Photoshop CC 2014 News Pdf

מה חדש בפוטושופ גירסה CC 2014

משתמשי פוטושופ בעננים


משתמשי פוטושופ הורגלו בשנים האחרונות לגירסה חדשה כל שנה וחצי-שנתיים. המעבר לגירסת ענן שם קץ למרדף אחר גירסאות מעודכנות והשקעות שלא תמיד היו מוצדקות. גירסת הענן היצירתי (או בקיצור CC) אמנם מחייבת תשלום שנתי עבור התוכנות, אך מציעה עדכונים, שיפורים וחידושים בתדירות גבוהה ממה שהורגלנו. בשנה שעברה זכינו לשלושה עדכונים משמעותיים (יוני, אוגוסט ואוקטובר) ומרשמים ראשונים ניתן להעיד שעל אף שהיה נדמה שאין כבר מה לחדש או להוסיף, Adobe מצליחה לרענן ולהפתיע. אז מה היה לנו שם?

ספריות

 

הגירסאות החדשות של תוכנות Adobe קיבלו חלון חדש (Libraries) המאפשר ליצור, לאפיין ולאחסן בו נכסים מועדפים כגון מברשות, סגנונות מלל, צבעים, יצירות גראפיות, אובייקטים וקטוריים וכד׳. הספריות מסתנכרנות עם הענן של אדובי והן נגישות מכל מקום ומכל תוכנת Adobe (אינדזיין, אילוסטרייטור וכדומה), תחת שם המשתמש ב-Adobe.

חילוץ מרכיבי קובץ

 

גירסת ה-CC הביאה למעצבי ה-Web את ה-Generator המאפשר לשמור שכבות כקבצים בפורמטים שונים.

הגירסה החדשה של פוטושופ מציעה חלון חדש (Extract Assets) המאפשר לחלץ קבוצות שכבות ומבני שכבות כנכסי תמונות (A) מסוג JPG, ‏PNG‏, SVG או GIF. שימושי ביותר למעצבי Web השומרים קבצים בפורמטים ובגדלים שונים, לשימוש באתרי אינטרנט ובאפליקציות להתקנים ניידים.
החלון מאפשר שמירת ׳נכס׳ נפרד מכל אחד מהפריטים שנבחרו. הפקודה זמינה תחת תפריט File.

שים לב! הפקודה (Extract Assets) תשתנה בגירסה הבאה (CC 2015) ל-Export as מתפריט File>Export.

 

ייצוא קובצי SVG

 

פוטושופ תומכת מעתה בייצוא קבצים בפורמט SVG דרך הפקודה Extract Assets ודרך Adobe Generator. הייצוא כולל מידע אודות מסלולים, סגנון שכבה ועוד לתכולה הניתנת לשינוי גודל באופן חלק בכל דפדפן.

יצירת קווי עזר חכמה

 

בגירסה זו ניתן ליצור תבנית שלמה של קווי עזר עם חלוקה לטורים ושורות בחלון אחד ובפקודה אחת (New Guide Layout מתפריט View). ניתן אף לשמור קווי עזר כערכה לשימש חוזר (B).
אם זה לא מספיק, ניתן לסמן אובייקט וליצור באמצעותו קווי עזר (באמצעות הפקודה New Guides From Shape מתפריט View).

 

קווי עזר חכמים יותר

 

הגרסאות האחרונות של פוטושופ מציגות יותר מידע הקשור לקווי העזר במסמך.

כעת, החזקת מקש Alt וגרירת שכבה תציג ערכים מספריים המציגים את המרחק בין האובייקטים ביחידות המידה הנקובות בסרגלים. החזקת מקש Cmd/Ctrl ומעבר בין שכבה אחת לשניה יציג את המרחק בין שתי השכבות. הזזת הסמן מחוץ לאובייקט תציג את מרחקו משוליי המסמך.

