כלפי מעלה תבהיר את הצבע (ערך B גבוה) ואילו גרירת העיגול כלפי מטה תכהה את הצבע) ערך B נמוך). גרירת העיגול ימינה תגדיל את רוויית הצבע ואילו גרירת העיגול שמאלה תקטין את רוויית הצבע.
טיפ 179: טיפים לעבודה עם חלון בורר הצבע- חלק שני
-
חלון בורר הצבע מאפשר לקבוע ערכים מספריים בשדות המתאימים. אך אם זה קשה לכם ,ניתן להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות, ללחוץ על האותיות של שמות הערוצים, או על השדה עצמו ולגרור את הסמן ימינה ושמאלה להגדלה או הקטנת הערכים .(A)
-
להגבלת תצוגת הצבעים לטווח המתאים ל Web-יש לסמן את האפשרות (B) Only Web Colors.
-
פוטושופ מציגה בתחתית החלון את הערך ההקסדצימלי של הצבע .(C) ניתן להעתיק את הצבע ולצרפו בתוכנות אחרות התומכות בערך זה) כל תוכנות Adobe ותוכנות אחרות).
-
תצוגת חלון בורר הצבע השתבשה ?סביר שלחצתם על אחד העיגולים שלצד אותיות מודל הצבע. לאיפוס החלון יש להחזיק את מקש alt כפתור Cancel יתחלף בכפתור Reset לחיצה עליו תאפס את החלון לברירות המחדל של התוכנה .(D)
טיפ 180: טיפים לעבודה עם חלון בורר הצבע- חלק שלישי
-
בחלקו העליון של החלון שני מלבני צבע. הצבע התחתון מציין את הצבע הנוכחי -(Current) הצבע שהיה קיים בריבוע צבע החזית בעת פתיחת חלון בורר הצבע .הצבע העליון ( (Newמציין את הצבע המעודכן.
-
במידה ולצד ריבוע הצבע מופיע משולש אזהרה -זהו סימן שהצבע שנבחר מחוץ לטווח הצבעים של פרופיל הצבע שנבחר בהעדפות הצבע של התוכנה. כדי לתקן את המצב יש ללחוץ על המשולש ופוטושופ תבחר את הצבע הכי קרוב הנמצא בטווח הצבעים של פרופיל זה.
-
במידה ולצד מלבן הצבע מופיעה דמות קוביה זהו סימן שהצבע איננו בטווח הצבעים המתאימים ל-.Web
-
לחיצה על המלבן התחתון תשיב את הצבע המקורי של צבע החזית .
-
הגעת לצבע הרצוי ובכוונתך להשתמש בו שוב בעתיד? זוהי סיבה מספקת ללחוץ על כפתור Add to Swatches שתוסיף את הצבע חלון דוגמיות הצבע.
טיפ 181: איתור צבע פאנטון הדומה לצבע החזית
אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב גרפיקאים היא "איך אני מוצא צבע פאנטון הזהה לצבע הפרוצס שלי?" פוטושופ מאפשרת להמיר ערכי צבע לערכי פאנטון בקלות יחסית:
-
לחץ על ריבוע צבע החזית ובחלון בורר הצבע שנפתח בחר בצבע הרצוי באמצעות הקלדת ערכי הצבע, או לחיצה על הצבע הרצוי בחלון הצבע.
-
כעת לחץ על כפתור Color Libraries בצידו הימני של החלון ובחלון שנפתח פוטושופ תבחר אוטומטית את הצבע התואם מספריית פאנטון(A) . שים לב שבתפריט Book נבחרה ספריית (B) PANTONE +Solid Coated . ספרייה זו מתאימה לנייר מבריק. לספרייה אחרת בחר מתפריט .Book אם אינך מרוצה ממידת ההתאמה של הצבע, תוכל לגלול באמצעות לחיצה על כפתורי החצים שבקצוות הסקאלה ,(C) או גרירת המכוונים שלאורכה .(D) הגעת לצבע המתאים? רשום את מספרו בצד (בדוגמא זו ,7439 C כשהאותC מציינת נייר מצופה-(Coated .
