top of page

מה חדש באילוסטרייטור גירסה 29.5

עודכן: לפני 11 דקות

גירסה 29.5 של אילוסטרייטור מציגה מגוון שדרוגים מרשימים: תכונות שעד כה היו זמינות בבטא, כגון מילוי צורה גנרטיבי, יצירת תבניות גנרטיביות ופיתוח סצנות, נושאים וסמלים בהתבסס על תיאור מילולי – שופרו והועשרו. בנוסף, העדכון כולל אפשרות להוספת קידומות אוטומטיות לשמות משטחי עבודה ביצוא, חידוש מרענן בחלון הצבעים, שיפורי ביצועים ועוד. זהו, ככל הנראה, העדכון המשמעותי האחרון לפני ההשקה המשמעותית המתוכננת לחודש יוני.

 

האם לעדכן?

לפני הכל שימו לב! אין לראות במאמר זה כל המלצה לעדכון התוכנה. מטרת המאמר לפרט אודות החידושים בגירסה זו בלבד. ההמלצה הקבועה שלנו היא להמתין לפחות שבועיים, לבדוק אם דווחו באגים משמעותיים ורק אז להחליט אם לעדכן.

לעדכון התוכנה יש קודם לסגור אותה ( (Cmd+Q במק או Ctrl+Q בחלונות). כעת יש לפתוח את לוח הבקרה של הענן היצירתי. ניתן לעשות זאת מכל תוכנת Adobe גם באמצעות הפעלת הפקודה Updates מתפריט Help.

כעת, בצידו הימני של החלון יש ללחוץ על כפתור View Updates ולאחר ללחוץ על כפתור (A) Update שלצד illustrator v 29.5.

 

מילוי צורה גנרטיבי משופר

גירסה 29 הציגה מאפיין חדש המאפשר למלא צורה וקטורית בעיצוב משלכם באמצעות תיאור מילולי. הבינה המלאכותית מנתחת את הצורה וממלאת אותה בהתאם לצורה ואפילו מציעה להשלים לכם את התיאור להשגת תוצאות טובות ויצירתיות יותר. תכונה זו יצאה מגירסת הבטא ועדכון זה משפר אותה. בדוגמא הבאה, כדי לבחון את התכונה יצרנו צלליות של ג׳יראף, אריה ופיל לצד כותרת ושמש.

איך זה עובד?

  1. יש לבחור בכלי החץ השחור ולסמן את כל הצורות ולקבץ אותם באמצעות הפקודה Group מתפריט Object.

  2. כעת, בשורת המשימות ההקשרית (שאם איננה מוצגת זמינה באמצעות הפקודה Contextual Task Bar מתפריט Window) יש ללחוץ על כפתור Gen Shape Fill.

  3. יש להקליד את תיאור העיצוב המבוקש - אנחנו הקלדנו urban zoo, colorful, summer (A) רגע לפני שאתם מאשרים ניתן לבצע התאמות נוספות: לחיצה על כפתור עוצמת ההתאמה לצורה (B) תציג חלון (C) בו ניתן לקבוע עד כמה התוצאה תהיה קרובה לצורה שנבחרה ואת רמת הפירוט.

  4. לחיצה על כפתור הפניה לסגנון (D) תציג חלון ובו ניתן לבחור באובייקט או תמונה מהמסמך בסגנון שאתם מייעדים לתוצאה - זוהי בפועל הפנייה להשראה המרמזת לבינה המלאכותית את אופי התוצאה הרצוייה. לחיצה על כפתור Effects בתחתית אותו חלון תאפשר לבחור מבין 9 אפקטים שונים.

  5. לחיצה על כפתור גלגל השיניים (E) תפתח את חלון המילוי מבוסס הבינה המלאכותית (Gen Shape Fill) המציג אפשרויות נוספות.

  6. לחיצה על כפתור (F) Generate תיעזר במנגנון הבינה המלאכותית כדי ליצור תוצאה בהתאם לתיאור המילולי וההגדרות. חלון Properties יציג שתי תוצאות נוספות.