פקודה חדשה לבחירת עצמים

 

לארגז הכלים להפרדת עצמים מהרקע נוספה הפקודה Focus Area מתפריט Select המאפשרת לבחור באופן אוטומטי אובייקטים בתמונה שקצוותיהם חדים ביחס לרקע. החלון מאפשר להוסיף איזורים שלא נבחרו או להחסיר איזורים מיותרים באמצעות גרירה כללית עליהם. ניתן לשפר את הבחירה מתוך החלון באמצעות לחיצה על כפתור Refine Edge שתפתח את חלון הפקודה הנ״ל (A).

חלונית Adobe Color Themes מובנית בתוכנה

 

חלון הצבעים Kuler קיבל שם חדש וכעת הוא מובנה בתוכנה (Window>Extension>Adobe Color Themes) ומאפשר גישה לספריות צבעים שמורות של המשתמש ומשתמשים אחרים בעולם. החלון וספריות הצבעים זמינים מכל תוכנות העיצוב של אדובי.
 

קבצים מקושרים

 

בגירסאות קודמות, הצבת אובייקט במסמך באמצעות הפקודה Place מתפריט File הייתה מטמיעה אותו בקובץ. כעת ניתן להציב במסמך אובייקט מקושר בדומה לעבודה עם תוכנות אחרות כגון אילוסטרייטור ואינדזיין.
הפעלת הפקודה Place Embedded תציב במסמך אובייקט מוטמע, בעל דמות של שכבת אובייקט חכם (A), ואילו הפעלת הפקודה Place Linked תציב במסמך אובייקט מקושר, בעל דמות של קישור (B). עריכת הקובץ המקושר תגרום לעדכונו בקובץ בו הוצב. ניתן להמיר שכבת אובייקט חכם לשכבה מקושרת באמצעות הפקודה Layer>Smart Objects>Convert To Linked.
במידה ורוצים לבצע פעולות על שכבה מקושרת חסרה תינתן האפשרות לאתר את הקובץ או להמיר את השכבה הקיימת לפיקסלים.

עבודה עם Type Kit

 

חלון ניהול הפונטים של אדובי מאפשר עבודה עם מאות פונטים המהווים חלק מחבילת הענן. כעת ניתן לסנכרן פונטים מהחבילה עם כל מחשב בו החשבון מותקן. הפונטים מותקנים לצד אלה של המשתמש שאינם שייכים לענן.

ניתן להוסיף פונטים לרשימה ישירות מתפריט הפונטים ובנוסף ניתן לסנן את תצוגת הפונטים כך שיוצגו רק אלה השייכים לחבילת הענן.

פילטרים חדשים

 

תפריט הפילטרים לא עבר מהפכה ממשית בעשרים השנים האחרונות. הגירסאות האחרונות של פוטושופ רעננו עם מספר פילטרים חדשים, בייחוד בגלריית הטשטוש. כעת החליטו באדובי לחשוף פילטרים שהתחבאו בגירסאות קודמות בחלון המילוי.

כך נוספו להם שלושה פילטרים הזמינים מתפריט Filter>Render:

 

 

  1. הראשון- Flame- יוצר להבות אש בהתאם למסלול שנוצר מראש. חלון הפילטר מאפשר שליטה במגוון פרמטרים ליצירה חופשית של הלהבות המבוקשות. החל באורך הלהבות, עבור במידת האקראיות שלהן וכלה בסגנון הלהבות. התוצאות (כעבור מספר גרירות נסיוניות של המכוונים) לא רעות בכלל.
    הפילטר מאפשר שימוש בערכות אש מוכנות מראש ובנוסף שמירת ההגדרות של האש שהמשתמש קבע כערכה לשימוש חוזר.







     

  2. הפילטר השני- Tree- יוצר עצים, עם שליטה על סוג העץ (אלון, סקוייה, גינקו, אורן ו-30 סוגי עצים נוספים), עובי הענפים, כמות, גודל, סידור וצבע העלים וכד׳. שימושי לאדריכלים וליוצרי הדמיות למיניהן.













     

  3. הפילטר השלישי- Picture Frame- יוצר מסגרות ב-47 סגנונות שונים סביב איזור בחירה. ניתן לשלוט בסוג המסגרת וצבעה, צבע וסוג העיטור ועוד.