-
אגב, ניתן לעשות את הדרך ההפוכה משמע להמיר צבע מספריית פאנטון לצבע פרוצס או צבע מסך על ידי לחיצה על כפתור כפתור Color Libraries בחלון בורר הצבע, הקלדת מספר הפאנטון ולחיצה על הכפתור Picker בצידו הימני של החלון .(E) כעת יש לצפות בערכים המוצגים במודל הצבע הרצוי.
טיפ 182: הקלדת מספר צבע הפאנטון
ספריית פאנטון כוללת אלפי מאות צבעים וחיפוש אחר הצבע המבוקש עלול לגזול זמן יקר .פוטושופ מאפשרת להקליד את מספר הפאנטון והתוכנה מיד תסמן אותו בחלון. שים לב שספריית הפאנטון שנבחרה בדוגמא היא Solid Coated. לחיצה על תפריט Book תציג רשימה ארוכה של ספריות צבע נוספות ,חלקן של חברת פאנטון (Pantone) וחלקן של חברות אחרות. לפני הקלדת הצבע וודא שנבחרה הספרייה הנכונה.
טיפ 183: קיצורי מקלדת כפולים
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+L משמש להפעלת הפקודה .Auto Levels כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יישר את המלל לשמאל.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+R משמש להפעלת הפילטר Lens Correction . כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יישר את המלל לימין.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+C משמש להפעלת הפקודה Copy Merged. כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יישר את המלל לאמצע.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+? משמש להזנקת הדפדפן ופתיחת אתר התמיכה של .Adobe כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יימתח קו חוצה על המלל וכן הלאה. לקיצורי מקלדת נוספים ראה טיפים 47, 54 ולאורך המאמר.
שים לב! במידה וקיצורי המקלדת לא עובדים בדוק ששפת הקלט במחשב אנגלית.
לפוטושופ מספר קיצורי מקלדת כפולים המבצעים פעולות שונות .ודאי תשאלו, איך זה יתכן ?ובכן, כשמלל מסומן, הפעלת קיצורי מקלדת מסויימים תניב תוצאות אחרות מהמצופה .להלן מספר דוגמאות:
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+T משמש להפעלת הפקודהFree Transform
כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יציג את חלון התו .(Character)
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+B משמש להפעלת הפקודה .Auto Color כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יהפוך את המלל לשמן.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+U משמש להפעלת הפקודה
.Desaturate כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יעניק למלל למלל קו תחתי.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+I משמש להפעלת הפקודהInverse להיפוך אזור הבחירה .כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה יטה את המלל.
קיצור המקלדת Cmd/Ctrl+Shift+K משמש לפתיחת חלון העדפות הצבע (Color Settings) . כשמלל מסומן קיצור מקלדת זה ימיר את המלל לאותיות גדולות .(All Caps)
טיפ 184: שימוש נבון בפילטרים
עבודה עם קבצים גדולים עשוייה להאט גם מחשבים חזקים .פקודות התובעות זיכרון עבודה רב, או כאלו המנצלות באופן מירבי את המעבד ,או המעבד הגראפי, עלולות לגרום בשלב מסויים לקריסת התוכנה. כדי למנוע מצבים אלו מומלץ לאמץ מנהגי עבודה חכמים .לדוגמא לפני הפעלת פילטר על תמונה גדולת מימדים, מומלץ לסמן אזור מייצג בתמונה ולהפעיל את הפילטר. באופן זה משך הזמן שייקח לתוכנה לנתח את התמונה, לפני הפעלת הפילטר יהיה קצר משמעותית ואף התצוגה המקדמת תהיה מהירה. הגעת לתוצאה הרצויה?
