פקודות נסתרות בפוטושופ 17- Perspective Warp

עודכן: 28 בנוב׳ 2021

פוטושופ מספקת מספר פקודות שביכולתן לשנות את המציאות כפי שהיא נתפסת בעיני המתבונן. הפקודה Perspective Warp ‬מאפשרת לערוך את הפרספקטיבה בתמונה ובפועל לשנות את זווית הראייה של הצופה. פקודה זו מאפשרת ליצור אשליית עומק ומרחב שונה מהמצולם ולהתאים אובייקט לסצינה וההיפך.

במאמר זה נציג דרכים לשימוש בפקודה זו כדי לתקן עיוותים גיאומטריים בבניינים, לשנות את זוית הצילום של אובייקטים וליצור ערימה של קופסאות מתמונה של קופסה אחת.

 

לפני‭ ‬הכל

על מנת להשתמש בפקודת עיוות זו עליכם לוודא שאתם משתמשים באחת מגירסאות הענן של פוטושופ. אל דאגה, לא מדובר בפקודה חדשה, אלא כזו הקיימת מגירסת הענן הראשונה של פוטושופ. פקודה זו נעזרת המעבד הגראפי של פוטושופ ולכן אם הפקודה מעומעמת אצלכם, יש לפתוח את העדפות התוכנה (Cmd+K במק, או Ctrl+K בחלונות) ובקטגוריה Performance יש לוודא שהאפשרות Use Graphics Processor מסומנת.

 

01 תיקון עיוותים גיאומטריים לבניינים

תמונות שצולמו בעדשה רחבת זוית, או מזוית לא מחמיאה עלולות להציג, למשל, בניינים באופן מעוות. הפקודה Perspective Warp מתפריט Edit מאפשרת לתקן את הפרספקטיבה בתמונה וליצור מראה שונה מזוית הראייה של הצופה. בדוגמא הבאה תמונת בניין שניתן להוריד מקישור זה.

  1. בשלב ראשון יש להמיר את שכבת הרקע לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter. המרת השכבה לשכבת פילטרים חכמה תאפשר לנו לערוך את העיוות בכל שלב.

  2. כעת יש להפעיל את הפקודה Perspective Warp מתפריט Edit. בשימוש ראשון פוטושופ תציג חלון המסביר את השימוש בפקודה זו- ניתן ללחוץ על כפתור ה-X שבקצה ההסבר כדי לסגור את החלון.

  3. בשלב זה יש ללחוץ בכל מקום במסמך כדי ליצור מלבן ולאחר יש לגרור את נקודות הפינה בתיבה כדי שיתאימו לאחד מצידי הבניין - בדוגמא זו בחרנו בפאה הימנית של הבניין (A). שימו לב שניתן להיעזר במקשי החצים כדי לדייק במיקום כל נקודה.

  4. לאחר מכן, מאחר והעיוות מתבצע על כל התמונה, מומלץ לגרור את הנקודות מחוץ לגבולות קצה הבניין - כדאי להיעזר בקווי העזר הפנימיים בתיבה כדי ליישר אותם לחלונות בבניין עצמו. זוהי הדרך לוודא שהפרספקטיבה של האזור שסימנתם נכונה (B).

  5. כעת יש ליצור מלבן נוסף באמצעות לחיצה וגרירת הכלי אלכסונית. לרוב פוטושופ תצמיד באופן אוטומטי את המישור החדש למישור הקודם. במידה וזה לא קרה, אל דאגה, יש לגרור את הנקודה העליונה בתיבה כך שתפגוש את הנקודה העליונה במישור הראשון שיצרתם - פוטושופ תדגיש את אחד האנכים בכחול ושחרור הסמן יחבר בין שני המישורים. גם כאן יש להתאים את התיבה לבניין ולהיעזר בקווי העזר בתיבה ובחלונות הבניין (C). לאחר יש לגרור את הנקודות מחוץ לגבולות התמונה (D).