  7. ראוי לציין שניתן גם לוותר על הקלדת התיאור והבינה המלאכותית תחליט על המילוי על בסיס הצורות שבקבוצה - התוצאות שקיבלנו היו לא פחות טובות...

    משמאל איור המקור ומימין לאחר שימוש בתיאור מילולי ולחיצה על כפתור Generate
    משמאל איור המקור ומימין לאחר שימוש בתיאור מילולי ולחיצה על כפתור Generate
 

יצירת תבניות גנרטיביות משופרת

הגירסאות האחרונות של אילוסטרייטור הציגו את חלון מילוי התבנית מבוסס הבינה המלאכותית. עדכון זה משחרר תכונה זו מגירסת הבטא ומשפר את יצירת התבניות הווקטוריות באמצעות תיאור מילולי.

איך זה עובד?

  1. יש לבחור בכלי החץ השחור ולסמן את הצורה למילוי בדוגמא זו סימנו באמצעות כלי המסלולים את התיק (A). כעת יש להפעיל את הפקודה Generate Patterns מתפריט Object>Pattern. בשלב זה ייפתח חלון יצירת תבניות. שימו לב שהפקודה להצגת חלון זה זמינה גם באמצעות לחיצה על התפריט הצדדי בחלון Swatches.

  2. בשלב זה יש להקליד את תיאור התבנית הרצויה - אנחנו הקלדנו את המשפט פרחים אדומים ועלים ירוקים על רקע צהוב (B).

  3. רגע לפני שאתם מאשרים את יצירת התבנית תוכלו להגדיר מספר העדפות - לחיצה על כפתור הצבעים (C) תציג חלון ובו ניתן לבחור מתוך ערכת צבעים (D), מס׳ צבעים (E) או לקבוע צבעים מסויימים (F).

  4. לחיצה על כפתור האפקטים (G) תציג חלון ובו ניתן לבחור באחד משלושה אפקטים (H).

  5. לחיצה על כפתור ההגדרות (I) תפתח את חלון ההגדות (J) ובו ניתן לקבוע את מידת צפיפות התבנית.

  6. להחלת הנחיית המלל יש ללחוץ על כפתור Generate (K).

  7. לאחר מספר שניות אילוסטרייטור הציגה תוצאה וחלון Properties הציג שתי תוצאות נוספות.

  8. ראוי לציין שהתבנית הנבחרת נוספת לחלון Swatches כדי שתוכלו לשוב ולהשתמש בתבנית בהמשך תהליך העיצוב. ניתן לערוך את התבנית בעזרת לחיצה כפולה על דמות התבנית בחלון Swatches. בשלב זה ייפתח חלון Pattern Options.

 

יצירה משופרת של סצנות, נושאים וסמלים

בדומה לשתי התכונות הקודמות גם כאן מדובר בשיפור בלבד. האפשרות ליצירת איורים וקטוריים באילוסטרייטור יצאה משלב הבטא וכעת יוצרת באמצעות הנחיית מלל תוצאות מפורטות ואיכותיות יותר.

איך זה עובד?

  1. את המאפיין הבא ניתן להפעיל ישירות מחלון Properties או באמצעות שורת המשימות ההקשרית. אם אינכם רואים אותה הפעילו את הפקודה Contextual Task Bar מתפריט Window.

  2. ניתן שרטט מלבן או ריבוע במימדי היצירה המבוקשים או פשוט ללחוץ על כפתור Generate Vectors (A).

  3. בחלון שנפתח יש להקליד את התיאור המבוקש, ניתן להקליד גם בעברית, בשלב ההקלדה החלון יציע להשלים את המשפט שלכם עם תיאור יצירתי כלשהו - אינכם חייבים להשתמש בהצעותיו, אך בהחלט ניתן ללמוד מהן... (B). בקטגוריה Content Type תוכלו לבחור בסוג היצירה שאתם מבקשים ליצור (C):

    Subject - אובייקט גראפי ללא רקע

    Scene - סצינה הכוללת את התיאור שהקלדתם בתוספת התרחשות בדומה לדוגמא.