-
אשר את החלון .(OK)
-
בטל את הפקודה .Edit>Undo
-
בטל את אזור הבחירה .(Select>Deselect)
-
הפעל את הפילטר שוב בעזרת הפקודה הראשונה בתפריט הפילטרים. לדוגמא, אם הפילטר שבחרת היה ,Gaussian Blur הפעל את הפקודה Filter>Gaussian Blur.
-
במידה והשתמשת בשכבת אובייקט חכם ,סמן את מסיכת הפילטר ומלא אותה בלבן באמצעות קיצור המקלדת Ctrl+Backspace בחלונות, או Cmd+Delete במק. באופן זה הפילטר ישפיע על כל השכבה.
טיפ 185: הצמדת שכבות וקטוריות לרשת הפיקסלים
ולאשר את החלון .(A) (OK) שים לב שאפשרות זו ממוקמת בקטגוריה General בגירסה CS6 של פוטושופ. אגב, ניתן לקבוע אפשרות זו באופן פרטני לכל כלי .בחירה בכלי צורות וקטורי תציג בסרגל אפשרויות הכלי את האפשרות(B) Align Edges , סימון אפשרות זו יצמיד את השכבה הוקטורית לרשת הפיקסלים. באופן כללי סימון אפשרות זו היא לרוב רעיון טוב.
אם אתם משתמשים בשכבות וקטוריות בעלות קצוות ישרים, כדאי לוודא שהשכבות נצמדות לרשת הפיקסלים, כדי שאלו ייראו חדות ולא מזוגזגות.
כדי לוודא שזה ייקרה יש לפתוח את העדפות התוכנה Cmd+K) במק, או Ctrl+K בחלונות). בקטגוריה Tools יש לסמן את האפשרות:
Snap Vector Tools and Transformations to Pixel Grid
טיפ 186: תאימות מירבית
בתחתית החלון באפשרות Maximize PSD and PSB File Compatibility ניתן לבחור באחת משלוש האפשרויות הבאות:
Never- פוטושופ לא תשמור עותק משוטח של הקובץ
Always- פוטושופ תשמור תמיד עותק משוטח של הקובץ
Ask- בעת השמירה פוטושופ תציג חלון ובו תשאל אם ברצונכם לשמור אותו עם תאימות מירבית .סימון האפשרותDon’t Show Again” ״ בתחתית חלון זה תקבע את הבחירה כהעדפה בחלון ההעדפות. ראוי לציין שסימון האפשרות לתאימות מירבית תנפח את משקל הקובץ (לעיתים אפילו תכפיל את נפח הקובץ!), אך עדיין חיונית בלא מעט מקרים. ניתן לבחור באפשרות Ask ובכל שמירה לקבוע אם פוטושופ תשמור עותק משוטח או לא.
שמירת קובץ בפורמט ,PSD או PSB כותבת לקובץ מאפיינים רבים, חלקם ייחודיים לגירסה בה נשמר הקובץ. אם שמרתם למשל קובץ בו יש ריבוי סגנונות שכבה -תכונה שנוספה בגירסאות הענן, משתמש המחזיק בגירסה מוקדמת של התוכנה CS6) למשל) ,לא יוכל לפתוח את הקובץ. על מנת שניתן יהיה לצפות בקובץ גם בגירסאות מוקדמות של התוכנה, ניתן לקבוע לתוכנה בחלון ההעדפות שתשמור גירסה משוטחת של הקובץ בעת השמירה. הגירסה המשוטחת מוטמעת בקובץ ומאפשרת, כאמור ,לפתוח את הקובץ בגירסאות מוקדמות יותר של התוכנה .יתרה מזו, אם אתם משתמשים בתוכנת עיבוד תמונה אחרת ,למשל לייטרום, סימון אפשרות זו חיוני להמשך עיבוד תמונה מפוטושופ .לסימון אפשרות תאימות זו פתח את העדפות התוכנה Cmd+K) במק ,או Ctrl+K בחלונות) .בקטגוריה File Handling,
טיפ 187: טיפים לעבודה עם חלון עורך מעברי הצבע- 1
-
בעבודה בחלון ערוך מעברי הצבע ניתן לשכפל תחנת צבע באמצעות החזקת מקש alt וגרירת התחנה למיקום הרצוי .(A)
-
ניתן לאחר מכן לקבוע את מיקום התחנה באופן מדוייק באמצעות קביעת ערך בשדה .(B) Location
-
ניתן למחוק את התחנה באמצעות לחיצה על כפתור (G) Delete או באמצעות גרירת התחנה כלפי מטה.
-
ניתן לערוך את צבע התחנה באמצעות לחיצה על מלבן הצבע ,(D) או באמצעות לחיצה כפולה על ריבוע הצבע של התחנה.
טיפ 188: טיפים לעבודה עם חלון עורך מעברי הצבע- 2
-
אמנם חלון עורך מעברי הצבע מאפשר ליצור מעברי צבע המותאמים לטעמו של המשתמש ,אך חלון זה מציע שלל ערכות מעברי צבע מעניינים .לחיצה על כפתור גלגל השיניים(A) תציג תפריט ובו רשימת ערכות מעברי צבע .בחירה באחת מהן תציג חלון ובו שלוש אפשרויות:
-
לחיצה על כפתור OK תחליף את מעברי הצבע הקיימים בחלון בערכה שנבחרה. זהירות! המשמעות היא איבוד כל מעברי הצבע שנוצרו על ידי המשתמש .אם זו לא כוונתכם וטרם שמרתם את הערכות- זוהי לא האפשרות הרצוייה לכם.
-
לחיצה על כפתור Append תוסיף לספרייה הקיימת את הערכה שנבחרה וזו תתווסף בתחתית חלון מעברי הצבע.
-
לחיצה על כפתור Cancel תבטל את טעינת הערכה.
-
כמו כן, ניתן להוריד מרשת האינטרנט ערכות מעברי צבע. לאיתור קבצים אלו, ניתן להקליד במנוע החיפוש את מחרוזת המילים:
Free Photoshop Gradient Presets
קישור להורדה ישירה של קובץ מעברי צבע.
את הקובץ יש למקם בתיקיית Gradients שבמיקום הבא: במק:
Users\<user>Library>Application Support>Adobe\Adobe Photoshop CC\Presets
בחלונות:
Users\<user>\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Photoshop CC\Presets -
לטעינת הקובץ יש ללחוץ על כפתור (B) Load ובחלון שנפתח לבחור בקובץ ולאשר את החלון.
טיפ 189: טיפים לעבודה עם חלון עורך מעברי הצבע- 3
-
משתמש חכם חושב על העתיד ולכן ,אם יצרתם מעבר צבע מעניין, כדאי לשמור אותו לשימוש חוזר באמצעות לחיצה על כפתור New בצידו הימני של החלון .(A) בחלון שנפתח מומלץ להעניק לו שם בעל משמעות.
-
אם אתם רוצים להיפטר מאחד ממעברי הצבע, אולי בגלל שהמעבר לא לטעמכם, או שהוא לא בשימוש, ניתן להחזיק את מקש alt וללחוץ על המעבר בחלון המעברים. החזקת מקש alt והנחת הסמן מעל אחד המעברים תשנה את צורת הסמן למספריים .(B)
-
במידה וערכתם מעבר צבע קיים וברצונכם לשוב למעבר ההתחלתי, במקום ללחוץ על כפתור ,Cancel כדאי להחזיק את מקש -alt בשלב זה כפתור Cancel יתחלף בכפתור (C) Reset לחיצה עליו תאפס את המעבר לתצורתו ההתחלתית.
טיפ 190: שתי שיטות להיפוך מעבר צבע
חלון עורך מעברי הצבע מאפשר להפוך את כיוון מעבר הצבעים באמצעות גרירת המכוון השמאלי התחתון ימינה עד לקצה וגרירת המכוון הימני שמאלה עד לקצה. אגב ,מומלץ בשלב ראשון לגרור את אחד המכוונים עד למחצית הדרך, כדי שניתן יהיה לבקלות לגרור את המכוון מולו לכיוון הנגדי ורק אז להשלים את גרירתו לצד הנגדי.
אבל רג,ע לרוב לא כדאי להתאמץ. אישור החלון (OK) יציג את חלון מילוי מעבר הצבעים. בשלב זה ניתן לסמן את האפשרות Reverse כדי להפוך את כיווניות המעבר .(A)
טיפ 191: שיטות להחלקת מעבר צבע
בטיפ מס' 83 הצבענו על בעיה הקשורה במעברי צבע. כזכור, יצירת מעברי צבע בפוטושופ יוצרת לעיתים עיוותי צבע מוזרים המתבטאים בפסים לרוחב המעבר .בטיפ ההוא הצענו לנסות סימון של האפשרות Dither ובמקרים מסויימים להוסיף רעש מכוון למעבר לשיבוש פסים אלו. דרך נוספת היא לקבוע ערך החלקה (Smoothness) נמוך- או לגרור את מכוון ההחלקה (הזמין באמצעות לחיצה על כפתור החץ שבקצה השדה) שמאלה. על פניו נדמה שפעולה זו הפוכה להגיון, בפועל ההחלקה עלולה ליצור תופעות לוואי ביניהן אותם פסים.
טיפ 192: מחיקה והוספת מסיכת פילטר
באמצעות לחיצה עם לחצן ימני בעכבר על המסיכה ובחירה בפקודה .Delete Filter Mask
ניתן להשיב את מסיכת הפילטר בכל עת באמצעות לחיצה עם לחצן ימני בעכבר על המילים Smart Filters הממוקמות מתחת לדמות השכבה ובחירה בפקודה Add Filter Mask בתפריט שהנשלף.
המרת שכבה לשכבת אובייקט חכם והפעלת פילטר מתפריט הפילטרים, או התאמה מתפריט Image>Adjustments מצמידה לשכבה באופן אוטומטי מסיכת פילטרים .מסיכה זו מאפשרת לבטל השפעת הפילטר ו/או ההתאמה באופן חלקי או באופן מלא באמצעות כלי הצביעה או כלי מעבר הצבעים. הבעיה היא שמסיכה זו מוצמדת מתחת לדמות השכבה וגוזלת שטח תצוגה בחלון השכבות. במידה ואין בכוונתך להשתמש בה ,ניתן למחוק אותה
טיפ 193: חיסכון בשטח תצוגה בחלון השכבות
כאמור, מחיקת מסיכת פילטר שאיננה בשימוש עשוייה לחסוך בשטח תצוגה בחלון השכבות ותאפשר להציג יותר שכבות בחלון השכבות .אבל יש שתי שיטות נוספות המאפשרות להציג יותר שכבות בחלון השכבות- אחת מהן היא להסתיר את תצוגת שמות הפילטרים ו/או ההתאמות באמצעות החזקת מקש alt ולחיצה על כפתור החץ בקצה הימני של חלון השכבות. פעולה זו אף 'תסגור׳ תיקיות פתוחות ותסתיר תכולתן בחלון השכבות) אך תמשיך להציגן במסמך כמובן). בדוגמא -רשימת השכבות כשסגנונות השכבה מוצגים ומשמאל לאחר הסתרת תצוגתם.
טיפ 194: מעבר בין מסיכה לשכבה
לאורך סדרת טיפים זו סיפקנו לא מעט טיפים על מסיכות. אחד מקיצורי המקלדת השימושיים ביותר נוגעים למעבר בין סימון המסכה לסימון השכבה .כשהשכבה מסומנת ומוצמדת לה מסיכה, שימוש בקיצור המקלדת Cmd+\ במק ,או Ctrl+\ בחלונות יסמן את המסיכה. פעולה זו דומה ללחיצה על דמות המסיכה בחלון השכבות. לעומת זאת, למעבר מסימון מסיכה לסימון שכבה ניתן להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+2 במק, או Ctrl+2 בחלונות. פעולה זו זהה ללחיצה על דמות השכבה בחלון השכבות או על הערוץ המשולב בחלון הערוצים.
טיפ 195: קביעת מיקום ומימדי שכבה באופן מדוייק
פוטושופ מאפשרת שינוי מימדי שכבה באופן ידני באמצעות הפקודה Free Transform מתפריט .Edit אמנם התוכנה מאפשרת לשנות את מימדי השכבה באופן מדוייק יותר באמצעות קביעת אחוזי השינוי בסרגל אפשרויות הכלי ,אך רק בגירסאות האחרונות נוספה האפשרות לקבוע את מימדי השכבה ביחידות מידה שאינן אחוזים. כדי לעשות זאת יש לסמן את השכבה בחלון השכבות ולהציג את חלון Properties מתפריט .Window כעת ניתן לקבוע את המימדי בשדות הרוחב (W) והגובה .(H) שים לב שאם יחידות המידה בסרגלים הן פיקסלים ,יחידות המידה שיוצגו הן אינצ'ים. אך זה לא צריך להפריע ,כל שיש לעשות הוא להקליד את המידה בתוספת יחידות המידה, לדוגמא 30mm לשלושים מילימטר,8cm לשמונה סנטימטרים וכן הלאה. בנוסף בשדות ציר ה X-וה Y-ניתן לקבוע מיקום מדוייק של השכבה ביחס לפינה השמאלית העליונה של המסמך) אלא אם כן הוזזה נקודת האפס).
טיפ 196: נעילת מספר שכבות
לעיתים יש צורך בנעילת שכבה אחת או יותר כדי שזו) או אלו) לא יזוזו , או ייערכו .כידוע ניתן לבצע מספר נעילות לשכבה. הנעילה האולטימטיבית, זו שאיננה מאפשרת הזזה או צביעה של השכבה נמצאת בקצה הקטגוריה Lock שבראש חלון השכבות .עד כאן מוכר וידוע, אך האם ידעתם שניתן לנעול מספר שכבות וקבוצות שכבות בבת אחת? כדי לעשות זאת יש להחזיק את מקש Cmd במק, או Ctrl בחלונות וללחוץ על השכבות לנעילה ולבסוף ללחוץ על כפתור המנעול, או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+? במק ,או Ctrl+? בחלונות. ניתן לשחרר נעילה זו באותו אופן.
טיפ 197: 'הפשטת' תמונה מתגיות המידע אודותיה
מרבית הצלמים מצמידים לתמונות שהם מצלמים תגיות מידע למטרות שונות .חלק מתגיות המידע מוצמדות לתמונה כברירת מחדל והן נוגעות למידע אודות הצילום עצמו (מהירות התריס, מפתח צמצם ,מודל המצלמה וכו'). ניתן לצפות בנתונם אלו באמצעות הפעלת הפקודה File Info מתפריט File וסימון בקטגוריה .Camera Data אם אתם רוצים לשלוח ללקוח תמונה מבלי להסגיר פרטים אודות המצלמה ונתוני הצילום שלכם, כל שעליכם לעשות היא לבחור את תכולת התמונה (Select>All) ולהעתיק אותה ללוח ,(Edit>Copy) כעת יש ליצור מסמך חדש (File>New) ולאשר את החלון ללא כל שינוי .(OK) כעת יש לצרף את התמונה באמצעות הפקודה Paste מתפריט .File בשלב זה, הפעלת הפקודה File Info מתפריט File וסימון בקטגוריה Camera Data יציג חלון ריק מנתונים.
טיפ 198: הרחבת חלון שכבת התאמה
הוספת שכבת התאמה כמו Hue/Saturation ,Levels ,Curves וכו' מציגה את חלון ההתאמה במימדי ברירת המחדל.
אם רוצים לדייק ,למשל, בגרירת המכוונים חלון ההתאמה Black & White יש למקם את הסמן בקצה צידו השמאלי של החלון ולגרור את קצהו שמאלה.
ראוי לציין שההתאמה Curves מאפשרת הגדלת החלון באופן משמעותי- מה שמאפשר הנחת יותר נקודות על העקומה וגרירתן באופן מדוייק יותר.
טיפ 199: שני סודות שכדאי להכיר על מילוי מודע תכולה
אם אי פעם השתמשתם באפשרות Content Aware שבחלון הפקודה Fill למילוי אזור במידע מהתמונה ,ודאי שמתם לב שהתוכנה לעיתים לא מצליחה במשימה ,משיארה עקבות סביב אזור הבחירה, או פשוט ממלאת את המקום במידע לא מתאים .על מנת להשיג תוצאה טובה כדאי לנסות את שני הטיפים הבאים: הראשון ממליץ לפני הפעלת הפקודה להרחיב מעט את אזור הבחירה באמצעות הפקודה Expand מתפריט .Select>Modify
בחלון שנפתח יש לקבוע ערך קטן 3-10) פיקסלים) .כעת יש להפעיל, כאמור, את הפקודה Fill מתפריט ,Edit בחלון שנפתח בתפריט Contents (תפריט Use בגירסאות ישנות) יש לבחור ב Content-Aware-לוודא שהאפשרות Preserve Transparency איננה מסומנת ושאטימות הפקודה היא100% ולאשר את החלון .(OK)
טיפ 200: עוד סוד שכדאי להכיר על מילוי מודע תכולה
כאמור ,שימוש באפשרות Content Aware שבחלון הפקודה Fill למילוי אזור במידע מהתמונה עלול להיכשל במקרים מסויימים. פקודה זו מבצעת ניתוח של התמונה ומשלימה מידע מאזורים אחרים בתמונה. מה שלא ידוע על פקודה זו שהיא אקראית ומניבה תוצאה שונה בכל הפעלה. מסיבה זו, אם התוכנה לא הצליחה במילוי הראשון, כדאי לנסות להפעיל את הפקודה מספר פעמים .במידה ורוב התוצאה טובה מלמבד אזור קטן לא כדאי להמשיך בנסיונות, אלא להיעזר בכלי מברשת הריפוי הנקודתי כדי לתקן את האזור.
תגיות: פוטושופ, טיפים, טריקים, סודות, מלל, טקסט, סגנון, מברשת הריפוי, מילוי מודע תכולה, שכבת התאמה, תגיות מידע, קיצורי מקלדת, פונט, גופן, פונטים, גופנים, נעילת שכבה, ערכה, מסיכה, מסיכת פילטר, מעבר צבע, תצוגה, ענן, תאימות, בלוק, בדיקת איות, מלל על גבי מסלול, יגאל לוי, פוטושופמאסטר, Font ,Character, Baseline Shift, Faux, Hebrew, Style , Warp, Paragraph Text , Preferences, Yigal Levi, History Log, Brush, Color Picker, Filter Mask, Healing Brush, Mask, Content-Aware, Pantone, Preserve Transparency, Scratch Disks, Mask, Type Effect, Photoshopmaster, Memory, HUD, Replace Contents, Smart Object, Subtract Front Shape, Combine Shapes, Exclude Overlapping Shapes, Copy Layer Style, Paste Layer Style, Delete Cropped Pixels, Crop, Save, Open as Smart Object , Camera Raw, ACR, DNG, Path, Properties, Paste Special, Hue Wheel, Export Clipboard