  6. בשלב זה, מבט בסרגל אפשרויות הכלי יציג שאתם במצב Layout המאפשר יצירת המישורים (E). לחיצה על כפתור Warp תאפשר לכם לערוך את המישורים (F). אמנם ניתן לגרור כל נקודה למיקום הרצוי, אך מומלץ בשלב ראשון ללחוץ ולהחזיק את מקש Shift וללחוץ על הקו האנכי האמצעי המחבר בין שני המישורים- פוטושופ תסמן אותו בצהוב ובכך תסמן ששני המישורים מחוברים. כעת גרירת אחת הנקודות שעל האנך הצהוב זה תזיז את כל המישור ותאפשר שינוי הפרספקטיבה (G).

  7. לחיצה על שאר האנכים כשמקש Shift לחוץ תיישר את האנכים. בשלב זה ניתן לגרור את כל אחת מהנקודות במעטפת להתאמת מראה הבניין למראה הרצוי ולבסוף יש ללחוץ על מקש Enter/Return לאישור העיוות.

  8. לסיום ניתן לבחור בכלי הגזירה ולגזור את התמונות כך שלא יישארו חללים לבנים סביב הבניין. לחילופין ניתן לשכפל את השכבה ולהמיר אותה לשכבה רגילה באמצעות הפקודה Rasterize מתפריט Layer>Smart Objects.

  9. כעת יש לסמן את האזורים הלבנים באמצעות כלי הלאסו או כל כלי בחירה אחר ולהפעיל את הפקודה Content aware Fill מתפריט Edit ולאשר את החלון שנפתח.

למטה מימין תמונת המקור ומשמאל לאחר תיקון הפרספקטיבה באמצעות הפקודה Perspective Warp.

באמצעות מספר שלבים הצלחנו לבצע תיקון לעיוותים גיאומטריים ולתרום למראה ישר ומכובד יותר של הבניין.

 

02 יישור אובייקטים

לא‭ ‬תמיד‭ ‬חומר‭ ‬הגלם‭ ‬שקיבלנו‭ ‬מצולם‭ ‬בזוית‭ ‬הרצוייה‭. ‬הפקודה‭ ‬Perspective Warp‭ ‬מספקת‭ ‬כפתורים‭ ‬ליישור‭ ‬אוטומטי‭ ‬של‭ ‬אובייקטים‭. ‬את‭ ‬התמונה‭ ‬שבדוגמא‭ ‬ניתן‭ ‬להוריד‭ מהקישור‭ ‬הבא.

  1. יש להפעיל את הפקודה Perspective Warp מתפריט Edit. יש ללחוץ במסמך או ללחוץ ולגרור את הכלי אלכסונית ליצירת מישור ולאחר לגרור את נקודות הפינה לפינות האובייקט בהתאם לדוגמא (A).

  2. בשלב זה יש ללחוץ בסרגל אפשרויות הכלי על כפתור Warp כדי שניתן יהיה לערוך את המעטפת (B). אך במקום לגרור את הנקודות שעל גבי המעטפת כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור העיוות האוטומטי בעל הדמות של שני קווים החוצים שני קווים (C). פוטושופ תיישר את האובייקט אנכית ואופקית. כל שנותר הוא ללחוץ על מקש Enter/Return לאישור העיוות.

  3. שימו לב שלצד כפתור היישור המלא שני כפתורים נוספים- האחד מיישר באופן אנכי בלבד (D) והשני באופן אופקי בלבד (E).

  4. כעת ניתן לגזור את התמונה באופן שלא יישארו חללים לבנים, או לסמן חללים אלו באמצעות כלי הלאסו ולמלא אותם במידע דומה באמצעות הפקודה Content Aware Fill מתפריט Edit.

 

03 תיקון פרספקטיבה להתאמת אובייקט לסביבה

בתרגיל הבא נמקם תמונה של רכב מתמונה אחת (A) בכביש מתמונה אחרת. הבעיה בדוגמא זו שהרכב שמיקמנו בתמונת הכביש לא צולם בזוית המתאימה (B). לעזרתנו נחלצת הפקודה לתיקון פרספקטיבה.

את תמונת הרכב שבדוגמא ניתן להוריד מקישור זה ואת תמונת הכביש ניתן להוריד מקישור זה.

  1. בשלב ראשון יש להפריד את הרכב מהרקע בכל דרך הנוחה לך, אם באמצעות הפקודה Subject מתפריט Select ואם באמצעות כלים אחרים. אנחנו השתמשנו בכלי המסלולים.