    Icon - אייקון (דמות המייצגת רעיון, סמל)

  4. מכוון Detail מאפשר לקבוע את רמת הפירוט (D). כברירת מחדל רמת הפירוט של היצירה נמוכה באופן יחסי. ראוי לציין שלא תמיד רמת הפירוט באה לידי ביטוי באופן קיצוני. גרירת המכוון ימינה תגדיל את הפירוט וכ את זמן היצירה.

  5. רגע, לא לאשר עדיין את החלון...

    מימין: ‬רמת‭ ‬פירוט‭ ‬נמוכה (ברירת‭ ‬המחדל)‭ ‬ומשמאל‭ ‬רמת‭ ‬פירוט‭ ‬מירבית‭.‬ אמנם‭ ‬ההבדל‭ ‬ניכר‭,‬ אך‭ ‬לא‭ ‬תמיד‭ ‬נרצה‭ ‬רמת‭ ‬פירוט‭ ‬גבוהה


סגנון: במקרים מסוימים נרצה ליצור איור בהשראת תמונה או יצירה אחרת. הקטגוריה Styles מאפשרת לנו לאפיין את היצירה. לחיצה על כפתור הפניית הסגנון (Style Reference) (A) ולאחר לחיצה על כפתור (B) Choose Assets ובחירת התמונה הרצוייה תדגום את סגנון התמונה (C). כעת לחיצה על כפתור Generate (D) תיצור איור בהתאם לתיאור ובהתאם לסגנון הנדגם (E). בדוגמא דגמנו ציור של אנדי וורהול והתוצאה, לפחות מבחינה צבעונית, דומה.

שימו לב, במידה ואינכם מעונייניםלדגום סגנון מסויים, לחיצה נוספת על כפתור Style Reference (A) תציג רשימה של סגנונות מעניינים, בחירה באחד מהם תיצור בהשראת ססנון זה.

הערה: לדוגמא זו צירפנו את התוצאה. בפועל היא תופיע במשטח העבודה ולא בחלון היצירה.

אפקטים: הקטגוריה Effects מאפשרת להוסיף לתמונה אפקט בסגנון מסויים, למשל, תלת־מימד, עיצוב שטוח, שרבוט או מפוקסל. לחיצה על הקטגוריה (A) תציג (נכון לכתיבת שורות אלו) 9 סגנונות שונים. בדוגמא שלפניכם בחרנו ב-Pixel Art (B) והתוצאה אכן מפוקסלת... כל‭ ‬התוצאות‭ ‬מתקבלות‭ ‬במשטח‭ ‬העבודה‭ ‬לאחר‭ ‬לחיצה‭ ‬על‭ ‬כפתור‭ ‬Generate‭ ‬שבתחתית‭ ‬החלון‭.‬


ערכת צבעים: הקטגוריה (A) Color and Tone מאפשרת למקד את הבינה המלאכותית בצבעים מסוימים, למשל צבע מותג, או גוונים חמים או קרים. בחירה בקטגוריה זו תציג בראש החלון תפריט לבחירה בערכות צבע (גווני אפור, גוונים קרים, חמים, רוויים, דהויים ועוד) (B). תפריט No. of Colors מאפשר להגביל את הצבעוניות של היצירה למספר צבעים (C) ולחיצה על כפתור ההוספה (+) תאפשר לבחור בצבעים מסויימים מחלון דוגמיות הצבע. בדוגמא זו קבענו 5 צבעים, לחצנו על כפתור ההוספה ובחרנו צבע וחזרנו על התהליך עד לבחירת כל 5 הצבעים (D). התוצאה מורכבת מ-5 הצבעים שבחרנו (E).

 

שיפורי ביצועים

אם נדמה לכם שבכל גירסה ועדכון התוכנה הופכת וכבדה, מגושמת ואיטית יותר - אתם לא לבד. ריבוי תכונות ומאפיינים ושילובה של בינה מלאכותית אכן עשויים להכביד על כל תוכנה ואילוסטרייטור לא יוצאת דופן. יחד עם זאת ב-adobe מבינים שמהירות היא שם המשחק ובעדכון זה שולבו השיפורים הבאים:

  1. תפריטים - תפריטים ראשיים ותפריטי הקשר נפתחים ומגיבים מהר יותר. הניווט בתפריט Type > Font ובתפריט Font תלוי-ההקשר חלק ומהיר יותר.

  2. חלונית הקישורים (Links) - חוויית הגלילה בחלון זה מהירה יותר. החלונית מתעדכנת בזמן אמת כאשר אתם משנים נכסים מוטמעים ומקושרים - כולל אלה מכונני רשת.

  3. אפקטים - פקודות העיוות מתפריט Effect > Distort & Transform ו-Warp מתפריט Effect ופעולות המיזוג הזמינות באמצעות תפריט Object>Blend מוחלות ומרונדרות מהר יותר גם כשהעצם בעל מספר מילויים וקווי מתאר.

 

שיפורים בהשראת משתמשים

ב-Adobe הכריזו לאורך השנים שהם מחוייבים להשתפר כל הזמן כדי לענות לצרכי המשתמשים המשתנים עם הזמן. חלק ניכר מהשיפורים בכל תוכנות Adobe נובע מבקשות משתמשים. הנה מספר שיפורים שנוספו בעדכון זה:

  1. השלמת ערכי צבעים - חלון Color הזמין מתפריט Window מאפשר להקליד קוד הקסדצימלי, רק שהוא משלים את המספר באופן אוטומטי - למשל, הקלדת הספרה 1 ולחיצה על מקש Enter/Return תשלים את המספר ל-111111. הקלדת 123 תשלים ל-112233.

  2. המרת ערכי צבעים - אילוסטרייטור יודעת כעת לקבל צבעים בפורמטים שונים ולהמיר אותם לקוד הקסדצימלי. למשל, הקלדת הערך הדצימלי 12,255,09 ולחיצה על מקש Enter/Return תיצור צבע ירוק (0cff09).

  3. המרת שמות צבעים לערכים - אם אתם לא יודעים ערכי צבע מדוייקים, תוכלו להקליד את שמם מרשימה של 148 צבעים ואילוסטרייטור תדע להמירם לצבע הרצוי. אילוסטרייטור לוקחת מאפיין זה צעד קדימה ומאפשרת להשלים את שם הצבע - הקלידו למשל Ye וליחצו על מקש Enter/Return ואילוסטרייטור תשלים לצהוב. שימו לב שלא תמיד זה עובד - אם תקלידו למשל Gr והתכוונתם לירוק - תופתעו ודאי לקבל אפור (Gray)...

 

הוספת קידומות לשמות משטחי עבודה במהלך הייצוא

עד כה ייצוא קבצים מאילוסטרייטור השתמש בשם הקובץ כתחילית לשמות הקבצים המיוצאים. החל בעדכון זה ניתן להוסיף את שמות משטחי העבודה לשמות הקבצים - קח תוכלו לזהות טוב יותר, למשל, את גדלי הקבצים המיוצאים, אם אלו נכללו בשם משטח העבודה.

איך זה עובד?

  1. יש להפעיל את הפקודה Export for Screens מתפריט File>Export.

  2. בחלקו השמאלי של חלון הייצוא יש לבחור את משטחי העבודה הרצויים (A) או את טווח משטחי העבודה (B).

  3. יש לבחור במיקום שמירת הקבצים (C), בפורמט הרצוי (D), ניתן לבחור אף בתחילית לשם הקובץ (E) וללחוץ בתחתית החלון על כפתור הייצוא (F).



Comments


bottom of page