למען האמת במבט ראשון קשה לראות הרבה שימושים מעשיים (וראויים) לפילטרים אלה, אך שלושתם מהווים שיעור מאלף בכוחם של פילטרים המסוגלים ליצור תוצאות שונות ואקראיות. מעבר לכך, יש כנראה סיבה לעובדה שהם לא עשו הרבה רעש...
הפילטרים כאמור זמינים מתפריט המשנה Render שבתפריט Filter.

שיפורים, עדכונים ותיקוני באגים


לצד תכונות חדשות, פוטושופ מציעה שיפורים לתכונות וחלונות, עדכונים לכלים וגם תיקוני באגים שדווחו ע״י משתמשים. לא מדובר בתוספות מהפכניות, אבל בהחלט בכאלו שעשויות להקל ולשפר את חוויית המשתמש.

 

  1. שיפור בתלת-מימד- פוטושופ מציעה כעת גם תמיכה בהצגת אנימציה בתלת-מימד בקבצים בפורמט Collada. ניתן להציג את האנימציה ולשלוט בתצוגת האובייקט התלת-מימדי באמצעות השהיית נגינת הקובץ במיקום הרצוי. אדובי ממשיכה בהרחבת התמיכה למדפסות תלת-מימד ומוסיפה תמיכה במגוון מדפסות וספקי שירות הדפסה. נוספה תמיכה ב-PDF תלת-מימדי.

  2. לימוד התוכנה דרך תפריט Help- הפעלת הפקודה Welcome תפתח חלון ובו ניתן לצפות בסרטוני הדרכה אודות מאפיינים בסיסיים של התוכנה, חידושים בגירסה האחרונה, עזרה ועוד.

  3. העתקת שקיפות (מערכת ההפעלה מק בלבד)- ניתן כעת להעתיק אובייקטים במסמך בעלי איזורי שקיפות לתוכנות אחרות עם תמיכה בשקיפות. כך ניתן למשל להעתיק אייקון בעל שקיפות ולצרף אותו לפרטים אודות הקובץ.

  4. שיפורים בממשק המשתמש- על מנת להפוך את חלון הפקודה Fill לידידותי ופחות מסורבל, קובצו אפשרויות המילוי באופן הגיוני וכעת הן ישתנו בהתאם לסוג המילוי שנבחר. החלון נוקה מאפשרויות שאינן רלוונטיות עבור הפקודה שנבחרה בראש החלון. לדוגמא בחירה בתכולת תבנית תציג רק את האפשרויות הזמינות לתכולה זו.

  5. שיפורים בכלים לתיקונים מבוססי תכולה- כלי הטלאי וכלי ההזזה מודע התכולה שופרו ומעתה ניתן לשלוט במידת התאמת הפרטים (Structure) והצבע (Color) בנפרד.

  6. כמו כן בוצעו שיפורים במנוע הגראפי של התוכנה המאפשרים האצת פקודות מבוססות תכולה.

  7. חלון Color עודכן- וכולל אפשרויות תצוגה נוספות.

  8. שיפורי תצוגה- מספר חלונות ותיבות דו-שיח הותאמו למסכים רחבים.
    חלון ה-Camera Raw תומך מעתה במסכים עם צפיפות פיקסלים גבוהה (נתון DPI גבוה).
    בנוסף שופרה חלונית Properties בבחירת צורות וקטוריות (Live Shapes).

  9. חלון ההיסטוריה- פעולות שמירת המסמך מתועדות כעת בחלונית ההיסטוריה.

  10. שיפור בחלון השכבות- בחירת מספר שכבות ולחיצה על כפתור יצירת קבוצה חדשה תמקם את השכבות בתוך הקבוצה באופן אוטומטי.

  11. שיפורים בפקודות בחירה- לפקודות Expand, Contract, Smooth ו-Feather נוספה אפשרות חדשה המתייחסת למרווח מקצוות הקנבס. סימון האפשרות Apply effect at canvas bounds יתייחס אחרת לאיזור הבחירה כשזה קרוב או נצמד לגבולות המסמך. לראשונה ניתן יהיה להפעיל פקודות בחירה אלו גם כשכל תכולת המסמך נבחרה.

  12. מברשות- בחירה בכלי מבוסס מברשת (כגון מכחול, חותמת הגומי וכד׳)
    ולחיצה עם לחצן ימני בעכבר תציג בחלון המברשות שורת מברשות שהיו לאחרונה בשימוש.

  13. צבעים אחרונים שהיו בשימוש- גם חלון הצבעים מתהדר בשורת צבעים אחרונים שהיו בשימוש.

  14. Layer Comps- ניתן לעדכן את כל הקומפוזיציות עם אותו שינוי
    באמצעות בחירתם ולחיצה על עדכון כל השינויים (אפקטים, תזוזה ותצוגה) בתחתית החלון.

  15. גלילת יתר- העדפות חדשות להפעלת גלילת יתר כאשר מסמך אינו מתאים לחלון. כעת ניתן גם להקטין יותר את תצוגת המסמך (שימושי להצגת קובצי ענק).

  16. מחוות מגע- מחוות מגע זמינות כעת עבור משתמשי מערכות חלונות
    בגירסה 8 ומעלה. התוכנה תזהה מגע מהתקנים התומכים במגע כולל
    מחשבי לוח וכל התקן המופעל במגע ישיר המשולב בצג.

  17. שיפור בשכבות עצמים חכמים- בעבר, על מנת לגשת לקומפוזיציה אחרת בשכבות עצמים חכמים, היה צורך לפתוח את שכבת העצם החכם, לבחור בקומפוזיציה הרצויה ולשמור את הקובץ. כעת, ניתן להציג קומפוזיציות
    שונות מאותה שכבת עצם חכם ישירות בחלון Properties.
    כמו כן נוספו שיפורים קלים בהגדרות ברירת המחדל של חלון סגנונות השכבה ובקביעות המוגדרות מראש של מעבר צבעים ותבנית.

     


 

מה חדש בחלון ה-Camera Raw

 

הקדמה
שחרור העדכון ל-Camera Raw לווה בשקט יחסי, לעומת הרעש וההדים שעוררה הגירסה החדשה של לייטרום. מה שמצחיק הוא שמדובר בעצם באותו מנוע עיבוד עם תכונות זהות. אם כן, הגירסה התשיעית לחלון ה-Camera Raw (ובקיצור ACR) מוסיפה תכונות ומאפיינים דומים לאלו שנוספו ללייטרום. אך ראוי לציין שרוב העדכונים זמינים למשתמשי גירסאות הענן של פוטושופ. העדכון למשתמשי פוטושופ בגירסה 6 כולל רק תמיכה במצלמות ופרופילי עדשה חדשים ותיקוני באגים.

במחשב מתאים להאצת התצוגה. במידה והוא מתאים התוכנה אוטומטית תציג את שם היצרן ודגם הכרטיס. במידה והכרטיס לא מתאים, התוכנה תציג הודעת שגיאה.שים לב שאפשרויות הכרטיס הגראפי בהעדפות פוטושופ ותוכנת Bridge אינן משפיעות על חלון ה-ACR. האצת החומרה בחלון ה-ACR משמש להאצת התצוגה המקדימה בחלון המרכזי, הוא אינו משמש למשימות אחרות כגון שמירת קבצים לדיסק או פתיחת קבצים בפוטושופ.כשאפשרות ההאצה מסומנת ACR מציעה את האפשרות לשנות את מימדי התצוגה באמצעות לחיצה וגרירה לצדדים (אפשרות המוכרת בפוטושופ כ-'Scrubby Zoom'). לחיצה על כפתור החצים הצמוד לאחוזי התצוגה תציג תפריט ובו ניתן יהיה לסמן או לבטל את האפשרות (1). שינוי מימדי התצוגה עם כלי הזכוכית המגדלת יציג מעברים חלקים כשהאפשרות מסומנת.

מהירות המנוע החדש של ACR יודע לנצל את יחידת העיבוד הגראפי של המחשב להאצת העבודה. יעילותו גדולה בייחוד בצגים בעלי רזולוציה גבוהה, כגון צגי 4K ו-5K. ראוי לציין שעל מנת שזה ייקרה המחשב שברשותכם חייב להיות בעל מערכת הפעלה חלונות 7 ומעלה או Mac Os 10.9 ומעלה. הכרטיס הגראפי צריך לתמוך בטכנולוגיית Open GL בגירסה 3.3 ומעלה (מה שכולל את רוב הכרטיסים מ-2010/2011) ורצוי מאוד שמנהל ההתקנים של הכרטיס (׳דרייבר׳) יהיה מעודכן.ראשית, על מנת לוודא שהתמיכה בעיבוד הגראפי מאופשרת, יש להפעיל את הפקודהPhotoshop>Preferences>Camera Raw במק, או בחלונות Edit>Preferences>Camera Raw ולוודא שהאפשרות ״Use Graphic Processor״ מסומנת. כשהאפשרות מסומנת, ACR תבחן אוטומטית אם כרטיס המסך המותקן

2. יש לסמן את כל התמונות ומהתפריט הצדדי להפעיל את הפקודה
    Merge to Panorama.
ניתן לעשות זאת גם באמצעות לחיצה עם לחצן
    ימני בעכבר על אחת התמונות ובחירה בתפריט הנשלף באותה פקודה, או

    באמצעות קיצור המקלדת Cmd+M במק, או Ctrl+M בפיסי.

כבר לא צריך את פוטושופ- 1

 

 

צלמים רבים התלוננו שהם נאלצים לעבור לפוטושופ על מנת למזג תמונות ליצירת פנורמה. הגירסה החדשה של חלון ה-Camera Raw מספקת פתרון טוב לא פחות משל פוטושופ והיתרון- התוצאה המתקבלת עדיין בפורמט Raw.

  1. על מנת למזג תמונות לפנורמה יש לסמן את התמונות בחלון ה-Bridge,
    ללחוץ עם לחצן ימני בעכבר על אחת התמונות ולהפעיל פקודה
    Open In Camera Raw או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+R במק או Ctrl+R בפיסי. בחלון ה-Camera Raw שנפתח, בצידו השמאלי של החלון,

לתוכנה ייקח מספר שניות לחבר את התמונות ובחלון שנפתח ניתן יהיה לראות תצוגה מקדמת של התוצאה הסופית. חלון הפקודה מציג שלוש שיטות ליצירת פנורמה:

Spherical- בשיטה זו התמונות מיושרות ומעוותות כאילו מופו מצידו הפנימי של כדור. שיטה זו טובה בייחוד כשמצלמים סט של תמונות המכסות 360 מעלות ליצירת פנורמה מסוג זה (1).

Cylindrical- מתאים לפנורמות רחבות מאוד. מנסה לעוות את התמונות בצורה פרספקטיבית כלפי התמונה המרכזית (2).

Prespective- בשיטה זו מסומנת התמונה האמצעית כמקור ייחוס, שאר התמונות מעוותות כך שהמידע החופף בין התמונות מותאם. התוצאה לרוב היא פנורמה בעלת צורה של עניבת פרפר (3).

סימון האפשרות (Auto Crop (4 יחתוך אוטומטית את כל האזורים הלבנים המיותרים סביב התמונה (A).

לשם המחשה הדוגמאות משמאל ללא סימון האפשרות Auto Crop -

לרוב אפשרות זו תסומן.

אישור החלון (Merge) (5) יפתח חלון לשמירת הקובץ. אישור החלון יחזיר את המשתמש לחלון ה-Camera Raw והתמונה תוצג בצידו השמאלי של החלון.

כעת ניתן לסמן את התמונה ולהמשיך ולערוך אותה.שים לב שהקובץ נוצר בפורמט DNG (אותו כאמור ניתן להמשיך ולערוך). זהו יתרון גדול מאחר וכל התוכנות המתחרות יוצרות קובץ ׳מפותח׳. יחד עם זאת ראוי לציין שהקובץ שנוצר בעל נפח גדול יותר באופן משמעותי מהתמונות מהן נוצר.

עם סיום התהליך לשם הקובץ שנוצר תתווסף הסיומת Pano- מומלץ לא לשנות את שם הקובץ, בין היתר כדי שניתן יהיה לאתר במאגר התמונות שלך בהמשך תמונות פנורמה בקלות רבה.

כבר לא צריך את פוטושופ 2


הרחבת התחום הדינאמי של תמונות היא משאת נפשם של לא מעט צלמים. צילום ביום שטוף שמש למשל, מקשה על לכידת פרטים גם באיזורים הבהירים וגם בצללים. לכן החלו צלמים לצלם את אותה תמונה ברמות חשיפה שונות ולשלב בין התמונות ליצירת תמונה מפורטת ובעלת טווח צבעים רחב. הגירסה החדשה של ACR מאפשרת סוף סוף למזג תמונות בחשיפות שונות לתמונה אחת בעלת טווח צבעים רחב ועשיר בפרטים ובקונטרסט.

         התמונות ומהתפריט הצדדי להפעיל את הפקודה Merge to HDR.

  • ניתן לעשות זאת גם באמצעות לחיצה עם לחצן ימני בעכבר על אחת התמונות ובחירה בתפריט הנשלף באותה פקודה, או באמצעות קיצור המקלדת alt+M (במק ובחלונות).

  • על מנת למזג תמונות ל-HDR יש לסמן את התמונות בחלון ה-Bridge, ללחוץ עם לחצן ימני בעכבר על אחת התמונות ולהפעיל פקודה Open In Camera Raw או להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+R במק או Ctrl+R בפיסי.

  • בחלון ה-Camera Raw שנפתח, בצידו השמאלי של החלון, יש לסמן את כל

  • שלצד צמד המילים Show Overlay. בחלון שנפתח ניתן יהיה, מלבד שינוי צבע ההדגשה, לקבוע שהאזור שיודגש יהיה דווקא האזור שלא הושפע מהפקודה- בהתאם לצורך.

  • אישור החלון, או לחיצה על כפתור (4) Merge יפתח חלון ובו תוכל להעניק לקובץ שם ייחודי ולשמור אותו במיקום הרצוי. בתום התהליך יווצר קובץ בפורמט DNG בעל שם עם סיומת HDR. מומלץ לא לשנות את סיומת שם הקובץ, בין היתר כדי שניתן יהיה לאתר בעתיד תמונות HDR בקלות.
    אישור החלון יחזיר את המשתמש לחלון ה-Camera Raw והתמונה תוצג בצידו השמאלי של החלון. כעת ניתן לסמן את התמונה ולהמשיך ולערוך אותה.
    שים לב שהקובץ נוצר בפורמט DNG (אותו ניתן להמשיך ולערוך). זהו יתרון גדול מאחר וכל התוכנות המתחרות יוצרות קובץ ׳מפותח׳. יחד עם זאת ראוי לציין שהקובץ שנוצר בעל נפח גדול יותר באופן משמעותי מהתמונות מהן נוצר.

  • לתוכנה ייקח מספר שניות למזג בין התמונות ובחלון שנפתח ניתן יהיה לראות תצוגה מקדמת של התוצאה הסופית. חלון הפקודה מציג שתי אפשרויות עיקריות: Align Imaes ליישור תמונות שלא צולמו באמצעות חצובה ו-Auto Tone לטיפול אוטומטי בגוונים הבהירים והכהים (1). ניתן לבטל ולסמן אפשרויות אלו כדי לבחון אם התוצאה רצוייה.

  • בנוסף, במידה ובתמונה אובייקטים נעים כגון ענפי עצים, חלון הפקודה מציג שלוש אפשרויות לפתרון הבעיה תחת תפריט Degohst, הרמה הרצוייה תיקבע בהתאם לכמות התזוזה של הפרטים בתמונות (2). במידה וסומנה אחת האפשרויות מלבד None, התוכנה תנתח את התמונה (סימן קריאה יופיע למשך מספר שניות) וניתן יהיה לראות את האזור בעל התזוזה מודגש בחלון התוכנה באמצעות סימון האפשרות (3) Show Overlay ניתן יהיה בשלב זה לקבוע את צבע ההדגשה ע״י לחיצה על מלבן הצבע

סוריאליסטי, או לעידון התוצאה.
שים לב! בשונה מתוכנות אחרות ההמלצה כאן היא להסתפק בשתי תמונות בלבד, האחת בתת חשיפה והשניה בחשיפת יתר (כ-2 תחנות חשיפה כל אחת). הגדלת מספר התמונות לא רק שלא תתרום, אלא תגדיל את משקל הקובץ הסופי ותגדיל את הסיכוי לעקבות של אובייקטים נעים (Degohsting).
טיפ! לצילום HDR מומלץ להיעזר בחצובה ולעבור במצלמה למצב צילום ידני (Manual) או למצב עדיפות צמצם, המסומן באות A במצלמות Nikon ובאותיות AV במצלמות Canon.

הערה: קובץ ה-DNG שנוצר הוא בעל תחום דינמי של 16 ביט.
מה שאומר שניתן לחלץ ממנו יותר פרטים. לדוגמא, ניתן לגרור את מכוון החשיפה ימינה או שמאלה עד להשגת 10 תחנות חשיפה מעל או מתחת לחשיפה המקורית. גם כאן ראוי לציין שהקובץ שנוצר בעל נפח גדול יותר באופן משמעותי מהתמונות מהן נוצר. בנוסף, במידה והתמונות עובדו לפני הפעלת הפקודה בחלון ה-Camera Raw, התוכנה תשמר את העריכה המקורית שלהם. כאמור, ניתן לשנות את גודלו של חלון הפקודה, אך הגדלתו עלולה להאט מעט את התהליך.

לאחר אישור החלון ניתן להמשיך ולערוך את הקובץ שנוצר להשגת מראה מפורט עד

כעת, על מנת לבטל את השפעת הפילטר על השמיים, לחץ על כפתור Brush הממוקם מתחת לחלון הכלים (2), בחלון אפשרויות המברשת סמן את האפשרות מחיקה (3) ואת האפשרות (5) Auto Mask וצבע את השמיים. כדי לוודא שאזור השמיים נצבע כראוי, כדאי לסמן את אפשרות Mask בתחתית החלון. כדי לראות את הסימון כראוי מומלץ לשנות את צבע הסימון, ע״י לחיצה על מלבן הצבע שלצד המילה (4) Mask ובחירה בצבע הרצוי בחלון שנפתח. לאחר שסיימת לסמן את האזור בטל את סימון
(4) Mask. לסיום יש ללחוץ על כפתור (5) Done.הערה- האפשרויות החדשות תקפות לכלי הפילטר המדורג ולכלי הפילטר המעגלי.

טיפ! לבחירה בכלי הפילטר המדורג הקש G. לבחירה בכלי הפילטר המעגלי הקש J . טיפ! כאמור לבחירה במברשת למחיקה יש ללחוץ על כפתור (2) Brush. דרך מהירה יותר היא להשתמש בקיצור המקלדת Shift+K. לחיצה שוב על קיצור זה תעביר את הכלי למצב עריכה (Edit) (6).

שיפורים בכלי המעבר המדורג והמעגלי


כלי הפילטר המדורג (A) וכלי הפילטר המעגלי (B) קיבלו תכונה חדשה המאפשרת להסתיר את השפעתם באיזורים מסויימים. ראשית, חלון ה-Camera Raw מאפשר כעת להציג את אזור ההשפעה של הפילטרים כמסיכה בצבע אדום באמצעות סימון האפשרות (1) Mask. בנוסף, ניתן להסתיר אזורים בפילטר באמצעות צביעה במברשת- שימושי במיוחד כשהמעבר ההדרגתי או העגול מעל אובייקט והשפעת הפילטר מזיקה לו. בדוגמא שלפניך, כלי הפילטר ההדרגתי שימש כדי להבהיר את האזור התחתון בתמונה. המטרה היא לבצע הבהרה של הבניין ולהימנע מהבהרת השמיים.

  • להבהרת הבניין בחר בכלי הפילטר המדורג וגרור אותו מלמטה למעלה. להגדרת השפעת הכלי גרור את מכוון החשיפה (Exposure) מעט ימינה להבהרה וכן את מכוון הצללים (Shadows).
    המשך לגרור את שאר המכוונים לפי טעמך האישי (C).

  • Wix Facebook page
  • Instagram Social Icon
  • Wix Twitter page