  2. לאחר יצירת אזור בחירה מהרכב יצרנו ממנה שכבה באמצעות קיצור המקלדת Cmd+J במק, או Ctrl+J בחלונות.

  3. כעת יש להמיר את השכבה לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter.

  4. בשלב זה יש להעתיק את השכבה (Edit>Copy), לעבור לתמונת הכביש ולצרף (Edit>Paste).

  5. כפי שניתן לראות הרכב לא נוסע בכיוון הנכון (B) ולכן בשלב ראשון יש להפוך את השכבה אופקית באמצעות הפקודה Flip Horizontal מתפריט Edit>Transform.

  6. כעת יש להפעיל את הפקודה Perspective Warp מתפריט Edit. בשלב זה יש לחזור על התהליך שתואר בתרגיל הקודם, משמע ללחוץ בגבולות המסמך כדי ליצור את המישור ולאחר לגרור את נקודות הפינה כך שיתאימו לקצוות גב הרכב.

  7. כעת, ליצירת המישור השני יש ללחוץ שוב ולאחר לגרור את נקודת הפינה כך שתתחבר לנקודת הפינה של המישור הקודם - פוטושופ מיד תצמיד גם את הנקודה השניה וכל שנותר הוא לגרור את שתי הנקודות הנותרות כך שיתאימו לרכב (1). שימו לב שהמעטפת חורגת מגבולות הרכב כדי להכיל גם את המראות.

  8. בסרגל הכלים יש ללחוץ על כפתור Warp. בשלב זה יש להחזיק את מקש Shift וללחוץ על האנך האמצעי המחבר בין שני המישורים - פוטושופ תדגיש אותו בצהוב וכעת ניתן לגרור את אחת מהנקודות שעל ציר זה שמאלה לכיוון פס ההפרדה שבמרכז התמונה. יש להמשיך ולגרור את הנקודות שעל האנכים הצדדיים כדי להתאימן למבנה הרכב. לסיום יש לאשר את העיוות על ידי לחיצה על מקש Enter/Return.

  9. ניתן להמשיך ולערוך את העיוות בכל עת על ידי לחיצה כפולה על המילים Perspective Warp שצמודות לדמות השכבה בחלון השכבות.

הערה: פוטושופ לא באמת מתייחסת לאובייקט במרחב תלת־מימדי אלא מעוותת בהתאם לגרירות המשתמש. כתוצאה מכך יוצגו עיוותים שכדאי לתקן. בדוגמא שלפניכם ניתן לראות שעיוות הרכב גרם להצרה משמעותית של צמיגי הרכב- כדאי לתקן זאת באמצעות כלי חותמת הגומי או כל כלי אחר שנוח לכם. לדוגמא הסופית הוספנו גם צל.

 

04 יצירת ערימת חפצים מושלמת

על אף שהיא כוללת מאפייניי תלת־מימד, פוטושופ לא פועלת בסביבה זאת. ניתן להזיז עצמים על הציר האנכי והציר האופקי, אך פוטושופ לא מכירה בציר העומק הנדרש ליצירת תלת־מימד. מסיבה זו משימות שעל פניו אמורות להיות פשוטות, כמו הערמת קופסאות הופכות למורכבות יותר ודורשות מהמשתמש מיומנות. שימוש מושכל בפקודה Perspective Warp עושה את החיים פשוטים יותר.

בדוגמא הבאה אנחנו מעוניינים ליצור ערימה של קופסאות מתמונה של קופסה אחת. ניסיון למקם עותק של הקופסה מעל קופסת המקור מציג בעיה הנובעת מזוית הצילום והפרספקטיבה בתמונה (A). כדי לפתור את הבעיה נעזרנו בשלבים הבאים:

  1. בשלב ראשון יש להפריד את הרכב מהרקע בכל דרך הנוחה לך, אם באמצעות הפקודה Subject מתפריט Select ואם באמצעות כלים אחרים. אנחנו השתמשנו בכלי המסלולים.

  2. לאחר יצירת אזור בחירה מהרכב יצרנו ממנה שכבה באמצעות קיצור המקלדת Cmd+J במק, או Ctrl+J בחלונות.

  3. כעת יש להמיר את השכבה לשכבת פילטרים חכמה באמצעות הפקודה Convert for Smart Filters מתפריט Filter.

  4. יש לגרור את השכבה כלפי מעלה כדי למקם את הקופסה מעל הקופסה הקודמת (A).

  5. כעת יש להפעיל את הפקודה Perspective Warp מתפריט Edit. בשלב זה יש ללחוץ בגבולות המסמך כדי ליצור את המישור ולאחר לגרור את נקודות הפינה כך שיתאימו לפאה הימנית.

  6. ליצירת המישור השני יש ללחוץ בגבולות המסמך ולאחר לגרור את נקודת הפינה כך שתתחבר לנקודת הפינה של המישור הקודם - פוטושופ מיד תצמיד גם את הנקודה השניה וכל שנותר הוא לגרור את שתי הנקודות הנותרות כך שיתאימו לגבולות הפאה השמאלית (B).

  7. כעת יש ליצור באותו אופן את הפאה העליונה - יש ללחוץ במסמך ולגרור את הנקודות כך שייפגשו את הנקודות הקודמות ולאחר לגרור את הנקודה הנותרת כדי להתאימה לגבולות הפאה העליונה (C).

  8. בסרגל הכלים יש ללחוץ על כפתור Warp או ללחוץ על מקש W. בשלב זה ניתן לגרור את שלוש הנקודות התחתונות כלפי מטה ולאחר לגרור את שלוש הנקודות העליונות. לסיום יש לאשר את העיוות על ידי לחיצה על מקש Enter/Return.

  9. מומלץ בשלב זה ליצור שכבה חדשה מעל שכבת הרקע ובאמצעות כלי המכחול ליצור צל עדין מתחת לקופסה.

מימין‭ ‬תמונת‭ ‬המקור‭ ‬ומשמאל‭ ‬לאחר‭ ‬השלבים‭ ‬המתוארים

 

טיפים לשימוש בפקודה Perspective Warp

  1. בעת יצירת המישור השני או השלישי ניתן לגרור את הכלי בקרבת המישור הראשוני ולהמתין להופעת קו מודגש כחול שיופיע הן במישור הנוכחי והן במישור הקודם - כעת שחרור סמן העכבר ייחבר בין המישורים.

  2. גם גרירת אחת מנקודות הפינה של מישור אחד לעבר נקודת הפינה של המישור הקודם תדגיש את הקווים ושחרור הסמן ייחבר ביניהם.

  3. כדי להפעיל את מצב Warp הזמין ככפתור בסרגל הכלים ניתן ללחוץ על מקש W במקלדת, או ללחוץ על מקש Enter/Return. כדי לחזור למצב Layout ניתן ללחוץ על מקש L. שימו לב שלחיצה על מקש Enter/Return במצב Warp תאשר את תיבת העיוות.

  4. במידה והמרתם את השכבה לשכבת אובייקט חכם או שכבת פילטרים חכמה לפני העיוות- תוכלו לשוב ולערוך את העיוות בכל עת באמצעות לחיצה כפולה על המילים Perspective Warp שמתחת לדמות השכבה בחלון השכבות.

  5. ניתן להסתיר זמנית את השפעת הפקודה באמצעות לחיצה על דמות העין שלצד המילים Perspective Warp שמתחת לדמות השכבה בחלון השכבות.

  6. את נקודות השליטה במעטפת ניתן להזיז גם באמצעות לחיצה על מקשי החצים במקלדת.

  7. לחיצה על מקש H תסתיר את הקווים במעטפת ותציג רק את נקודות השליטה. לחיצה נוספת על מקש H תשיב את תצוגת הקוים.

  8. החזקת מקש Shift ולחיצה על אחד הקווים תיישר אותו. בנוסף, פעולה זו תגרום מעתה לשתי הנקודות שעל אותו קו לזוז בצוותא.

  9. כדי לנתק את הקשר בין הנקודות יש להחזיק את מקש Shift וללחוץ שוב על הקו.

  10. ניתן ליצור מישורים שאינם נפגשים‭ - ‬כדי‭ ‬לעשות‭ ‬זאת‭ ‬מומלץ‭ ‬ללחוץ‭ ‬ליצירת‭ ‬מישור‭ ‬שני‭ ‬או‭ ‬לגרור‭ ‬את‭ ‬הכלי‭ ‬הרחק‭ ‬מהמישור‭ ‬הראשון‭.‬

136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול